Strona 1 z 3

nie lada gratka nie ciagnie i piszczy + FILM!!!

: pt maja 21, 2010 17:14
autor: ThcPiotr
Witam jestem posiadaczem mk3 z 92 roku silnik to 2E 2.0 GTI
problem polega na tym ze na biegu 1,2 obroty dochodzą do 5,5 tys i słychać dziwny pisk (pacz filmik) na biegach tych silnik ładnie się odpycha tylko do 3.5 tys potem juz praktycznie nie przyśpiesza i idzie jak maluch na biegu 3,4,5 obroty dochodzą tylko do 4 tys i koniec dalej stoi
prosił bym o pomoc problem ten dręczy mnie od kiedy go kupiłem i nie mam pojęcia co się dzieje

FILM

: pt maja 21, 2010 18:27
autor: agrala
pytanie pomocnicze :grin: - skad masz takie ringi?
nie slizga ci sie czasami sprzeglo?
mozesz okreslic skad dobiega pisk?
moim zdaniem to sprzeglo badz lozysko w skrzyni

: pt maja 21, 2010 18:35
autor: ThcPiotr
hmmmm ringi ??? :)
skąd biegnie pisk ciężko określić piszczy tylko podczas jazdy na biegu od 1 do 3 na tych wyższych obrotach
po wyżej 4 tys praktycznie się nie odpycha
sprzęgło się nie ślizga jestem tego pewien
obrotomierz na 4 i 5 biegu dochodzi tylko do 4 tys

a dlaczego się nie odpycha na tych wysokich obrotach ? na 3 tys spali dobrze lacka a jak mu dam do deski to się zamuli

: pt maja 21, 2010 19:40
autor: agrala
ringi czyli pierscienie w liczniku
musisz ustalic skad dobiega pisk
normalne jest to ze na 4 i 5 biegu silnik nie osiagnie takich obrotow jak na 1 czy 2 chyba ze strasznie slizga sie sprzeglo
jak chcesz z pisiem ruszyc tak np z 4 tys to sie dlawi czy dlawi jak przyspieszasz

: sob maja 22, 2010 00:33
autor: ThcPiotr
no wiem ze na 4 i 5 biegu tyle nie pójdzie ale ledwie do 4 tys dochodzi? 5 bieg 4 tys i 165 km/h max? na ten silnik to trochę mało
na 1 ,2 i 3 biegu obrotomierz przekroczy te 4 tys ale już nie ma mocy i coś piszczy

silnik na tych wyższych obrotach praktycznie nie ma mocy
P.S jak silnik jest ciepły problem wzrasta (mniej mocy bardziej to cos piszczy)

: sob maja 22, 2010 00:41
autor: Paweł Marek
Nieciekawy ten pisk, ale może to tylko pasek albo pompa wody czy wspomy i nic to tragicznego nie znaczy. A co tego niskiego kręcenia to zacząłbym od kontroli ustawienia rozrządu i zapłonu

: sob maja 22, 2010 00:45
autor: ThcPiotr
rozrząd wymieniony był i problem pozostaje
zapłon sprawdzę to ale przypominam ze problem wzrasta gdy silnik jest rozgrzany

jeszcze jakieś sugestie ?

mam pytanie jeszcze dotyczące oleju czy to możne być tym spowodowane ? zły olej nie prawidłowy stan ? itp

: ndz maja 23, 2010 09:45
autor: agrala
olej odpada, maluchy jezdzily na byle jakim oleju i nie piszczaly
sprawdz lepiej olej w skrzyni bo moze jakies lozysko ci sie zaciera a z tym ze sie nie chce wkrecac na obroty to moze byc zaplon tak jak napisal kolega wyzej
piszesz ze gdy jest cpiellejszy silnik to problem sie nasila - pisk czy nie wkrecanie sie na obroty?
jezlie obroty to wskazywaloby na zplon

: ndz maja 23, 2010 11:34
autor: ThcPiotr
no gdy jest ciepły to gorzej się wkręca i jest słabszy
a orientujecie się ile kosztuje ustawienie zapłonu ?

P.S dodam jeszcze ze świece są dość czarne z deka okopcone mogę je wymieniać czyścic ale po jakimś czasie się okopcając (oleju nie pobiera bo jest po remoncie)

: ndz maja 23, 2010 14:23
autor: agrala
ja bym za ustawienie zaplonu nie wzial wiecej niz 20zl
skoro sa okopconone swiece to moze tez byc problem z cewka - slaba iskra

: ndz maja 23, 2010 14:33
autor: ThcPiotr
przy cewce jest z deka obłamany ten plastik

http://yfrog.com/7g23052010236j

: ndz maja 23, 2010 14:33
autor: GarageBoy
ThcPiotr, Może masz jakiegoś kota pod maską i piszczy powyżej 4tyś...
A na poważnie to obrotów jak widać też Ci nie trzyma jak powinien... Podłączałeś go pod kompa???

: ndz maja 23, 2010 14:35
autor: ThcPiotr
nie nie podłączałem obroty trzyma ale jak go tak na postoju przy gazuje i puszcze to spadną troszkę i się normują


macie jeszcze jakieś sugestie co to może być
czy to wszystko wskazuje na zapłon?

[ Dodano: 23 Maj 2010 21:25 ]
a dodam jeszcze ze gdy silnik jest zimny to pracuje nie równo tak jak by spadały obroty i wracały do normy ale tak delikatnie ze obrotomierz nic nie pokazuje

: pn maja 24, 2010 00:00
autor: rolek
Sprawdź przepływomierz