Strona 1 z 2

wyciek oleju (1Z)

: pt maja 21, 2010 13:16
autor: xys
Mam nieodparte wrażenie, że leje się z rury, która prowadzi powietrze. Najwyższym mokrym punktem jest ta metalowa obejma. Nie pomogło jej dokręcenie. A w ogóle skąd tam mógł się wziąć?

: pt maja 21, 2010 13:29
autor: don vittorio
To, skąd tam ten olej, doczytasz na forum, "do czego służy odma". A winna tutaj jest sama odma. Z czasem tem plastik, z którego jest wykonana trwadneje, kruszeje i puszcza olej na pokrywę zaworów. Już teraz wiesz dlaczego dokręcanie obejmy nic nie dalo. Nie powinno być tego wycieku. Należy zakupić tą rurkę odmy która idzie na dół, do skrzyni korbowej i wymienić (o ile pamiętam, też opisane na forum jak to zrobić). Powinno ustać.
Jeśli nie, to wymień jeszcze plastikowy separator (ten czarny grzybek u góry).
Następny krok to sprawdzenie uszczelki gumowej pod grzybkiem. Ale narazie zrób to i zobaczymy.

: pt maja 21, 2010 14:46
autor: xys
zaraz, zaraz... ta ilość oleju, którą oglądamy na fotkach wyciekła w ciągu 1 m-ca. jeśli wymienię tę rurę, efekt będzie chyba taki, że olej zamiast na pokrywę, trafi do dolotu powietrza. mylę się? czy to na pewno zdrowe będzie dla silnika?

wyczytałem, że czas na oil catch tank. czy można ominąć zawór zwrotny odmy?

: pt maja 21, 2010 14:57
autor: don vittorio
Tak, dokładnie, dobrze myślisz. Olej, jest spalany w cylindrach w wychodzi rurą w postaci niebieskiego dymy. Tą spawę z olejem powinien załatwić separator ale jak to w "starszych autach" pewnie już nie działa. To nie jest jeszcze takie złe, ale ten olej który jest w odmie osadza się na przepłyce i ją niszczy.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072.
Przeczytaj 10siąty post, to może trochę wyjaśni. Cały temat o dolotach, oil catch, egr itd. Powinno Tobie pomóc zrozumieć temat, który tu jest poruszony. Duży zakres. Decyzja jak zwykle po Twojej stronie.

: pt maja 21, 2010 23:00
autor: xys
dzięki, stawiam plusa. ale rozebrałem to połączenie, przyjrzałem się wężowi odmy - był już kiedyś wymieniony, bo jest nieoryginalny, ale za to cały - nie ma pęknięć ani nieszczelności.

: ndz maja 23, 2010 20:08
autor: don vittorio
OK. No to dalej wg kolejności - separator, gumowa uszczelka w pokrywie zaworów. Jak już jesteś po lekturze to dalej sobie poradzisz. Powodzenia.

: ndz maja 23, 2010 22:31
autor: hanti
Wymień odmę i po sprawie - ten jak to określiliście "grzybek"
don vittorio, nie żebym się czepiał, ale jak powietrze może się tu cofnąć aż do przepływki?.
Rura od odmy była wymieniana, ponieważ na 99% pękła na dole przy mocowaniu do bloku ( temperatura wykańcza ją i oring który tam jest)

: ndz maja 23, 2010 23:45
autor: xys
hanti pisze:jak powietrze może się tu cofnąć aż do przepływki?
tak się dzieje podczas gaszenia silnika
don vittorio pisze:No to dalej wg kolejności - separator
hanti pisze:Wymień odmę i po sprawie - ten jak to określiliście "grzybek"
doczytałem się na forum passata, że ten separator oleju jest nieodłączną częścią (niedemontowalny) pokrywy zaworów - całość kosztuje w ASO 500 zł, także dziękuję, postoję.

: pn maja 24, 2010 19:06
autor: don vittorio
xys pisze:doczytałem się na forum passata, że ten separator oleju jest nieodłączną częścią (niedemontowalny) pokrywy zaworów - całość kosztuje w ASO 500 zł, także dziękuję, postoję
W golfie jest osobno. Montowana w takiej gumie na pokrywie zaworów.

hanti, poczytaj ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65072.
W dziesiątym poście jest objaśnione dlaczego.
xys ma rację - podczas gaszenia silnika, olej paruje dalej.

: pn maja 24, 2010 20:47
autor: tberent
don vittorio pisze:W golfie jest osobno. Montowana w takiej gumie na pokrywie zaworów
dokładnie, ta guma to też miejsce nieszczelności a koszt to maks 3zł !!!! miałem tam już wyciek kiedyś

: pn maja 24, 2010 23:10
autor: hanti
don vittorio, odma jest zaworem. Sprawna nie puszcza Ci oparów ze skrzyni korbowej.
A poza tym jak ktoś chce to niech wywali odmę i wstawi " Oil Catch Tank`a", lub wywali rurę pod auto, bo tak jest lepiej i opary nie szkodzą silnikowi i przepływce :P .

pozdrówki :pub:

: wt maja 25, 2010 00:01
autor: xys
xys pisze:czy można ominąć zawór zwrotny odmy?
hanti pisze:niech wywali odmę i wstawi " Oil Catch Tank`a"
czy wtedy "brudne" powietrze nie będzie zasysane do skrzyni korbowej?
tberent pisze:dokładnie, ta guma to też miejsce nieszczelności a koszt to maks 3zł !!!! miałem tam już wyciek kiedyś
jeśli u mnie pojawi się wyciek w tym miejscu, niezwłocznie ją wymienię.

: wt maja 25, 2010 13:59
autor: don vittorio
hanti pisze:odma jest zaworem. Sprawna nie puszcza Ci oparów ze skrzyni korbowej.
Zgadzam się, gra słów. :bigok:
Dobrze powiedziane SPRAWNA.
don vittorio pisze:Tą spawę z olejem powinien załatwić separator ale jak to w "starszych autach" pewnie już nie działa.
Już też to opisałem. Dlatego polecam lekturę z mojego linka. Już prędzej ktoś doszedł do tego.
xys pisze:czy wtedy "brudne" powietrze nie będzie zasysane do skrzyni korbowej?
Jakie "brudne" powietrze?? :blush:

: wt maja 25, 2010 22:59
autor: xys
don vittorio pisze:Jakie "brudne" powietrze?? :blush:
no takie spod auta - zakurzone, nieprzepuszczone przez filtr.