525 g39 błąd sondy lambda zwarcie do masy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KaczorekPSW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 09:45
Lokalizacja: Łódź

525 g39 błąd sondy lambda zwarcie do masy

Post autor: KaczorekPSW » czw maja 20, 2010 15:57

Witam jak w temacie wyskakuje mi błąd 525 błąd sondy lambda zwarcie do masy - g39 - błąd sporadyczny

Czytałem już trochę na ten temat ale dalej nie wiem co zrobić.
Autko: golf III 1.8 monowtrysk benzyna + LPG (II generacji na parowniku)
Przez ten błąd autko mi pali ok 14 litrów LPG !!! nie jest to normalne bo paliło 10 -11l/100km
Mam Vag-a sam sobie podłączam sprawdzam i kasuje.. tylko że wcześniej ten błąd wyskakiwał mi raz w tygodniu .... raz w tygodniu go kasowałem przejeżdżałem 100 tankowałem błąd kasowałem i gitara...
A teraz ten błąd wyskakuje mi po 5 minutach !! :/...
Dodam że na zgaszonym samochodzie błąd skasuje to ponownie nie wyskakuje a jak na zapalonym wyskoczy i go skasuje to od razu znowu wyskakuje.(wyczytałem ze chyba dlatego ze sonda zaczyna pracować gdy się silnik rozgrzeje i na to wygląda bo wtedy wywala błąd)

Patrzyłem mniej więcej kable raczej nigdzie nie są luźnie przerwane (taka możliwość tez wchodziła w grę) ani nic z tych rzeczy.. tzn. nie miałem dobrego dojścia ani widoku mogłem coś przeoczyć ale na pierwszy rzut oka nie widać nic z tych rzeczy.

I teraz moje pytanie.. co ja mam zrobić?.. wymienić sondę?... gaz mam II generacji słyszałem że to normalne jest , że to przez gaz i ze jak wymienię sondę to za chwile może być to samo.
Ostatnio zmieniony czw maja 20, 2010 16:18 przez KaczorekPSW, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw maja 20, 2010 16:47

nie jest to prawda ze sonda siada na LPG
wypnij wtyczke od sondy i zobacz co pokaze VAG, jezeli to wina sondy to nie powinno byc juz bledu - dla pewnosci po tym zabiegu mozesz sprawdzic miernikiem co pokazuje sonda na podlaczonej wtyczce, zakres miernika 2VDC, podpinasz sie pod przewod szary i czarny badz sam czarny jezeli nie ma szarego
jezeli blad bedzie wystepowal caly czas to masz problem z instalacja badz sterownikiem silnika



Awatar użytkownika
KaczorekPSW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 09:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KaczorekPSW » czw maja 20, 2010 21:12

agrala, czyli odłączyć wtyczkę... odpalić samochód poczekać aż się rozgrzeje.... i podpiąć pod VAG-a?:>


Jeśli błąd wyskoczy to może być problem z instalacja bądź sterownikiem silnika. Jeśli nie to wina sondy i do wymiany?:>.. dobrze rozumiem?:>



michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: michajlow » czw maja 20, 2010 21:17

KaczorekPSW, jeśli masz gaz II generacji to warto by zajrzeć do sterownika LPG jak tam jest ustawiona emulacja sondy. Jak podepniesz się do sterownika LPG będzie widać czy sonda w ogóle pracuje czy to na benzynie czy na gazie. Pytanie: jaki masz sterownik do LPG?
A jak nie masz interfejsu do LPG to wbij się ostrymi końcówkami miernika elektronicznego we wtyczkę od sondy i będzie widać jakie jest napięcie na sondzie.
Ostatnio zmieniony sob maja 22, 2010 13:35 przez michajlow, łącznie zmieniany 1 raz.


Audi A3 1.8T AUM

Awatar użytkownika
KaczorekPSW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 09:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KaczorekPSW » czw maja 20, 2010 21:45

michajlow pisze:KaczorekPSW, jeśli masz gaz II generacji to warto by zajrzeć do sterownika LPG jak tam jest ustawiona emulacja sondy. Jak podepniesz się do sterownika LPG będzie widać czy sonda w ogóle pracuje czy to na benzynie czy na gazie. .
Z tego co wiem pracuje bo jak byłem u gazowniak na regulacji... (wlasnie mialem ten rpbolem myslalem ze pali tyle bo na regulacji danwo nie był) to mowil ze sonda bez lipy pracuje , regulacja nic nie zmieniła.. oczywiście dalej jest to samo..

michajlow pisze:KaczorekPSW,Pytanie: jaki masz sterownik do LPG?
.
A tego to ja nie wiem...
Ostatnio zmieniony czw maja 20, 2010 21:46 przez KaczorekPSW, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt maja 21, 2010 06:05

dobrze zrozumiales
sprawdzasz oczywiscie na benzynie a nie na LPG
Rozumiem tez ze blad wyskakuje nawet wtedy kiedy uzywasz teylko benzyny
Jezeli blad wyskakuje tylko i wylacznie na LPG to prawdopodobnie bedzie to wynikiem tego ze emulacja sondy ustawiona jest na mase



Awatar użytkownika
KaczorekPSW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 09:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KaczorekPSW » pt maja 21, 2010 11:05

agrala,

Więc tak... oczywiście na LPG błąd wyskakuje... przełączyłem autko na benzynę błąd skasowałem... pochodziło 5 minut i nic... przejechałem się z 200metrów i nic zgasiłem zapaliłem i nic nie wyskakuje.... przełączyłem się na benzynę minęło 30 sekund błąd znowu.. czyli na benzynie nie wyskakuje na LPG od razu...
agrala pisze: Rozumiem tez ze blad wyskakuje nawet wtedy kiedy uzywasz teylko benzyny
Z moich obserwacji wynika że nie.
agrala pisze: Jezeli blad wyskakuje tylko i wylacznie na LPG to prawdopodobnie bedzie to wynikiem tego ze emulacja sondy ustawiona jest na mase
czyli co ja mam teraz zrobić ?:>.. i jest możliwość że się to zrobiło samo ?:.. bo jakieś pól roku temu było wszystko w porządku.. chyba że gazownik coś porobił jak byłem u niego na regulacji... ale byłem na regulacji właśnie z tego powodu.. że za dużo pali.. skręcił mi gaz... i pali tyle samo... zapewne przez ten błąd...

Ale teraz moje pytanie.. przez co to się mogło tak zrobić w jaki sposób i co ja mam teraz zrobić ?:>..



michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: michajlow » pt maja 21, 2010 16:48

KaczorekPSW pisze:czyli co ja mam teraz zrobić ?
Jeśli wyskakuje tylko na gazie to trzeba podłączyć się z kompem do sterownika gazu (jeśli jest możliwość) i sprawdzić co pokazuje sonda i jakie są parametry. Jeśli chodzi o zwarcie do masy to przede wszystkim emulacja, bo raczej nie puszcza się sygnału sondy z LPG wprost do kompa benzynowego. Ale emulacja na masę nie jest powodem, że nagle z 10 pali 14 litrów.
Jaki masz sterownik od gazu?
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 16:48 przez michajlow, łącznie zmieniany 1 raz.


Audi A3 1.8T AUM

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt maja 21, 2010 18:12

sprawdz pod maska gdzie jest podpieta centralka od LPG jezeli chodzi o sonde lambda, tzn czy jak odpepniesz wtyczke od sondy to sygnal z centralki bedzie dochodzil do sterownika silnika
jezeli pod przewody od sondy pomiedzy wtyczka a sonda lamba nie jest nic podpiete to odepnij ta wtyczke i zobacz czy wtedy sa bledy przy jezdzie na LPG i czy na benzynie - blad powinien sie juz nie pojawiac
Jezeli nie bedzie sie pojawial to sonda nie robi zwarcia tylko centralka od LPG
wtedy trzeba sie pdlaczyc pod centralke od gazu i sprawdzic ustaienie emulacji a nawet je zminic



Awatar użytkownika
KaczorekPSW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 09:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KaczorekPSW » pt maja 21, 2010 19:06

Za chwile to zrobię , odłączyć sondę... przerzucić się na LPG i zobaczyć czy wyskakuje błąd?..
jeśli wyskakuj to co wtedy?:.. a jeśli nie to co ?:> czyli prawdopodobne jest to ze tam emulacja jest źle ustawiona czy coś w tym stylu to najlepiej podjechać do gazownika powiedzieć jemu mój problem i żeby coś tam posterował?:>
michajlow pisze:Ale emulacja na masę nie jest powodem, że nagle z 10 pali 14 litrów.
Jaki masz sterownik od gazu?
Nie wiem jaki mam sterownik.
Tzn. teraz błąd mi wyskakuje cały czas , wcześniej raz w tygodniu skasowałem go przez tydzień nie wyskakiwał i była różnica w spalaniu znaczna. ok 3-4litrow na 100km


Jak już wspomniałem na benzynie ten błąd nie wyskakuje.
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 19:07 przez KaczorekPSW, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt maja 21, 2010 19:37

moze byc tez uszkodzona centralka LPG
zobacz to co napisalem i daj znac



michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: michajlow » pt maja 21, 2010 20:56

KaczorekPSW pisze:Nie wiem jaki mam sterownik.
To otwórz maskę i zobacz. :panna:
Pytanie 2 czy na wężu z doprowadzeniem gazu masz tylko silniczek krokowy czy silniczek i śrubę? To jest dosyć istotne jeśli nie wiesz jaki masz sterownik.
agrala pisze:czy jak odpepniesz wtyczke od sondy to sygnal z centralki bedzie dochodzil do sterownika silnika
W II generacji musi być sonda podłączona, bo z jej sygnałów jest sterowany dopływ gazu. Jeśli odepnie sondę i przerzuci na LPG to może na gazie źle chodzić, a błąd i tak z powodu emulacji będzie wyskakiwał. Natomiast na benzynie pojawi się błąd w stylu, brak sygnału sondy. Ale to kolega powinien bardzo dobrze wiedzieć, bo przecież robi diagnostykę.
agrala pisze:jezeli pod przewody od sondy pomiedzy wtyczka a sonda lamba nie jest nic podpiete
Przewody sygnałowe z sondy do LPG zwykle podpina się zaraz za wtyczką do sondy a nie pomiędzy.

Trochę kolegaKaczorekPSW mnie zadziwia, bo widać, że robi diagnozę błędów VAG (tanio!) ale jak pod maskę zajrzeć i sprawdzić jak kabelki idą to już nie bardzo. :bajer:

Więc jeśli chcesz sprawdzić czy sonda chodzi prawidłowo to na benzynie tak z minutę po odpaleniu wbij się w przewody sygnałowe we wtyczkę od góry (najlepiej mieć przewody do miernika z ostrymi końcówkami) i na mierniku bardzo dobrze będzie widać czy i jak pracuje. Jeśli będzie ok, to wina za spalanie po stronie ustawień LPG. Jeśli masz instalację z silniczkiem krokowym i śrubą to można ją zwykle ustawić bez podpinania się komputerem do sterownika LPG, ale o tym napiszę gdy się dowiem co masz pod maską.
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 20:57 przez michajlow, łącznie zmieniany 1 raz.


Audi A3 1.8T AUM

Awatar użytkownika
KaczorekPSW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 09:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: KaczorekPSW » pt maja 21, 2010 21:21

michajlow pisze: Trochę kolegaKaczorekPSW mnie zadziwia, bo widać, że robi diagnozę błędów VAG (tanio!) ale jak pod maskę zajrzeć i sprawdzić jak kabelki idą to już nie bardzo. :bajer:
Z tego względu że bardziej komputery niż mechanika... jesli chodzi o instalacje LPG to w ogole nie mam pojecia o co chodzi.. jeśli chodzi o silnik to mniej więcej coś tam jeszcze kumam :D.... Diagnozę robię i kasuję błedy.. mechanikiem nie jestem :))...
michajlow pisze: Przewody sygnałowe z sondy do LPG zwykle podpina się zaraz za wtyczką do sondy a nie pomiędzy.
I tak też mam...



Nie było mnie wcześniej i nic nie zrobiłem w tym celu teraz już jest ciemno więc jutro sobota wolny dzień więc zrobię wszystko tak jak mi napisaliście i odpowiem tutaj. Jeśli chodzi o gaz jestem zupełnie zielony.. dlatego tutaj napisałem.. na początku byłem pewny że sonda do wymiany..a le coś mi właśnie nie pasowało i dobrze zrobiłem że nie postąpiłem pochopnie i jej nie wymieniłem.


i.....
michajlow pisze: Jeśli masz instalację z silniczkiem krokowym i śrubą to można ją zwykle ustawić bez podpinania się komputerem do sterownika LPG, ale o tym napiszę gdy się dowiem co masz pod maską.

właśnie chyba tak nie mam.. wiem o co chodzi.. spojrzę jeszcze żeby się upewnić na 100% ale chyba tak nie jest u mnie.
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 21:25 przez KaczorekPSW, łącznie zmieniany 1 raz.



michajlow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 450
Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:07
Lokalizacja: Poznań

Post autor: michajlow » pt maja 21, 2010 22:25

http://allegro.pl/item1039018229_silnik ... slask.html
Tak wygląda silniczek krokowy bez śruby. A jak jest ze śrubą to jest ona w miejscu tego otworu po prawej.
http://www.ac.com.pl/site_media/files/2 ... rukcja.pdf
Na stronie 3 ogólny schemat instalacji II generacji.
Ogólnie warto poczytać jakie parametry można ustawić, jak to działa itp. Nie koniecznie tak musi być u ciebie, ale nie wdając się w szczegóły ogólne zasady są te same.
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 22:27 przez michajlow, łącznie zmieniany 1 raz.


Audi A3 1.8T AUM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 292 gości