Panewka, korbowód czy jeszcze cos innego ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pająk_ddz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:53
Lokalizacja: Dzierżoniów / Crewe
Kontakt:

Panewka, korbowód czy jeszcze cos innego ??

Post autor: Pająk_ddz » czw maja 20, 2010 10:55

Witam

Mam problem ze swoim Golfem , a dokładniej z silnikiem 2.0 2e.

Problem jest następujący, auto dostało w du*e na hamowni, po czym zaczeło coś stukać w silniku. Stukanie jest to powyżej 1000 obrotów. Jest to ni głuche ni metaliczne popukiwanie, wydawało by się dochodzące ze środkowej części silnika. Auto pali, na luzie nie traci obrotów, jest za to widoczny spadek mocy silnika o jakies ~50 %. Nie jest to przestawiony rozrząd bo to już zostało sprawdzone. Chciałbym dowiedzieć się od was co mniej więcej mogło spowodować taki stan rzeczy.


byl GTI :)

Jest TDI :)

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » czw maja 20, 2010 11:18

Może masz spalanie stukowe, poczekaj niech inni się wypowiedzą :)



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » czw maja 20, 2010 14:32

Spalanie stukowe nie pojawiłoby się tak bez niczego, a tym bardziej po badaniu na hamowni. Musiałbyś przestawić zapłon (wyprzedzić). Stuka Ci być może panewka która mogła się obkręcić. Wjedź na kanał ściągnij miskę, i sprawdź sobie panewki na każdej podporze. Wcześniej występowało spalanie detonacyjne? (stukowe). Możliwe też, że mogło doprowadzić do uszkodzenia czegoś w komorze spalania. Albo na początek zbadaj ciśnienie sprężania, być może też powie Ci co jest grane.


...

wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » czw maja 20, 2010 19:35

Według mnie to takie stukanie i spadek mocy powodowane jest jednak panewką tylko czy to stukanie narasta wraz ze zwiększeniem obrotów i ich spadkiem jeśli tak siędzieje to na bank panewka na korbowodzie.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » czw maja 20, 2010 20:38

Oprócz panewek mogła się rozlecieć tulejka w korbowodzie,ta do której wchodzi sworzeń tłoka i wtdy dzwięk też jest taki jak od panewek.Jeżeli panewki są ok to głowica w góre.


Jacek

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » czw maja 20, 2010 21:15

Ewentualnie pierścienie poszły się paść, lub któryś zawór, Ale to takie gdybanie, zmierz kompresje, probe olejową i jak coś nie tak to ściągaj głowice.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
cinekban87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: cinekban87 » czw maja 20, 2010 21:24

ja obstawiam panewki badz korbowod


Passat B3 1.8 Rp 90 Rip
Polo II 1.4 92 Rip
Golf III 1.6 94 Sprzedany :[
Scirocco II 1.8 88 Rip
Scirocco II 1.8 90

Awatar użytkownika
Pająk_ddz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:53
Lokalizacja: Dzierżoniów / Crewe
Kontakt:

Post autor: Pająk_ddz » czw maja 20, 2010 22:17

sprawa wyjaśniona ;/ niestety kupiłem drugi silnik bo obrociły sie 2 panewki do tego były tak zjechane ze z oleju można było wybierać opiłki, dostał też wał.

Bedzie 2E na części


byl GTI :)

Jest TDI :)

Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Progresywny » czw maja 20, 2010 22:26

Pająk_ddz pisze:sprawa wyjaśniona ;/ niestety kupiłem drugi silnik bo obrociły sie 2 panewki do tego były tak zjechane ze z oleju można było wybierać opiłki, dostał też wał.

Bedzie 2E na części
I pojechać tu na wizytę w hamowni... :crazy: :panna:



Awatar użytkownika
Pająk_ddz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:53
Lokalizacja: Dzierżoniów / Crewe
Kontakt:

Post autor: Pająk_ddz » czw maja 20, 2010 22:36

Bolson Tdi, wiesz jak miał sie skonczyc to lepiej na hamowni, bo weź tak leć 140 km/h (np przy wyprzedzaniu) i niech cos sie zjebie :/

a na hamowni na II VAG meeting-u jeszcze MK IV turbo wypluło :P


byl GTI :)

Jest TDI :)

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » pt maja 21, 2010 17:19

A zdążyłeś go wyhamować ? Jaka stajnia duża była :helm:



Awatar użytkownika
Pająk_ddz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 20:53
Lokalizacja: Dzierżoniów / Crewe
Kontakt:

Post autor: Pająk_ddz » pt maja 21, 2010 19:26

piteR-ek, na gazie przy pierwszym pomiarze 100 kuniów, a jak sie zje**psuł to 59 :P czyli padaka :) ale po założeniu silnika znowu lece na hamownie :D poki gwarancja jest na motor :)
Ostatnio zmieniony pt maja 21, 2010 19:27 przez Pająk_ddz, łącznie zmieniany 1 raz.


byl GTI :)

Jest TDI :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 329 gości