dziwne pukanie w przednim zawieszeniu
: czw maja 20, 2010 10:04
Witam. Mój problem z MK2 to śmieszne stukanie w przednim zawieszeniu. Stukanie objawia się przy jeździe na nierównościach, a przypadkowe wpadanie w dziury to tragedia. Auto podczas jazdy po silnie wyeksploatowanych drogach jest niestabilne, lata na boki, strach.
Jak zdążyłem zauważyć, na przednich kołach jest luz, tak jakby koła były niedokręcone. Gdy samochód stoi, naciskam na maskę bujając go, stuki są słyszalne podczas intensywnego i szybkiego naciskania, kiedy robię to płynnie, stuków nie ma.
Z przednim zawieszeniem już wcześniej miałem kłopot, rok temu wymieniałem sprężyny, wkłady amorów i łożyska amorów po tym jak przy prawym kole pękła sprężyna. Już wtedy stuki były odczuwalne, ale mówiono, że spowodowane są pękniętą sprężyną. Niestety, po wymianie stuki/pukania zostały. Są takie same na obydwu kołach. Dodam jeszcze, że podczas stuków idzie odczuć bicie o sprężyny, jakby ktoś młotkiem walił w sprężynę. Podczas wymiany pamiętam, że rozmiar wkładu był nieco mniejszy od rozmiaru obudowy amora (promienie), lecz wg zaleceń mechanika, były odpowiednie do tego modelu. Czy to może być przyczyną tych stuków i niestabilności? brak sztywności? nieprzyleganie wkładu do ścianek obudowy amorów?
Jak zdążyłem zauważyć, na przednich kołach jest luz, tak jakby koła były niedokręcone. Gdy samochód stoi, naciskam na maskę bujając go, stuki są słyszalne podczas intensywnego i szybkiego naciskania, kiedy robię to płynnie, stuków nie ma.
Z przednim zawieszeniem już wcześniej miałem kłopot, rok temu wymieniałem sprężyny, wkłady amorów i łożyska amorów po tym jak przy prawym kole pękła sprężyna. Już wtedy stuki były odczuwalne, ale mówiono, że spowodowane są pękniętą sprężyną. Niestety, po wymianie stuki/pukania zostały. Są takie same na obydwu kołach. Dodam jeszcze, że podczas stuków idzie odczuć bicie o sprężyny, jakby ktoś młotkiem walił w sprężynę. Podczas wymiany pamiętam, że rozmiar wkładu był nieco mniejszy od rozmiaru obudowy amora (promienie), lecz wg zaleceń mechanika, były odpowiednie do tego modelu. Czy to może być przyczyną tych stuków i niestabilności? brak sztywności? nieprzyleganie wkładu do ścianek obudowy amorów?