Ciężko chodzi wajcha zmiany biegów.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chrisol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt gru 29, 2009 15:19
Lokalizacja: Bielsko - B

Ciężko chodzi wajcha zmiany biegów.

Post autor: chrisol » czw maja 20, 2010 09:37

Kiedy auto jeździ na krótkich odcinkach to wszystko jest ok. Biegi wchodzą lekko (niedawno zmieniany olej), sprzęgło działa dobrze. Problem pojawia się po przejechaniu 20 - 25 km. Biegi dalej daje się łatwo wrzucać ale sam drążek jakby się zacierał. Nie odbija do środkowego położenia i chodzi z oporami. Gdzie leży problem? Mechanizm przy skrzyni czy coś w mechaniżmie przy gałce zmiany biegów? Może ktoś z Was miał taki problem?

Pozdrawiam
(silnik 1.4 ahw - mechanizm na sztywnych cięgnach)


... do wszystkiego się można przyzwyczaić ...

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » czw maja 20, 2010 09:47

Sprawdz stan oleju w skrzyni biegow,ludzie o tym zapominaja.Moze a najlepiej wymien olej w skrzyni..



Awatar użytkownika
chrisol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt gru 29, 2009 15:19
Lokalizacja: Bielsko - B

Post autor: chrisol » czw maja 20, 2010 09:57

Olej wymieniony 3 miesiące temu. Chyba nalali ile trzeba. Wycieków brak.


... do wszystkiego się można przyzwyczaić ...

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw maja 20, 2010 10:40

Podłączę się pod temat. Po wymianie oleju w skrzyni i smarowaniu wszystkich cięgien biegi wchodza mi trochę lżej, ale nadal zdarza się, że po długiej jeździe na 5 biegu ciężko go jest wyjąć.



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Post autor: Waqa » czw maja 20, 2010 11:42

Mailem podobny problem 1,2 ciężko wchodziły. Na pierwszy ogień idzie sam lewarek zmiany biegów. trzeba zdjąć mieszek i dobrze nasmarować ta plastikowa kule (ja użyłem zwykłego tawotu). otwieramy maskę i i smarujemy wszystkie przegubiki w mechanizmie zmiany biegów. (ja użyłem wd-40 i potem smaru w sprayu do smarowania łańcuchów motocyklowych). pozdro i powodzenia



Awatar użytkownika
dżedal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt lut 26, 2010 18:08
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: dżedal » pn maja 24, 2010 22:14

Też mam ten problem. Smarowanie nic nie daje :) Podobno jest jakaś tulejka gumowa z plastikiem w środku która odpowiada za to.


http://www.dcichonski.eu fotografia motoryzacyjna i nie tylko

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt maja 25, 2010 16:50

chrisol, podreguluj sobie cięgna może pomoże.



Awatar użytkownika
gregzorba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pt paź 23, 2009 15:01
Lokalizacja: ślask

Post autor: gregzorba » wt maja 25, 2010 18:35

podepne sie pod temat...

ja mam taki problem, że czasami cięzko mi wchodzi 1 i 2 i 5. Pomyslałem że moż3e wymienię olej w skrzyni biegów, więc zaszłem do serwisu i powiedzieli mi że to nic nie da taka wymiana oleju. Powiedziałem im że kilka razy mi się zdarzyło że nie wysprzegliłem dobrze i pojechałem po biegu, i że taka wymiana przynajmniej wyczysci skrzynie z opiłków i może to cos dać, ale oni mi powiedzieli że to nic nie da w przypadku cięzkiego wchodzenia biegów.

Co powinienem zrobić na pierwszy rzut??

p.s. te cięgna przy skrzyni spryskałem WD40.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 418 gości