Strona 1 z 1
MK II - Odcięcie zapłonu-Cewka-Szukam kogoś kto pomoże!
: sob sty 14, 2006 10:39
autor: irekczek
Witam. Mam GOLFA II 91r. Benzyna + GAZ. Chcę zrobić ocięcie zapłonu, ponieważ założyłem alarm i ma on funkcję odcięcia zapłonu. Wychodzą z niego 2 kabelki, które otwierają/zamykają obwód. Chcę podłączyć je pod kable napięcia cewki... ale.. Proszę o poradę pod którymi kablami napięcie nie przekracza 15A. Nie chcę spalić alarmu. Nie mam miernika aby zmieżyć amperaż. Znalazłem przed cewką 2 kabelki(zielony i czerwono czarny). Po wyciągnięciu ich z cewki autko nie zapala, ale nie wiem czy nie spalę alarmu, ponieważ alarm możę przyjąć napięcie do 15 A. PROSZĘ O POMOC KOGOŚ KTO ROBIŁ TAKIE COŚ! Dzieki wielkie Pozdrawiam
: sob sty 14, 2006 11:21
autor: bodzio_j
Po pierwsze to mylisz pojecia. Napięcia nie mirzymy w amperach lecz w voltach.Nie wiem jaki masz alarm, ale zasada jest taka, że przerywasz dopływ prądu do cewki. Sądzę, że powinieneś kabelek który zasila cewką podpiąć do alarmu ( do jednego z dwóch kabelków) a drugi kabel z alarmu połączyć z cewką, tam gdzie dochodziło napięcie. Wtedy po załączeniu alarmu nie popłynie prąd do cewki czyli odetniesz zapłon. Musisz dokładnie obejrzeć chemat alarmu.
: sob sty 14, 2006 11:48
autor: Golf GTi
Z cewka to po czesci cos tam masz racje, a tak wogule to do alarmu podlanczasz przekaznik (stad te dwa kabelki) one wlanczaja przekaznik , a z kolei przekaznik wlancza cewke , musisz kupic sobie przekaznik ,taki jak do swatel bedzie ok , i cienkie stryki przekaznika podlanczasz do alarmu ( + i - odgrywa tu role) jak pomylisz biegunowosc to nie zalaczy sie cewka i nie zalaczy obwodu , a do grubych podlanczasz kabele od cewki , biegunowszc i kolejnosc podlaczenia obojetna , poprostu przecinasz 1 powtarzam 1 kabel zasilajacy od cewki podlanczas go do grubego styku przekaznika , a wyjscie z drugiego grubego styku przekaznika bedzie zasilac cewke , zamykasz wtedy obwod ,czyli 2 kabel wychodzi z przekaznika na cewke. Ot tyle wylematu o wielkie nic.
: sob sty 14, 2006 12:34
autor: WRHZ
Popatrz dokaldnei na alarm jaki zakupiles bo byly takie ze mialy przekaznik wbudowany w sobie pozdro
: sob sty 14, 2006 12:37
autor: Paweł Marek
Golf GTi pisze: to do alarmu podlanczasz przekazni
oj sa tu nieścisłości. Przekaźnik może być już wewnatrz centralki alarmu np w TytanMax (i wtedy nie trzeba żadnego dokładać), albo na zewnątrz - wtedy jest zwykle dołączany do zestawu montażowego.
Kolega ma pewnie alarm z przekaźnikiem wewnątrz alarmu, musi więc tylko przeciąć kabelek w jego przypadku najpewniej czerwono-czarny dochodzący do cewki, i konce tego kabla dołączyć do kabli odcięcia zapłonu wych. z alarmu. I to wszystko.
PS. Biegunowość podłączenia do uzwojenia typowego przekaźnika samochodowego nie ma znaczenia. Wewnątrz jest cewka która wytwarza pole magnetyczne niezależnie od kierunku przpływającego prądu. Musiałby być w środku magnes trwały wmontowany żeby biegunowość miała znaczenie.
: sob sty 14, 2006 12:45
autor: irekczek
no więc..
zamieszczam schemat aby nie było niejasności.. szczerze powiem, że nie wiem czy jest przekaźnik. Wiem tyle, że do alarmu obciążenie nie możę przekroczyć 15 A
link:
http://img476.imageshack.us/img476/9992/img78515gn.jpg
: sob sty 14, 2006 12:55
autor: kesier
przekaznik jest juz wbudowany i te czarne przewody to juz styki przekaznika nic nie dokladasz rozcinasz przewod i tymi czarnymi laczysz
: sob sty 14, 2006 12:58
autor: bodzio_j
kesier pisze:przekaznik jest juz wbudowany
Fakt, nie doczytałem wcześniej, przekaźnik już jest, a to są kable od niego
: sob sty 14, 2006 12:59
autor: irekczek
już się zamotałem... Prosze jeszcze o dokładną odpowiedź co i jak połączyć... pozdrawiam
P.s
i skąd będę miał pewność , że w tych kablach nie płynie więcej niż 15A ??
: sob sty 14, 2006 13:07
autor: Rej
te 2 kable co wychodza ci z alarmu na odciecie zapłonu sa po to zeby wpiac sie w jeden kabel który trzeba rozciac. w serwisie vw nie przecinaja kabla gdzies przy cewce tylko przy bezpiecznikach powinnes sprawdzic gdzies w instrukcji który bezpiecznik jest od zapłonu lub sprawdzic go sposobem wyciagniecia jak ma autko na chodzie jak zgasnie to jest to wtedy rozcinasz ten katel i z jednej strony podpinasz kabel od alarmu a zdrugiej drugi kabel i w alarmie jest przekaznik który otwiera i zamyka obwód i tak to sie wykonuje nigdy nie ciagnie sie kabli gdzies z pod silnika bo nie ma takiej potrzeby. pozdrawiam