Strona 1 z 1

Słabe ciśnienie na jednym "garze" Co wymienić?

: wt maja 18, 2010 21:19
autor: deamon
Witam
Ostatnio mierzyłem kompresje w moim 2E i na 3 pierwszych garach wyszło około 10,5 a na ostatnim 7. Zrobiłem próbę olejową w tym cylindrze i kompresja podskoczyła do 11 czy to oznacza że do wymiany są tylko pierścienie? Bo w planie mam wymienić wszystkie pierścienie i uszczelniacze czy to wystarczy?
Pzdr

: śr maja 19, 2010 09:14
autor: Gawior
Ogólnie masz słabe ciśnienie :crazy: 10.5 :/
11Bar to była granica przy kupnie auta przeze mnie.
Ja mam 2E i mam po 13Bar na każdym równo.
Jak zrobiłeś próbę olejowa i tak skoczyło to pierścienie. Sadzę że ogólnie może być słabe ciśnienie na wszystkich cylindrach ( te 10.5bar ) przez pierścienie.

Ja raz kupiłem motor na SWAP-a do Peugeota i na 1 cylindrze było 5bar i był zawór pęknięty i brakowało z 1 mm, ale taniej było robić głowicę. Znajomy miał cały blok z głowicą AGG, czy ADY za chyba 500zł z przebiegiem nie większym niż 200tys. km z Anglii. Wsadzasz, podłączasz swój osprzęt i cieszysz się jazdą.

: śr maja 19, 2010 09:18
autor: WOLF899
masz pekniety przewod do serwa i masz kiepskie cisnienie na 4 cylindrze moze pracowac rowniez nierowno

: śr maja 19, 2010 16:44
autor: piteR-ek
WOLF899 pisze:masz pekniety przewod do serwa i masz kiepskie cisnienie na 4 cylindrze moze pracowac rowniez nierowno
:goof: :panna: :okej: :smoke: :D

: pt maja 21, 2010 13:59
autor: Gawior
Trochę nie bardzo trafione z tym przewodem do serwa :/ :panna:

Po pierwsze, przewód jest podłączony do kolektora ssącego w części gdzie "obsługuje wszystkie cylindry" ( nie wiem jak to nazwać ), a nie w miejscu gdzie kolektor rozgałęzia się na poszczególne cylindry ( co i tak nie miało by wpływu na ciśnienie wewnątrz cylindra ).
Po drugie, to kompresja jest mierzona w "komorze spalania", gdzie ciśnienie jest utrzymywane przez pierścienie i u góry przez zawory.
Po trzecie, to autor pisał że po zalaniu olejem ( próba olejowa ) ciśnienie znacząco wzrosło co wskazuje na 90% na pierścienie na tym cylindrze.

W zależności jak są zużyte cylindry naprawa może zakończyć się na wymianie pierścieni i tyle, albo w przypadku już jakiegoś większego zużycia cylindrów, to szlif cylindrów itp. a to już śmierdzi kapitalnym remontem silnika.

: pt maja 21, 2010 15:08
autor: deamon
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. A co do cisnienia to nie jestem pewien czy to bylo 10,5 czy 13,5 bo karteczki do mojego przyrządu dostałem od znajomego i są wyskalowane od 3bar :)wiec byc moze ciśnienie mam 13,5 no i na tym ostatnim 10,5 :)

: sob maja 22, 2010 15:39
autor: Gawior
I tak w przypadku różnicy ciśnień większych niż 1bar, to silnik kwalifikuje się do remontu.
A tak dla przeciętnego zjadacza chleba ( jak komuś nie zależy ) to jak jest wysokie ciśnienie i przy tym nie więcej niż 1.5-2bar różnicy, to można jeździć.
Wysokie to znaczy ogólne powyżej 10-11bar ta tym słabszym cylindrze, bo przy ciśnieniu 9-10bar, a na jednym cylindrze mniej o ~2bary to nie jest za dobrze.

Najlepiej to zrobisz jak sprawdzisz ciśnienie na jakimś pewnym manometrze.

: sob maja 22, 2010 19:08
autor: deamon
Gawior pisze:Najlepiej to zrobisz jak sprawdzisz ciśnienie na jakimś pewnym manometrze.
W sumie to i tak bez roznicy bo i tak bede na kazdym cylindrze pierscienie zmienial chodzilo mi glownie o sprawdzenie roznicy na cylindrach bo autko juz ma male problemy z obrotami i slychac jakby gubił czasem cykle zaplonu a caly zapłon jest nowy tzn swiece kable kopółka i palec.

: sob maja 22, 2010 21:33
autor: WOLF899
moze i nie trafione ja pisze nie z teorii lecz z praktyki. 3 auta mialem z takim problemem. golf 1.8 na jednopunkcie, 2.0 gti i nieszczesna renowka 19 i w kazdym mechanik mowil zeby powymieniac przewody swiece i bla bla bla po wymianie stwierdzil ze walnela uszczelka pod glowica po rozebraniu jednego golfa okazalo sie ze pierscienie oki uszczelka nie ruszona po zlozeniu dalej to samo. Ale jak pisalem wczescniej pisze to z praktyki. a najslabszym punktem 2E to tylko pierscienie odoliwiajace gdzie stosowano 3 czesciowe, ale to chlal by Ci olej.

: sob maja 22, 2010 21:49
autor: mate64
WOLF899, w serwie jest PODCIŚNIENIE podobnie jak w dolocie z którego jest brane, a ciśnienie na cylindrach jest NADCIŚNIENIEM.... :crazy: :goof:

: sob maja 22, 2010 21:53
autor: WOLF899
dobra spoko nie mam racji i to by bylo na tyle

: sob maja 22, 2010 22:31
autor: Tomek
deamon pisze:jakby gubił czasem cykle zaplonu
duzo rzyczy moz emieć wływ na to, nawet nieszczelna odma, ja mialem tak w oplu

: sob maja 22, 2010 22:33
autor: deamon
WOLF899 pisze:a najslabszym punktem 2E to tylko pierscienie odoliwiajace gdzie stosowano 3 czesciowe, ale to chlal by Ci olej.
Dzieki za rade bo oczywiście ją sprawdziłem i przewodzik jest ok tak jak i zaworek na nim. A co do brania oleju to oczywiscie bierze i to nie mało bo około 0,8l/1000km :/ ale co dziwne wcale nie kopci na niebiesko :)