Strona 1 z 1

Sonda Lambda problem

: wt maja 18, 2010 21:16
autor: TomiTT
Witam.

2 miesiące temu wymieniłem oryginalną sondę na NGK uniwersalną.
Dziś podłączyłem wóz pod Vaga, sprawdzam kody błędów no i wywala zwarcie do plusa. Bloki pomiarowe: napięcie 1,28V.

Sondę oddałem na gwarancje a zabrałem nową.
Założyłem i :ass: !! Jak był zimny i odpaliłem to napięcie stało na 1,28 V i błąd też wywalało. Potem jak się rozgrzał to coś tam zaczęła pracować, ale bardzo chaotycznie prawie non stop 0,97V i spadało na 0,2 i tak po kolei. Co radzicie czy wszystko jest OK?

: wt maja 18, 2010 21:19
autor: Duber
sonda "pracuje"jak sie nagrzeje

: śr maja 19, 2010 07:37
autor: TomiTT
tak o tym wiem tylko myślałem że jak nie pracuje to jest na niej napięcie 0,0V i dlaczego wywala błąd?

: śr maja 19, 2010 08:10
autor: Gawior
Jak opisałeś "chaotycznie" i skacze między 0V , a 1V ( u Ciebie 0.2V-097V ) to się ciesz bo sonda pracuje ci normalnie.
Jak jest zimny to sonda " nie pracuje " tzn. jakieś sygnały daje, ale ECU nie bierze ich pod uwagę bo auto chodzi na ssaniu i ma wzbogaconą mieszankę, a jak by sonda miała wtedy wpływ to by próbowała zubożyć tą mieszankę.

Co do napięcia 1,28V na zimnym to nie wiem czemu tak wysokie, bo niby sonda jest do 1V , ale może taki jej urok. Ważne że działa/oscyluje jak się nagrzeje.

: śr maja 19, 2010 08:18
autor: tjwasiak
1,28V to błędny odczyt w moim przekonaniu, a jeśli sterownik łapie błąd to coś z pewnością jest nie tak. To że silnik pracuje na ssaniu nie oznacza jeszcze że sonda nie mogłaby działać - tyle tylko że pokazywałaby stale bogatą mieszankę, to sterownik silnika odpowiada za to by nie interpretować sygnałów. Słusznie jednak zauważyliście że sonda potrzebuje temperatury by pracować.

: śr maja 19, 2010 08:28
autor: TomiTT
Odpaliłem rano wóz i podłączyłem VAG... sonda pracowała i to idealnie w granicach od 0,1 do 0,9V, błędu nie wywaliło. Wieczorem go nagrzeję i zobaczymy co będzie się działo. Czyli to napięcie 1,28 V które występowało na początku to błędny odczyt programu? Czy sterownika?

[ Dodano: 19 Maj 2010 08:43 ]
Mam nadzieję że słusznie oddałem poprzednią sondę na gwarancję. W tamtym przypadku nawet po nagrzaniu i przy jazdach próbnych cały czas sonda stała w miejscu na tym napięciu 1,28V

: śr maja 19, 2010 10:00
autor: Gawior
Ja wcześniej kupiłem sondę BOSCH-a oryginalną do mojego 2E i była walnięta od razu. Niby pracowała, ale kiepsko bo stawała na chwile na bogatej, spadał na ubogą i znowu stawała na chwilę na ubogiej i znowu na bogatą i tak w kółko, albo schodziła czy wzrastała powoli.
Auto wtedy paliło 15L Pb. Wymieniłem na gwarancji i jest teraz w miarę ok 11-12L Pb w mieście jeżdżę na krótkich odcinkach ( 2km, 4km, zazwyczaj do 5km i czasem do 10km, ale rzadko ).

: czw maja 20, 2010 08:53
autor: TomiTT
jaki prąd na sondzie odpowiada bogatej mieszance a jaki ubogiej?

: pt maja 21, 2010 08:10
autor: Gawior
1V bogata, 0V uboga