Strona 1 z 1
kontrolka ładowania mk2
: pt sty 13, 2006 20:36
autor: gregor_oe
mam pytanko czym moze byc spowodowane żarzenie sie kontroli na wolnych obrotach po dodaniu gazu gasnie zauwazylem jeszcze ze gasnie tez po właczeniu jakiegos odbiornika elektrycznego( swiatel, dmuchawy, itp) kiedys w maluchu tez mi sie zarzyla i to byla dioda prostownicza alternatora ale nie gasla po wlaczeniu odbiorników
: pt sty 13, 2006 20:39
autor: kesier
szczotki moga byc na wykonczeniu
: pt sty 13, 2006 21:12
autor: magik
u mnie jest to samo... mam takie wrażenie,jakby alternator dostawał za dużo prądu, bo skoro włączysz coś,co go pobiera,to gaśnie.. sprawdź sobie po dłuższym postoju czy się żarzy, np. po nocy..
wymieniłem szczotki, regulator i nic.. rok temu było wymieniane łożysko w alternatorze i przy okazji był czyszczony, ale nie mam osłony pod silnikiem i zauważyłem ostatnio, że cały syf z drogi leci między innymi na alternator.. miałem więc jedno podejrzenie-alternator.. diody, łozysko, albo jakiś syf za obudową alternatora..
ale ostatnio jechał ze mną kumpe,który jest mechanikiem i jak włączyłem światła, to alternator zaczął mi lekko popiskiwać(byłem przekonany,że to łożysko,chociaż luzów nie wyczułem). powiedziałem mu o tym problemie,a on zaczął oglądać pasek.. powiedziałem mu,że pasek ostatnio podciągałem,bo też myślałem,że może się ślizgać,ale on stwierdził,że może być trochę za wąski.mówił,że może za głęboko wchodzić w to koło i się jednak ślizgać,a powinien się opierać bokami..
trochę to sensu ma,bo kiedy włączę jakiś odbiornik,to dostaje większego oporu i mógłby się ślizgać,stąd to piszczenie.. a skoro się ślizga,to może się kontrolka żarzyć..
spróbuj zmienić w takim razie pasek,a jeśli to nie pomoże,to zajrzyj w alternator
powodzenia
: sob sty 14, 2006 00:22
autor: Bondas
wymien szczotkotrzymaz ( szczotki i regulator napiecia)
: sob sty 14, 2006 00:52
autor: misiek
gregor_oe pisze: to byla dioda prostownicza alternatora
jest duże prawdaopodobieństwo że poszł Ci kturaś dioda w alternatorze
: ndz sty 15, 2006 05:39
autor: gregor_oe
szczotki wymienialem z półtora roku temu a oile wiem to cała elektronika alternatora znajduje sie w jednym module razem ze szczotkami
: ndz sty 15, 2006 09:15
autor: speed_k
Nic narazie nie wymieniaj tylko zmież jakie napięcie podaje alternator na akumulator (powinien dawać około 14V) jeśli tyle daje to jest wszystko ok z alternatorem i masz przeładowany akumulator. Pozdrawiam.
Kontrolka ładowania...
: ndz sty 15, 2006 14:16
autor: Paweł NPI
Tak się składa że ostatnio miałem taki problem, że na wolnych kontrolka mi się żażyła...po wciśnięciu pedału hamulca, czy włączeniu nadmuchu lub jakiegś innego odbiornika gasła... Mechanik mi poradził żebym sprawdził masę... sprawdzałem... Nic to mi nie pomogło...U mnie było to spowodowane przekaźnikiem świec żarowych... rozebrałem go, wyczyściłem styki i teraz jest dobrze...
[ Dodano: 2006-01-15, 13:19 ]
Bondas pisze:wymien szczotkotrzymaz ( szczotki i regulator napiecia)
To akurat w tym przypadku nie ma najmniejszego sensu... sam tak próbowałem... regulator napięcia nie ma nic do tego...
: ndz sty 15, 2006 15:04
autor: Kapibara
mi kumpel mowil ze to standard. po dluzszym staniu swieci sie dioda akumulatora i cza dodac gazu i znika. ewentualnie po trasie jakiejs jak sie wylaczy wszystkie odbiorniki pradu i sie zostawi na jalowym to tez pomiguje dioda, po wlaczeniu swiatel wszystko oki.