Strona 1 z 2

Szyberdach nie działa silniczek do wymiany ?

: pn maja 17, 2010 18:23
autor: golfikdina
Witam mam taki problem, mianowicie taki ze kupilem auto i typ powiedzial ze kwestia kupienia nowego silniczka i bd niby gralo.
I mam pytanie czy jak przyciskam do otwarcia i nic sie nie dzieje zadnych efektow nic kompletnie czy to na 100% silniczek ? I jak go wymienie czym i gdzie posmarowac zeby czasem sie odrazu nie spalił na szynach smarem czy coś ?

: pn maja 17, 2010 18:31
autor: Misiek_B
Jak nic nie słychac po nacisnieciu to napewno silniczek ale sprawdz podpiecie jego do wtyczki i czy czarna zaslepka na miejsce na imbus jest zaslepiona bo inaczej elektryka nie działa.
A by sprawdzic linki to w ten otwór wsadz imbusowy klucz co jest przy silniczku i tzw awaryjnie otwórz zobaczysz czy linki całe są i prowadnice. A i odrazu nasmaruj prowadnice dobrze jak juz otworzysz i wszystko ok :helm:

: pn maja 17, 2010 19:18
autor: mateusz_kajtek
ja u siebie wymieniałem cały szyber bo była strzelona prowadnica, przejezdziłem rok czasu i teraz na nowo coś zastrajkował, a mianowicie otworzyć na oścież sie otwiera ale nie chce się zamknąć, mało tego nie chce się uchylać do góry a jak już uchylę go do góry mechnicznie (za pomocą imbusa) to nawet nie chce się opuścić a dół :/

: pn maja 17, 2010 19:19
autor: golfikdina
To idzie go otwierac nie majac sprawnego silnika ?

: pn maja 17, 2010 19:32
autor: Piotrek69TSA
tak jak napisal kolega Misiek_B, imbusowym kluczem ktory powinienes znalezc pod ta przykrywka silniczka

: pn maja 17, 2010 19:49
autor: golfikdina
i zamknac tak samo sie da tym imbusem ?
I czy mozna regulowac otwarcie i pochył szyby za pomocą tego czy tylko jedna mozliwosc.
Wiem ze głupie pytania ale nie miałem nigdy szyberdachu a jak auto kupilem z tym to nie dziala i jak bym jechal gdzies daleko a jeszcze bym tego nei zrobil to chcial bym poprostu tak otwierac go.

: pn maja 17, 2010 20:01
autor: Misiek_B
tak kolego wkładasz imbus i kręcisz i w jedna strone ci sie uchyli a w druga kręcąc ci sie otworzy a potem zamkniesz krecac w ta strone co uchylanie było :helm: Jak wsadizs z i pokrecisz to sam dojdziesz co i jak to działa :helm:

: pn maja 17, 2010 20:09
autor: mateusz_kajtek
golfikdina, o ile prowadnice są całe to imbusem można otwierać i zamykać

: pn maja 17, 2010 22:12
autor: golfikdina
no dobrze ale jak moge otwierac ? uchyl i otwieranie cale czy tylko otwieranie albo tylko uchyl ? I jak sprawdzic czy prowadnice są całe ?

: wt maja 18, 2010 14:54
autor: arczipat
Najlepiej będzie jeśli sam sprawdzisz korbką (imbusem) tak jak koledzy opisywali. To nic nie boli, a od razu będziesz wiedział na czym stoisz. Jeśli będzie działał płynnie i bez oporów przy otwieraniu i zamykaniu to prowadnice masz dobrą (zwłaszcza lewą). Aby sprawdzić silnik to musisz odkręcić cały napęd (dwie śrubki) i na podłączonych kablach popróbować czy kręci. Oczywiście przy składaniu już ze sprawnym silnikiem, trzeba go ustawić (ale o tym w linku niżej). Jeśli chodzi o otwieranie to masz dwie możliwości, uchylona (tył do góry) albo szyber całkiem schowany pod dach.

W razie czego tu masz więcej info: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15

: wt maja 18, 2010 14:55
autor: golfikdina
Dzięki Wielkie

: wt maja 18, 2010 15:40
autor: roger.yo
Mam identyczny przypadek jak mateusz_kajtek robiłem już wszystko co opisywali na forach i nie tylko. Nie wiem co to może być. Poczekam aż na allego pojawi się oferta modułu do szyberdachu z moich okolic co przed zakupem podłącze i się upewnię że na pewno jest to tego wina. Chciałem zamontować moduł z passata b3 bo ma silnik i w ogole wszystko robione przez boscha, a to co jest oryginalnie w golfach to jest francuskie. Niestety moduły te mają inne wtyczki i np zasilanie idzie najpierw do przycisku a potem w przewodach sterujących do silnika, natomiast w golfie idą z przycisku sygnały sterujące - po drodze łączą się z zasilaniem i idą do modułu.

: czw maja 20, 2010 11:00
autor: gracek1906
U mnie zaś szyber raz działa a raz nie, słychać jak załącza sie przekaźnik i cisza, silnik nie startuje. Jak dostać sie najprościej do tych przekaźników?

: czw maja 20, 2010 11:18
autor: roger.yo
Jest tylko jedna możliwość żeby sie tam dostać - zdejmujesz czarną plastykową osłonkę, następnie odlutowujesz 6 bolców, potem wyciągasz płytkę i gitara.
Tu w moim temacie masz zdjecia po rozebraniu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4026987#4026987