Strona 1 z 1

Czy to pompa wspomagania ??

: pn maja 17, 2010 17:38
autor: kish
Witam !
od pewnego czasu zauwazylem ze podczas skretu kiedy dodaje gazu (na skreconych kolach) trace wspomaganie kierownicy i cos jakby mi sie blokowala kiera !!
dziwne bo nie za kazdym razem ale zawsze kiedy popada i jest slisko !
spotkal sie ktos kiedys z czym podobnym ???
pozdro maniaki

: pn maja 17, 2010 18:20
autor: golfikdina
Siema , dołanczam się do tematu też tak mam . Jedni mówią ze to pompa do wspomagania , inni ze pasek do wspomagania nie jest dobrze naciągnięty, potem ze drazek kierowniczy skrzywiony, albo ze przekładnia kierownicza zepsuta. I tyle sie dowiedzialem czyli nic ;/
Ja mam tak ze nawet jak mam wyprostowane koła a wolno jade albo sie tocze to raz fajnie idzie a raz jak by bez wspomagania, ale zauwazylem ze jak jest sucho i pięknie to czesciej dziala lepiej niz jak pada deszcz i jest mokro

: pn maja 17, 2010 18:37
autor: Lolo22
Koledzy skoro wam słabiej działa na deszczu to prawdopodobnie na pasek dostaje sie woda (bo jesli sie nie ma osłony na paski to oczywiste) jest zbyt słabo naciagniety i sie może ślizgać u mnie był podobny prob;em naciagałem pasek i na chwile było dobrze ale problem sie skończył gdy wymieniłem go na nowy :bajer: spróujcie naciągnać jesli to nic nie da to ja niestety juz nie doradze bo nie wiem może pompa ma dosyć??

: pn maja 17, 2010 20:12
autor: pinstonvw
Jeśli pasek by się miał ślizgać to raczej w sposób słyszalny dla ucha. Ja niegdyś się bawiłem z pompą, próbowałem ją zregenerować. Efekt był taki, że wspomaganie łapało i odpuszczało. Winne temu były wytarte łopatki i gładź z nimi współpracująca. Więc panowie diagnoza brzmi: kończąca się pompa. Radzę jednak jeszcze sprawdzić zaworek w pompie, i przelać nowy płyn. I wtedy sprawdzić poprawność działania pompy. Pamiętajmy również, że zbyt mocne naciąganie paska pompy może doprowadzić do jej zbyt wczesnego zgonu. Łożysko padnie i pompa się rozsypie. :bajer:

[ Dodano: 17 Maj 2010 20:15 ]
Aha jeszcze jedna sprawa. Jaki pasek napędza pompę? Zwykły klinowy, czy też wieloklinowy? Bo jeśli ten pierwszy to trzeba powiedzieć, że są dwa rodzaje. Węższy i szerszy. Ten węższy lubi się właśnie zbyt wcześnie zużywać i ślizgać. Radzę zakupić ten szerszy model :grin:

: pn maja 17, 2010 22:09
autor: golfikdina
Powiem tak ze jak kierownica dojade obojetnie w ktora strone do konca to strasznie piszczy i chyba to ten pasek , ale dziwi mnie czemu w prawo skreca ciezko jak by bez wspomagania a w lewo normalnie i dodam ze nie caly czas tak sie dzieje raz jest dobrze raz jest zle

: pn maja 17, 2010 22:26
autor: luki07
mialem to samo...pasek do wymiany na 100% tez piszczalo przy mocnejszym skrecie jak popadalo czasem potrafila sie zablokowac kierownica, pasek pewnie jest popekany i nie daje sie juz naciagnac, koszt nowego ok 15-20zl

: pn maja 17, 2010 22:37
autor: golfikdina
Wydaje sie na pierwszy rzut oka ze pasek dobry grubosc dobra i ząbki tez w dobrym stanie co ma , a co do naciągnięcia, wkladajac reke od gory i patrzac na pasek wydaje sie slabo naciagnety a jak mechanik podniusl auto na podnosniku i sprawdzil pasek ale od spodu to był dobrze naciagnety i nie iwem wlasnie czy to jest wlasnie to

: pn maja 17, 2010 22:46
autor: pinstonvw
Po prostu sprawdź to samemu. Do naciągu paska nie potrzeba mechanika, ani do jego wymiany. Ale skoro piszczy no to nic innego jak pasek. Sama pompa nie wydaje takiego odgłosu. Co najwyżej może buczeć ze zużycia. Jak na razie podciągnij dziada, i napisz czy coś się zmieniło. Bo takie stwierdzanie przyczyn w niczym nie pomoże.

: pn maja 17, 2010 22:51
autor: golfikdina
Jeden mechanik mi gadał ze jak skrecalem mocno i mi piszczalo to powiedzial mi ze to jest od rolki napinacza paska klinowego a z tego co sie orietuje to nie ma nic wspolnego z calym napedem paska klinowego

[ Dodano: 17 Maj 2010 22:54 ]
A jak byłem w sklepie gdzie jakis stary Pan sprzedaje czesci tylko do vw to pokazałem mu to , i powiedzial ze pasek naciagnac , tylko on patrzal jak pasek naciagnety z gory i byl rzeczywiscie luzno troche a z dolu jak auto mechanik podniusl bylo naciagniete jak by w jednym miescu bylo dobrze a w innym zle

: pn maja 17, 2010 22:56
autor: pinstonvw
Sprawdź to sam! Porad mechaników z wyobraźnią nie musisz słuchać. Sprawdź to o czym była wcześniej mowa i odpisz co się dzieje. Najlepiej jak wymienisz pasek na nowy. Tak dla pewności.

: pn maja 17, 2010 23:05
autor: golfikdina
pojade do sprawdzonego mechanika i tak sam podciagne pasek lekko i zobcze czy cos bd sie dzialo.
Chodz mozliwe ze pompa juz nie daje rady i przez to keirownica tak chodzi ale to jzu jest koszt 200zł wiec nie malo.
W sobote bd mial czas to zajade bo teraz nie mam nawet jak samemu sprawdzic , bo leje deszcz ;/
Dzięki wielkie za pomoc ;]

: pn maja 17, 2010 23:25
autor: pinstonvw
Pompę kupisz już za 100zł w bardzo dobrym stanie. Jakby co targuj się :bigok: