Strona 1 z 2

Swap APT zamiast RP GOLF MK2

: pn maja 17, 2010 12:38
autor: guziklolek
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13015364

Czy silnik i osprzęt był by dobry do swapa zamiast rp w vw golf 2 1990 znalazłem kilka postów z 1.8t ale z tym silnikiem nic chyba nie ma. Prosze o porady co by było mi potrzebne oprócz tego auta itp.

: pn maja 17, 2010 13:21
autor: Marioo
guziklolek pisze:znalazłem kilka postów z 1.8t ale z tym silnikiem nic chyba nie ma
nie ma większego znaczenia jakie oznaczenie będzie miał 1,8t, wszystkie konstrukcyjnie są bardzo podo bne i będziesz potrzebował te same graty.
Więc czytaj to co znalazłeś i bierz się za swap

: pn maja 17, 2010 13:58
autor: guziklolek
ale mnie kolega ostatnim postem pocieszyłes zastanawiam sie nad planami na przyszłość bo moj rp jeszcze chodzi a ja nwet nie mam jeszcze prawka wiec na poczatek wystarczy to co jest a jak wpadnie kaska to sie za to wezme ale najpierw musze kupic gwintowane zawieszenie mts technik

: pn maja 17, 2010 15:06
autor: guziklolek
a silniki abf 2.0 150 km ma ktos cos takiego? Jak to lata i czy dużo pracy jest?
Jeszcze biore pod uwage ten 2e 115 km, ale nie wiem bo jak podobnie sie robi ten swap to bym wolał abf wiec może jakieś sugestie i też chciał bym żeby to kosztowało jakieś astronomiczne pieniądze, może ma ktoś jakąś wycene czy coś takiego

: pn maja 17, 2010 15:10
autor: Marioo
Ja mam abf-a. W mk3 to lata dość dobrze, w mk2 będzie lepiej bo masa mniejsza, silnik w miare podatny na jakieś modyfikacje, i te 17xkm można wyciągnąc z niego nie bankrytując:)
swap chyba trochę prostszy niż 1,8 t

: pn maja 17, 2010 15:49
autor: guziklolek
a jak z kosztami wie ktoś np. jak bym dał komuś do zrobienie ile to by mogło wyjsc a ile samemu

: pn maja 17, 2010 16:05
autor: Marioo
za swap na abf-a msuiałbyś komuś zapłacić przypuszczam minimum ze 2k zł, samemu zrobisz na pewno taniej.
Za komplet na swapa zapłacisz ok 2,5- 3 k zł. Ale silnik a szczególnie abf-a mając na wierzchu warto do niego zajrzeć, warto pobawić się głowicą i trochę jej kanały spolerować, przepustnicę tak samo.
Jak to zrobisz, zwieńczysz dobrym wydechem i dolotem to i mocy będziesz miał więcej.
Ale ja powiem tak
Najpierw zrób prawko, pojeździj trochę rp a poźniej baw się w swapy
guziklolek pisze: musze kupic gwintowane zawieszenie mts technik
a dlaczego musisz i dlaczego mts technik, to już lepszych zawieszeń nie produkują :goof:
żarcik, ale na poważnie, najpierw zrób sobie porządek z autem, doprowadź go do takiego stanu, aby po wsadzeniu mocniejszego silnika, się nic nie rozpadło.
Zrób sobie dobre zawieszenie, dobre hamulce itd.
Później myśl nad swapem, bo mądry swap, z wymianą podstawowych części na nowe. Wyjdzie cię ok 5k zł na milion procent, i nie uwierzę, że ktoś zrobi swap za 3000zł ze wszystkim, i będzie to jeździło ok i nie będzie się nikt tym bać pojechać w podróż 1000km.

: pn maja 17, 2010 18:23
autor: guziklolek
no dokładnie dlatego narazie zawieszenie, hamulce, może jakieś rozpórki i najpierw jak bedzie swap to abs zamiast rp bo to jest chyba najprostszy a poźniej sie zobaczy co dalej :)

[ Dodano: 17 Maj 2010 18:30 ]
a co jeszcze można ogólnie wymienić żeby auto lepiej jeździło. A mam pytanie czy da rade założyć na 8calowe felgi opony 195/50 bo chyba na 8 calowe to opony sa 205?
Jeszcze chciałem się zapytać, poradzić co proponujecie zamiast katalizatora

: pn maja 17, 2010 18:38
autor: Marioo
guziklolek pisze:a co jeszcze można ogólnie wymienić żeby auto lepiej jeździło. A mam pytanie czy da rade założyć na 8calowe felgi opony 195/50 bo chyba na 8 calowe to opony sa 205?
Jeszcze chciałem się zapytać, poradzić co proponujecie zamiast katalizatora
da radę takie oponki założyć. Jakbyś chciał normalnie to na 8 cali to nawet 225 a nie 205.
Ale ja widziałem na 9 calach 195 więc da rade:)
Zamiast katalizatora zamontuj albo katalizator :bajer: albo tłumik, w obudowie kata. Żadnych strumienic ani nic takiego, możesz tez po prostu wspawać rurę prostą i zrobić w miejscu kata przelot.

: pn maja 17, 2010 19:10
autor: kwadrat
guziklolek pisze:najpierw jak bedzie swap to abs zamiast rp bo to jest chyba najprostszy a poźniej sie zobaczy co dalej :)
Po co ci ABS zamiast RP? Przecież to to samo. Śmiem twierdzić, że RP może nawet ciutkę lepiej by się zbierał, oczywiście nie tak żeby zobaczy różnice

: pn maja 17, 2010 20:18
autor: guziklolek
mój rp ma 380 tyś przejechane i muszę jechać na przegląd bo mi coś dymi mam nadzieje że to te gumki na zaworach bo ogólnie nie mam oznak starości poci się gdzie nie gdzie a to uszczelki do wymiany ale tak to cichutko równo pracuje wiem może to nic poważnego

: wt maja 18, 2010 08:25
autor: Marioo
mój rp ma 380 tyś przejechane i muszę jechać na przegląd bo mi coś dymi mam nadzieje że to te gumki na zaworach bo ogólnie nie mam oznak starości poci się gdzie nie gdzie a to uszczelki do wymiany ale tak to cichutko równo pracuje wiem może to nic poważnego
wymień uszczelki, uszczelniacze zaworów i ten silnik drugą młodość przeżyje. 380kkm to on się dotarł dopiero, przecież to golf :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok:
a na poważnie to jak zrobisz uszczelniacze to powinien jeszcze trochę polatać do czasu kiedy uzbierasz konkretną sumę na swap robiąc w międzyczasie wszystko inne w aucie.
Pozdrawiam

: wt maja 18, 2010 15:38
autor: guziklolek
to spoko tak pewnie zrobię jeżeli to jest dosyć prosty swap a jaką skrzynie pod to ?

: wt maja 18, 2010 15:56
autor: guziklolek
a coś po środku