Kontrolka poduszek powietrznych - nie gaśnie - GOLF III
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- booster
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: ndz lip 24, 2005 16:15
- Lokalizacja: pow. Kluczborski
- Kontakt:
Kontrolka poduszek powietrznych - nie gaśnie - GOLF III
Witam,
Mam problem z moim golfem III - świeci się lampka od poduszek powietrznych.
Ale zacznę od początku...
Auto sprowadziłem z Niemiec w sierpniu 2005. Auto nie jest bite,nie miałem nim żadnej stłuczki, nie sprawiało żadnych problemów.
Jednak w grudniu kiedy chwycił mróz i napadało śniegu pewnego dnia nagle zaświeciła się lampka od poduszek powietrznych w czasie jazdy i nie chciała zgasnąć.
Auto podłączono do komputera, wykryto błąd poduszki powietrznej pasażera i go usunięto.
Przez miesiąc jeżdzenia był spokój.
Kilka dni temu kiedy jechałem w trase lampka znowu sie zaświeciła i juz nie gaśnie.
Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z problemem ale wyjątkowo w ten dzień szybko jezdziłem (100-130km/h średnio).
Na forum wyczytałem, że problem może tkwić w taśmie zasilającej.
Ktoś też podawał, że napinacze pasów tez powodować mogą świecenie się tej kontrolki ale ja nie mam napinaczy.
Podejżewam, że to znowu ta poduszka pasażera.
Boję się, żeby mi poduszka nie wystrzeliła bez powodu ktoregoś pięknego dnia.
Proszę o jakies wskazówki.
POZDRAWIAM I DZIĘKUJE Z GÓRY.
Marek
Mam problem z moim golfem III - świeci się lampka od poduszek powietrznych.
Ale zacznę od początku...
Auto sprowadziłem z Niemiec w sierpniu 2005. Auto nie jest bite,nie miałem nim żadnej stłuczki, nie sprawiało żadnych problemów.
Jednak w grudniu kiedy chwycił mróz i napadało śniegu pewnego dnia nagle zaświeciła się lampka od poduszek powietrznych w czasie jazdy i nie chciała zgasnąć.
Auto podłączono do komputera, wykryto błąd poduszki powietrznej pasażera i go usunięto.
Przez miesiąc jeżdzenia był spokój.
Kilka dni temu kiedy jechałem w trase lampka znowu sie zaświeciła i juz nie gaśnie.
Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z problemem ale wyjątkowo w ten dzień szybko jezdziłem (100-130km/h średnio).
Na forum wyczytałem, że problem może tkwić w taśmie zasilającej.
Ktoś też podawał, że napinacze pasów tez powodować mogą świecenie się tej kontrolki ale ja nie mam napinaczy.
Podejżewam, że to znowu ta poduszka pasażera.
Boję się, żeby mi poduszka nie wystrzeliła bez powodu ktoregoś pięknego dnia.
Proszę o jakies wskazówki.
POZDRAWIAM I DZIĘKUJE Z GÓRY.
Marek
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Co to byl dokladnie za blad? Od niczego sobie tak nie swieci. Przyczyna musiala byc. Skoro wiesz o tasmie to ja sprawdz, moze jakis syf tam siedzi, wypnij i wepnij ponownie i znow na VAGa.
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Jesli samochod stoi pod chmurką to moze od wilgoci sie elektryka psuc..
[b]"..."[/b]
[img]http://quattroteam.nazwa.pl/pawel/mod.jpg[/img]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4493/88x31rt7.gif[/img]
[img]http://quattroteam.nazwa.pl/pawel/mod.jpg[/img]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[img]http://img516.imageshack.us/img516/4493/88x31rt7.gif[/img]
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Pewnie jakoś mozna sprawdzic....twardy pisze:Bardzo prosze , wydaje mi się że kiedys widzialem opis wymiany . A czy taśme mogę sprawdzić zwykłym miernikiem?
Na początek ściągasz klemę akumulatora, potem obudowe-osłonę kierownicy (na 2 wkręty od dołu). Potem odkręcasz za kierownicą 2 śruby impusowe nr5. Wyciągasz poduszkę, odłczasz taśmę od poduszki chwytając za wtyczkę/złączkę i z wyczuciem ciągniesz, uważaj by nie przegiąć taśmy. (kolor wtyczki czerwony lub żółty). Odkręcasz nakrętke kierownicy, oznaczasz przed zdjęciem położenie kierownicy na wałku np. jakimś punktakiem. Podczas sciągania uważaj z tyłu kierownicy na taśmę (trzeba przytrzymać obudowę taśmy bo czasami może się rozłaczyc sama i rozlecieć). Potem z wyczuciem wyciągasz taśmę z kierownicy. Nowa taśme ustawiasz tak by miała identyczną wartość obrotów w lewo i w prawo - po to by przypadkiem nie okazało się, że np w prawo masz o 1 obrót mniej, tak można ją zerwać. Montaż w odwrotnej kolejności.
- booster
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: ndz lip 24, 2005 16:15
- Lokalizacja: pow. Kluczborski
- Kontakt:
Witam ponownie,
Byłem na VAGu, błąd mam wykasowany, kontrolka gaśnie zaraz po włączeniu zapłonu.
Numer i opis błędu --> 00589 Zapłonnik 1 poduszki pasażera N131 zbyt duża oporność.
Powiedziano mi, że jest to "błąd sporadyczny" cokolwiek to znaczy.
Za kilka dni kontrolka pewnie znowu zacznie sie świecić.
Byłem na VAGu, błąd mam wykasowany, kontrolka gaśnie zaraz po włączeniu zapłonu.
Numer i opis błędu --> 00589 Zapłonnik 1 poduszki pasażera N131 zbyt duża oporność.
Powiedziano mi, że jest to "błąd sporadyczny" cokolwiek to znaczy.
Za kilka dni kontrolka pewnie znowu zacznie sie świecić.
>>> GRUPA OPOLSKA <<<
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 190 gości