Strona 1 z 1

Silnik spalinowy zamienia sie w parowy

: pt sty 13, 2006 04:59
autor: kempes
Witam! Jestem szczęśliwym posiadaczem mk2 i mam pytanie.W zbiorniczku wyrównawczym po rozgrzaniu silnika zbiera sie para do tego stopnia ze aż zbiornik sie odkształca.dmuchałem w korek i powietrze przepływa swobodnie lecz podczas jazdy nie zostaje odprowadzone i powoduje to wycieki płynu w różnych miejscach,jest to wina korka czy też może mam zapowietrzony układ chłodzenia a może termostat nie działa i woda sie bez przerwy gotuje co powoduje zwiekszenie parowania.Pozdrawiam :green_fuck:

: pt sty 13, 2006 06:33
autor: bodzio_j
Układ chłodzenia jest ciśnieniowy. Napisz jaką temperaturę pokazuje wskaźnik, ewentualnie zmierz temp. w zbiorniczku.Korek powinien być szczelny -musi być ciśnienie w układzie. ( nie jestem pewien, ale być może ta szczelność "obowiązuje w jedną stronę)tzn. ze zbiorniczka nie powinno nic uchodzić, natomiast powinna być możliwość zassania powietrza z zewnątrz. Ale na pewno nie powinna pokazywać się para do tego stopnia jak napisałeś. Prawdopodobnie termostat.Sprawdź dolny wąż idący do chłodnicy. Jeśli zimy to na 99% termostat i nie puszcza płynu do chłodnicy i stąd gotowanie płynu. Zrób to jak najszybciej bo możesz przegrzać silnik.Jeśli termostat to tylko WAHLER.

: pt sty 13, 2006 08:02
autor: Adamtd
No właśnie - jaka Ty masz temp. tego płynu? Od tego trzeba zacząć

: pt sty 13, 2006 10:39
autor: czyś
bodzio_j pisze: nie jestem pewien, ale być może ta szczelność "obowiązuje w jedną stronę)tzn. ze zbiorniczka nie powinno nic uchodzić, natomiast powinna być możliwość zassania powietrza z zewnątrz
Działa w dwie strony - całkiem swobodnie zasysa powietrze w kierunku "do" zbiornika (np. gdy silnik stygnie i maleje nieco objętość płynu słuchać syczenie koło korka), ale też powyżej pewnego ciśnienia w układzie chłodzenia reguluje ciśnienie - upuszcza trochę par do atmosfery

problem

: pt sty 13, 2006 10:47
autor: dominik7
ja mysle ze kolega ma niedonry korek.trzeca wymienic.Korek musi puszczac,inaczej samochod by sie nawet nie odpowietrzyl po wymianie plynu.

[ Dodano: Pią Sty 13, 2006 09:49 ]
a tak wogole Czyś to bywasz czasem na Wlokniarzy przy Castoramie?

: pt sty 13, 2006 10:50
autor: bodzio_j
czyś pisze:Działa w dwie strony - całkiem swobodnie zasysa powietrze w kierunku "do" zbiornika (np. gdy silnik stygnie i maleje nieco objętość płynu słuchać syczenie koło korka), ale też powyżej pewnego ciśnienia w układzie chłodzenia reguluje ciśnienie - upuszcza trochę par do atmosfery
Fakt - musi tak być bo jak ciśnienie wzrosło by za bardzo to...............bum :)

: sob sty 14, 2006 03:26
autor: twardy
Wymien termostat , to pierwza zecz od której bym zaczoł .

: sob sty 14, 2006 11:51
autor: bongo
A może to uszczelka pod głowicą?Kompresja idzie w układ chłodzenia.

: pn sty 16, 2006 19:32
autor: kempes
Wielkie dzieki wszystkim!!! Wymieniłem termostat i wszystko jest OK! :okej: