Strona 1 z 2

jak zbadać przepływomierz ??

: ndz maja 16, 2010 15:23
autor: Czakus
witam,
jest możliwość zbadania za pomocą POLSKI VAG 4.9 czy przepływomierz jest już wylatany ?? Program pokazuje wartości przepływomierza jadąc ale skąd mam wiedzieć czy są one prawidłowe ??
golf IV 1.9 TDI 115km 2000r

: ndz maja 16, 2010 15:28
autor: tjwasiak
A nie pokazuje przypadkiem również wartości żądanej (dla regulacji EGR)? Zrób log grupy 008 to będzie widać, czy przepływomierz go trzyma - o ile to cudowne narzędzie pozwala na takie szaleństwa jak logi...

: ndz maja 16, 2010 15:54
autor: italiano_83
Czakus pisze:jest możliwość zbadania za pomocą POLSKI VAG 4.9 czy przepływomierz jest już wylatany ??
Jest ale ten program generuje "wykres" którego tu chyba nikt nie potrafi zinterpretować.

: ndz maja 16, 2010 18:50
autor: Sztomel
można wrzucić ten wykresik, wspólnymi siłami go zinterpretujemy.

: ndz maja 16, 2010 21:56
autor: Fox_00
Nie trzeba VAGiem tego sprawdzać ;)
Powinien mieć przy badaniu miernikiem takie wartości :
Obrazek

: ndz maja 16, 2010 23:30
autor: Sztomel
ale to są wartości mierzone na wtyczce do przepływki a nie jej samej.

: pn maja 17, 2010 02:18
autor: tjwasiak
Już widzę jak seria ASZ pokaże ponad 1000mg/suw bez obciążenia zwiększając prędkość obrotową - czyli te 4,4V... Do tego używa się odpowiednich narzędzi, a nie wartości które sobie ktoś wziął z kosmosu.

: ndz maja 23, 2010 12:07
autor: Czakus
no dobra, to moze od innej strony.. mam wrażenie że jak wcisne gaz to przy 2000 obrotów auto jakby cos przymulało przez chwilke. Wydaje mi się że temat kręci się wokół przepływki, czujnika ciśnienia doładowania i turbiny. Gdyby to był czujnik to vag by mi pokazał jego błąd. ?? wydaje mi się że tak.. noi pozostaje przepływka która błedu prawdopodobnie nie pokaże sama z siebie i turbo które także błedu nie pokaże :grrr:
ktos ma jakis pomysl jak to sprawdzic ??

: ndz maja 23, 2010 12:19
autor: Łuki_79
Czakus pisze:ktos ma jakis pomysl jak to sprawdzic ??
Logi dynamiczne grup 003,008,011 (każda osobno) :)

: ndz maja 23, 2010 12:30
autor: Czakus
nie za bardzo rozumiem, możesz troszke jaśniej ;)

: ndz maja 23, 2010 13:18
autor: Łuki_79
Musisz po prostu podłączyć auto pod komputer (laptop+interface diagnostyczny+vag com) i zlogować w/w grupy.Zapytaj w swojej grupie regionalnej,na pewno ktoś podepnie autko pod vaga :)

: ndz maja 23, 2010 18:44
autor: Czakus
Łuki_79 pisze:Musisz po prostu podłączyć auto pod komputer (laptop+interface diagnostyczny+vag com) i zlogować w/w grupy.Zapytaj w swojej grupie regionalnej,na pewno ktoś podepnie autko pod vaga :)

mniej wiecej tak to wygląda, wiem że pomiar powinien być robiony pod obciążeniem najlepiej na trzecim biegu...
Ale teraz powiedz mi :
jeżeli chodzi o blok 3 (przepływomierz) w drugiej kolumnie są wartości żądane a trzeciej wartości bieżące ?? - zaznaczyłem kolorem niebieskim
jeżeli chodzi o blok 11 (turbo) czy jest tak samo ?
o ile te wartości mogą być zaniżone ? czy mogą / powinny być zaniżone
co oznacza ta wartość procentowa w czwartej kolumnie ??

: ndz maja 23, 2010 20:01
autor: Łuki_79
Logi dynamiczne wykonuje się pod obciążeniem,tzn najlepiej III bieg,logujemy od 1500 do 4000 obr/min cały czas z pedałem w podłodze.Z tego co wkleiłeś to tylko widać,że zawór EGr masz ok :)
Czakus pisze:co oznacza ta wartość procentowa w czwartej kolumnie ??
Są to współczynniki trwania impulsu otwarcia zaworu- recylkulacji spalin(grupa 003) oraz ograniczenia ciśnienia doładowania(grupa 011).

: pn maja 24, 2010 18:58
autor: Czakus
ze pod obiazeniem sie bada to wiem, odpowiedz mi na pytanie w temacie różnic wartości.
i skad wiesz ze egr jest oka ??