Strona 1 z 1

Prędkościomierz nagle przestał działać... :(

: ndz maja 16, 2010 10:11
autor: Rafal__K
Witajcie...
Jestem całkowitym nowicjuszem jeśli chodzi o MK3...
Jakieś 3 dni temu pojawił sie taki problem, że prędkościomierz i licznik kilometrów nagle przestał działać...
Wyczytałem gdzieś, że przyczyną może być impulsator...
Także pojechałem do sklepu, zamówiłem i wczoraj wsadziłem całkowicie nowy i dalej nic nie trybi...
Miernikiem były sprawdzane kable i zasilanie jest, masa też jest...
Czyli wychodzi na to, że powinno działać a tu lipa...

Przeczytałem też, że przyczyną może być bezpiecznik nr 7...
Sprawdziłem i wszystko jest dobrze...

Do licznika dochodzi jakaś linka??
Może napęd tej linki (gdzieś przy skrzyni biegów - chyba, bo niewiem gdzie szukać) może być uszkodzony...??

Niewiem co robić...
Podpowiedzcie gdzie szukać usterki, bo za bardzo nie uśmiech mi sie wyciągać cały licznik...
No ale jeżeli bedzie trzeba... :(

: ndz maja 16, 2010 10:28
autor: Lolo22
kolego masz elektorniczne zegary czy na lince?? czy nie chodzi tylko predkosciomierz i licznik kilometrów a poztym wszystko jak np obrotomerz?? ja ma również taki problem i szukam nowych zegraów bo nie wiem co sie mogło stać

: ndz maja 16, 2010 10:42
autor: Rafal__K
Właśnie niewiem jakie to są zegary...
Obrotomierz, temperatura, poziom paliwa, zegarek wszystko działa...
Nie działa tylko prędkościomierz i licznik kilometrów (sam licznik działa, ale nie nabija przejechanych kilometrów)

Jak sprawdzić czy licznik jest elektroniczny czy na linke??

Dodam, że golf jest z 94 roku...

: ndz maja 16, 2010 10:58
autor: Lolo22
Skoro masz obrotomierz to masz elektroniczne i zadnej linki nie ma przy licznikach tylko wtyczka z masą kalbli a jeślic hodzi o licznik to skoro nie pokazuje predkości to i nie bedzie nabijał przebiegu

: ndz maja 16, 2010 11:04
autor: Rafal__K
Naprawde zaczyna mnie to wszystko wnerwiać...
Imulsator całkowicie nowy wsadzony, zasilanie na kablach jest...
Chyba jednak trzeba bedzie wyciągnąć licznik i tam sprawdzić...
Troche tematów na ten temat znalazłem i w każdym piszą co innego...
Nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi... :grrr:

[ Dodano: 16 Maj 2010 13:32 ]
Właśnie zdemontowałem cały licznik...
Przychodzi do niego tylko jedna kostka z kablami...
A co lepsze wszystkie kable są białe, tylko jeden jest czarno-zielony...
Nawet niewiem od czego mam zacząć sprawdzanie... :/

: ndz maja 16, 2010 13:36
autor: Lolo22
powiem ci że ja jak mam się z tym bawic wole nabyc nowe zegary tzn uzywane takie same ale działajace i oczywiscie zara je upiększyc może jakies nowe podświetlenie :bigok:

[ Dodano: 16 Maj 2010 13:46 ]
ja z poczatku pojechsłem do elektor mechanika i elektryka facet ponoc miał byc dobry i zrobił na początku działał przez jakies 1,5 tygodniua puzniej zaczoł wariowac przy gwałtownym i ostrym przyspieszaniu bywały momenty ze na 1 i 2 biegu predkosciomiesz szedł poza skale czyli jakies 230 :P:P po 3 dniach padł znowu starciłem 50 zł i tyle z tego mam wole nowe kupic

: ndz maja 16, 2010 13:58
autor: tjwasiak
Podepnij diagnostykę i sprawdź czy sterownik silnika widzi sygnał prędkości podczas jazdy. Jeśli tak, to szukaj na odcinku ECU - zestaw wskaźników, jeśli nie, to na odcinku impulsator ECU. Być może coś Ci się rozpięło przy skrzynce przekaźników...

[ Dodano: 16 Maj 2010 13:59 ]
Rafal__K pisze:(...) Właśnie zdemontowałem cały licznik...
Przychodzi do niego tylko jedna kostka z kablami...
A co lepsze wszystkie kable są białe, tylko jeden jest czarno-zielony...
Nawet niewiem od czego mam zacząć sprawdzanie... :/
Podawałem już kilka razy w ostatnim czasie pinout licznika. Sygnał prędkości wchodzący to pin 27, wychodzący (np. dla regulacji głośności radia) to pin 7 - o ile dobrze pamiętam.
A zupełnie przypadkiem nie instalowałeś ostatnio radia w samochodzie?

: ndz maja 16, 2010 14:01
autor: edzio
tjwasiak pisze:diagnostykę i sprawdź czy sterownik silnika widzi sygnał prędkości podczas jazdy
nic to nie da ,bo sygnał idzie najpierw do licznika potem do ecu,chyba ,że sam licznik uszkodzony co mało prawdopodobne.

: ndz maja 16, 2010 18:01
autor: Rafal__K
tjwasiak pisze: A zupełnie przypadkiem nie instalowałeś ostatnio radia w samochodzie?
Dokładnie tak...
Stało sie to na 2 dzień po zamontowaniu nowego radia...
Mogło to mieć jakiś związek???

Po jakiś prawie 4 godzinach i rozebraniu wszystkiego na atomy, łącznie z licznikiem...
Okazało sie że licznik sprawny bo po podłączeniu impulsu na "krótko" działa...
A po podłączeniu impulsatora już nie...

Okazało sie też, że stary impulsator na 99,9% jest sprawny i niepotrzebnie kupiłem nowy... :grrr:

Chyba bedzie trzeba pruć całą instalacje... :grrr:

: ndz maja 16, 2010 18:26
autor: Bartek88m
wez poprostu przeczysc styki na liczniku i na tym calym impulsatorze moze cos pomoze

: ndz maja 16, 2010 21:20
autor: Rafal__K
Bartek88m pisze:wez poprostu przeczysc styki na liczniku i na tym calym impulsatorze moze cos pomoze
Styki są sprawdzone... I nic nie działa...

Na jutro po południu jestem umówiony z elektrykiem...
Byłem przed chwilą u niego i po wstępnych oględzinach ma pewne podejrzenia...

: ndz maja 16, 2010 21:21
autor: edzio
patrzałeś ,czy po odpięciu radia działa.?

: ndz maja 16, 2010 21:35
autor: Rafal__K
Tak sprawdzałem... Niestety dalej nic...
Diagnoza elektryka była taka, że padała jakaś część licznika odpowiedzialna za zliczanie impulsów...
Na jutro ma załatwić inny licznik i bedziemy przekładać ten moduł...
Podłączył na "krótko" kabel impulsowy od impulsatora i podłączył bezpośrednio do akumulatora...
I kazał pojechać sprawdzić...
Przejechałem kawałem i przez chwile zadziałało... Pokazało prędkość i nawet nabiło 100 metrów...
Po tym właśnie stwierdził, że padł moduł w liczniku i jutro ma go zmienić...
Także jutro na 15 (do 14 w pracy jestem) jestem z nim umówiony i ma to zrobić...
Zobaczymy...
Zdam całą relacje... I postaram sie zrobić jakieś zdjęcia dla innych mających podobny problem...

[ Dodano: 17 Maj 2010 19:09 ]
Także wyjaśniło sie co i jak...
Tyle dni szukania, nerwów...
Okazało sie, że jednak ja namieszałem coś podczas kombinacji z instalacją od radia...
Odłączenie radia nic nie dawało bo zwarte były kable w instalacji samochodu i robiło jakieś zakłucenie w liczniku...
Dobrze, że licznikowi nic sie nie stało...
Poprostu kabel impulsowy niebiesko-biały podłączony był na "zwarcie" z odpalaniem radia "po stacyjce"...
Jedynym minusem naprawienia wszystkiego jest to, że radio działa bez względu na to czy jest kluczyk czy go nie ma...
Z tego miejsca wielkie podziękowania dla kolegi tjwasiak za podpowiedzi pomocne w zlokalizowaniu usterki...
Jeszcze raz wielkie dzieki :)