Strona 1 z 1
ukrecona sruba z piasty centrujaca tarcze ??
: sob maja 15, 2010 21:17
autor: FIRERS
kto robil juz takie cos, i jak to najlepiej zrobic ???
: sob maja 15, 2010 21:21
autor: LoLs
a co z tym robić ?? albo rozwiercić i wkrętakiem próbować albo zostawić tak jak jest
: sob maja 15, 2010 21:28
autor: FIRERS
no wlasnie jak to zrobic zeby sie nie narobic a zeby bylo jak fabrik.
: sob maja 15, 2010 22:06
autor: Paweł Marek
nawierć ją centralnie i użyj wykrętaka albo równie dobrze bita czyli takiej końcówki do wkrętarki jak śrubokręt, którego wbij porządnie młotkiem w nawierconą śrubę, potem załóż kluczyk na bita i wykręcaj - jak tak robię bo jest najszybciej.
: sob maja 15, 2010 22:13
autor: FIRERS
oki to tak zrobie :0 ja mialem na mysli :nawiercic i wkrecac w nawiercony otwor gwintownik z lewym gwintem.
: sob maja 15, 2010 22:19
autor: guti
olac sprawe , zeszlifowac na rowno i spoko
ta srubka jest po to , zeby czlowiek sie nie wkurzał jak zmienia koło

, zeby mu sie tarcza nie przesuwała i trafiało sie srubkami
a jezeli nie.. to wiertełko , pozniej wykrętaczek , ewentualnie wiertło lewowiertne i tez pojdzie

: sob maja 15, 2010 23:13
autor: Naparstek
Ja u siebie ostatnio rozwiercałem tą śrubę bo łeb się w niej ukręcił. Kupujesz śrubę nową taka jak powinna tam być zamontowana, mierzysz gwint suwmiarką wewnątrz zwojów gwintu i takim wiertłem rozwiercasz. Możesz zacząć od mniejszego wiertła i zrobić nim prowadzenie w środku śruby, a następnie rozwiercić już właściwym. Później poprawiasz gwint gwintownikiem o rozmiarze śruby która ma być wkręcona. Wkręcasz śrubę i gotowe.
: sob maja 15, 2010 23:17
autor: mate64
Naparstek pisze:wewnątrz zwojów gwintu i takim wiertłem rozwiercasz.
a jak wywierci krzywo? nigdy nie robi się takich rzeczy na styk.
: sob maja 15, 2010 23:29
autor: Progresywny
guti pisze:olac sprawe , zeszlifowac na rowno i spoko
dokladnie
W sumie też mam tą srubę ukręconą, tylko ze wystaje trochę łepek... i kiedyś wymienialismy z kolegą osłone od przegubu i przy zakladaniu koła, już po szybkiemu bo robota dobiegała końca...

ta sruba pod tarcze weszła zamiast w ten otwór.. koło miało takie bicie ze szok

: ndz maja 16, 2010 09:56
autor: mate64
zamiast ją wykręcać kupować wykrętaki itd wkręć jak na wylot wbitym bitem. to jest przelotowy otwór

: ndz maja 16, 2010 11:03
autor: Naparstek
mate64 pisze:a jak wywierci krzywo? nigdy nie robi się takich rzeczy na styk.
Przeczytaj cały mój post a nie wyrywasz jakieś zdanie z środka
: ndz maja 16, 2010 12:44
autor: mate64
Naparstek pisze:Przeczytaj cały mój post a nie wyrywasz jakieś zdanie z środka
Najlepiej poradź żeby użył elektrodrążarki wgłębnej. Nie ucz ojca dzieci robić. Nigdy nie robi się takich rzeczy na styk. Po pierwsze dla tego że można spieprzyć gwint, po drugie dla tego że nie ma potrzeby. Wystarczy wywiercić mały otwór i wbić torxa/imbusa/kwadrat, skorzystać z wykrętaka, dospawać się migiem/tigiem/101 do urwanej śruby, przewiercić się mniejszym wiertłem i wypchnąć resztę zdzierakiem, wkręcić się od tyłu. Rozwiązań są setki, zależnie od możliwości/posiadanych narzędzi itp. tak niewielką śrubę można wykręcić nawet pilnikiem ale ty musisz oczywiście zaproponować rozwiązanie ryzykowne. Dla mnie EOT
: ndz maja 16, 2010 14:08
autor: Naparstek
mate64 pisze:tak niewielką śrubę można wykręcić nawet pilnikiem ale ty musisz oczywiście zaproponować rozwiązanie ryzykowne. Dla mnie EOT
Myślałem że pilnik służy do czegoś innego niż do wykręcania śrub, ale chyba jestem niedouczony
Nie mów, że takich rzeczy się nie robi bo się robi. Większość mechaników i ślusarzy stosuję taką metodę. A ryzykowne to może być użycie narzędzia niezgodne z jego przeznaczeniem, bo można wyrządzić krzywdę sobie lub komuś. Jak sama nazwa wskazuję pilnik służy do piłowania, czyli obróbki danego materiału, a śrubokręt służy do wykręcania śrub.
: pn maja 17, 2010 18:47
autor: mate64
Cały dzień myslałeś nad ripostą jak widzę
nie zamierzam z tobą dyskutować, pobijesz mnie doświadczeniem..... EOT i blok.