Strona 1 z 2

Demontaż gaźnika

: sob maja 15, 2010 19:29
autor: szczepan69
czy duzo pracy jest przy demontażu gażnika????czy jak rozkrence te 3 śruby długie 10 to cały ganik zdejmę czy tylko górna część??? :grin:

: sob maja 15, 2010 19:54
autor: szczepan69
i co tam w tym gazniku nalezy zeby hulał dobrze przeczyścic ??? :grin:

: sob maja 15, 2010 20:00
autor: Paweł Marek
szczepan69, sprecyzuj temat, jaki gaźnik. Pierburg 2E2, 2EE ? Fotki znajdziesz googlami do porównania jeśli nie wiesz.

: sob maja 15, 2010 20:04
autor: szczepan69
Pierburg 2e2

: sob maja 15, 2010 20:14
autor: szczepan69
dławi go zmulony jest duzo gazu pali mi moze dysze główne zatkane sa albo cos innego ???próba nie strzelba rozbiore zobacze :grin:

: sob maja 15, 2010 21:21
autor: Paweł Marek
szczepan69 pisze:próba nie strzelba
no to strzelaj, ale może lepiej trafisz jak dokładnie nam opiszesz co się dzieje na jakim paliwie i przy jakiej temperaturze. Bo akurat do LPG (piszesz coś o gazie) gaźnik niema prawie nic własciwie poza utrzymywaniem wolnych obrotów.

: sob maja 15, 2010 21:39
autor: szczepan69
chodzi o benzyne nie zbiera sie tak jak powinno dławi go i zmulony jest przebiera a ostatnio doszło odłanczanie gazu powyzej4 a5 tys,pomyslałem ze moze gaznik by przeczyscic tak czy tak nic nie zaszkodzi chyba tok zrobic niewiem sam :grin:



A jakie mogą być przyczyny dużego spalania gazu wczoraj robiłem przegląd i nabiłem do pełna jakies 23,24 litra zrobiłem juz 150km i juz swieci rezerwa i mam przeczucie ze nie zrobię nawet 200km co moze byc przyczyna takiego spalania ?????

: sob maja 15, 2010 22:02
autor: Paweł Marek
co do gazu jeśli silnik jest sprawny, ma dobrze ustawiony rozrząd i zapłon to wyłącznie kwestia regulacji LPG, skręć trochę śrube na wężu, zresztą ne ma sensu o tym po raz setny pisać, jest na każdym forum masa opisów.
Co do tego przebiernia na benie - najpierw szuka się nieszczelności w podstawie lub wezykach podciśnieniowych, potem sprawdza membranę zaworu wzbogacającego mieszankę, a dopiero potem rozbiera gaźnik, i nie radzę tego robić bez zaopatrzenia się zawczasu w nową uszczelkę pod pokrywę gaźnika - samemu ciężko wyciąć jest skomplikowana. Wszystko jest na forum, okienko szukajki na samym dole.

: sob maja 15, 2010 22:11
autor: szczepan69
moze za duzo bierze powietrza a zamało paliwa albo na odwrót ,co do gazu to reguluje tą śruba ale jest strasznie za sniedziała musze kombinerkami sobie pomuc,a lewego powietrza raczej nie łapie sprawdzałem dezedorantem i nic obroty jak były tak są wczoraj wydarłem z gaznika przy wlocie wezyka z paliwem sitko paliwa i jest czyste,niewiem moze te dwie dysze główne bym sprawdził ale zeby do nich sie dobrac trzeba chyba górną podstawe zdjac bo one chyba sa podspoedm czy od dołu niema mozliwosci do nich podejsc :grin:

: sob maja 15, 2010 22:20
autor: Paweł Marek
Niestety są mocowane do pokrywy od spodu, ale możesz próbować przedmuchać je od góry, ale nie sprężarką bo rozwalisz delikatne membrany gumowe w gaźniku. Akurat te dwie to rzadkość żeby się zatkały bo są grube, jest kilka mniejszych wspomagających pracę gaźnika - one prędzej -chociaż w gaźniku suszonym przy jeźdze na LPG wszystko możliwe

: ndz maja 16, 2010 16:37
autor: szczepan69
Pamietam za przedmuchiwałem gaznik spreżonym powietrzem i moze coś sie nawaliło ale to dawno i teraz moze wychodzi sprubóje z tą membraną przy wzbogacaniu mieszanki cieżko to rozebrać????

: ndz maja 16, 2010 19:58
autor: pinstonvw
http://www.gaznik.pl/opis_pierburg_28-30_2e2.html tutaj masz na dole Widok na urządzenie wzbogacania mieszanki i zderzak siłownika. wystarczy, że odkręcisz dwie śrubki i po sprawie. Później rozbierasz zaworek i oceniasz stan membrany, czy jest spękana itp. Najlepiej jak od razu wymienisz na nową (będziesz miał spokój).

: ndz maja 16, 2010 20:10
autor: szczepan69
a dostane nowa taka membranę ????

: ndz maja 16, 2010 23:56
autor: pinstonvw
Może gdzieś w jakimś sklepie w okolicy ktoś Ci coś takiego zamówi, a jak nie to zapraszam tutaj http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... pro=329239

[ Dodano: 17 Maj 2010 00:06 ]
A co do gazu to napisz jak odpalasz auto (zwłaszcza zimą), bezpośrednio na gazie czy też czasami na benzynie. Napisz ile masz już kilometrów zrobionych na instalacji. Czy było coś robione przy parowniku? Czy wymieniając filtr powietrza robiłeś regulację dawki gazu? Bo takową powinno się wykonać po każdej wymianie filtra, i w trakcie eksploatacji. Być może membrany masz już zużyte i nie ma co ukrywać trochę więcej będzie palił. Z doświadczenia też wiem, że jeśli ciągle odpalasz autko na gazie (zima-lato) to co roku powinno się wymieniać membrany w parowniku. Ja u siebie wymieniałem w zeszłym roku to były twarde jak skała! Teraz mam spokój.