Strona 1 z 2

Golf III Termostat

: czw sty 12, 2006 20:36
autor: pawlon159
witam panów!
sorrki moze to juz bylo poruszane, ale nie moge tego wyszukac!
Padł mi termostat i chce sobie sam go wymienic!
powiedzcie mi gdzie on sie znajduje w moim golfiku? GOLF III 1.8 ABS,, jakies wskazówki odnosnie wymiany? i czy to duzo roboty jest w moim sliniku wymienic termostat?
pozdrawiam

: czw sty 12, 2006 20:41
autor: tomekra
roboty jest sporo i najlepiej robić to z kanału, termostat jest po lewej stronie na dole jak patrzysz na silnik koło pompy wody, musisz odkręcić wspomaganie i jeśli masz to sprężarkę od klimy

: czw sty 12, 2006 20:42
autor: czyś
ksauję odesłanie, pompy mogą ci przeszkadzać, nie robiłem w mk3

: czw sty 12, 2006 20:48
autor: pawlon159
dzieki! zastanowie sie, czy samemu do tego sie zabierac.... czy dać komus zarobić hehe :pub: :pub:

: czw sty 12, 2006 23:40
autor: radziodm
ja tam mechanikiem nie jestem i zajelo mi to 3 godzinki, w ksiazce serwisowej jest (strona 77) no ale roboty jest troche z tym niestety :(

: czw sty 12, 2006 23:46
autor: r30q
sporo roboty ale nic wybitnie skomplikowanego, a faktycznie jedynie jak mozna sie za to zabac to z kanalu, wtedy jest dojscie dobre , mi zajelo to okolo 2h , wiem tez ze w warsztacie ( 2 lata temu ) cena wymiany byla okolo 40 zl.

w miare dobry termostat firmy VERNE kosztuje okolo 34 zl :)

pozdrawiam

: pt sty 13, 2006 00:11
autor: wara99
ja niedawno placilem 50zl za wymiane termostatu i klima bynajmniej u mnie nie ma nic z tym wspolnego

: pt sty 13, 2006 02:15
autor: Bondas
wspomaganie przeskadza ale mozna je latwo zdemontowac i na bok ( napinacz- 1sruba i dolna lapa - 2 srubu od bloku i 1sruby poprzeczna miedzy gorna a dolna lapa taka bardzo dluga ) i po klopocie

i zostaje tylko wynienic termastat dzwie sruby i wymiana i skladamy

tylko wez kup tez nowy o-ring

mi zajmuje to 1h z przerwa na papierosa :) kwestia narzedzi :) a robilem to wczoraj

pozdrawiam

: pt sty 13, 2006 10:23
autor: cowboy
Bondas pisze:wspomaganie przeskadza ale mozna je latwo zdemontowac i na bok ( napinacz- 1sruba i dolna lapa - 2 srubu od bloku i 1sruby poprzeczna miedzy gorna a dolna lapa taka bardzo dluga ) i po klopocie

i zostaje tylko wynienic termastat dzwie sruby i wymiana i skladamy

tylko wez kup tez nowy o-ring

mi zajmuje to 1h z przerwa na papierosa :) kwestia narzedzi :) a robilem to wczoraj

pozdrawiam
jak się wie co i jak to godzina wystarczy...jak się dochodzi co i jak odkręcić trzeba trosze sie napocić :)
kup termostat wahler - on ma oryginalnie zapakowane różne uszczelki..

ja przy okazji podciągnąłem pasek od wspomagania bo piszczał przy skręconych na maxa kołach...

: pt sty 13, 2006 10:38
autor: radziodm
cowboy pisze:
jak się wie co i jak to godzina wystarczy...jak się dochodzi co i jak odkręcić trzeba trosze sie napocić
o wlasnie ja tak mialem, teraz o wiele szybciej bym to zrobil, ale ogolnie nie ma co sie bac, tylko 2 osoba by sie zdala do przytrzymania wiadra czy czegos, zeby plyn chlodniczy nie porozlewal sie po calym kanale :)

termostat

: pt sty 13, 2006 11:19
autor: dominik7
ja kupilem termostat Vernet i mial 5 roznych uszczelek.Kazda do innego samochodu.Oczywiscie koncernu VW/AUDI.

: pt sty 13, 2006 11:59
autor: pawlon159
ok dzieki za odpowiedzi panowie... jednak sam sie za to wezme... mam w garażu kanał, to szkoda zeby dac komus zarobic 5 paczek hehe
pozdrowionka

: pt sty 13, 2006 17:38
autor: Bondas
dokladnie wyjdzie taniej i solidniej

zdaj relacje jak poszlo

: pt sty 27, 2006 19:31
autor: pawlon159
witam !
Panowie wymieniłem termostat w moim golfiku..... coprawda roboty i nerwów mnie to kosztowało.... ale odkrecilem tylko wspomaganie.... klimy nawet nie ruszałem....i mialem ładne dojscie do termostatu. Wszystko poszło jak należy.
I teraz przystepuje do sprawdzania czy chodzi:
a więc gdy sie zagrzał do temp. 90 st. to powinien sie właczyc wentylator.... jednak cisza.... temperatura wzrasta do 95, 100 stopni a wentylator ani nie drgnie. Zaraz wyjałem wtyczke od czujnika tego co włancza wentylator... i zwarłem kawałkiem przewodu w tej kostce styki... i wentylator ruszył. A wiec szczelił ten czujnik co włancza wentylator? czy cos jeszcze przeoczyłem? bo narazie jak jade a temperatura mi wzrosnie powyzej 90 stopni to włanczam na maxa cieple ogrzewanie... zeby go troche ochlodzic.
z góry dzieki