Problem po wymianie tuleji na wahaczu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ddaaffiidd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 18, 2009 10:59
Lokalizacja: Śląsk

Problem po wymianie tuleji na wahaczu

Post autor: ddaaffiidd » pt maja 14, 2010 13:41

Witam, mam taki problem otóż wymieniłem ostatnio tuleje na wahaczu i po tej wymianie mam żle ustawioną kierownice jadąc prosto. Może to być spowodowane złymi kątami na sworzniu? Ponieważ sworzeń nie chciał wyjśc więc odkręciłem te trzy śruby mocujące sworzeń do wahacza. Proszę o podpowiedź oraz czy da się to jakoś w domowych warunkach ustawić?Z góry dzięki.



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » pt maja 14, 2010 13:44

Tak, sworzen ma tam chyba mozliwosc manipulacji (regulacji) na wahaczu ale czekaj gadasz tu o tuleji a zaraz piszesz o sforzniu? to calkiem inne rzeczy chyba ze je obie wymieniales

[ Dodano: 14 Maj 2010 13:49 ]
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us sworzen sie przykreca 3 srubami (nie ma jednak regulacji tu mala poprawka z mojej strony) a ktore tuleje wymieniles, jak wymienisz tuleje to wiedz ze sie katy zmieniaja stara guma byla wybita wiec przeciagala wahacz na ta strone gdzie guma byla wytluczona
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 13:52 przez sklejku, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
nel239
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt gru 16, 2008 18:37
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: nel239 » pt maja 14, 2010 13:50

Jeśli odkreciles sworzen dolny wachacza to kąt sie napewno nieco zmienil. Gorzej jak przykreciles w zle miejsce!! Sprawdz dokladnie, czy nie przykreciles na zle miejsce czyli o srube za daleko. A jesli rozkrecales sworzen drazka z kolumny kierowniczej to raczej normalne, ze kierownica jest krzywo.



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » pt maja 14, 2010 13:55

nel239 pisze:Gorzej jak przykreciles w zle miejsce!!

Nie da sie w inne miejsce sa 3 sruby bez regulacji, ewentualnie gora albo dol
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 13:56 przez sklejku, łącznie zmieniany 1 raz.



ddaaffiidd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 18, 2009 10:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ddaaffiidd » pt maja 14, 2010 14:05

Wymieniałem tyleje tylnią, znaczy się to jest niby taka poduszka. Tej drugiej nie ruszałem i zworznia tez nie. Lecz widziałem że na wahaczu jest możliwośc przestawienia sworznia czyli kąta koła, dodam też że kierownica jest przestawiona w lewą stronę. Chciałbym się poprostu dowiedzieć czy dam rade teraz to sam ustawić? Bo chyba nic innego nie zmieniło położenia kierownicy?
Ostatnio zmieniony pt maja 14, 2010 14:07 przez ddaaffiidd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » pt maja 14, 2010 14:08

Ta "poduszka" zmienila kat nawet jak ustawisz sworzen na wlasciwe miejsce to czeka cie ustawienie zbierznosci ew katow


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt maja 14, 2010 14:15

ddaaffiidd pisze: Chciałbym się poprostu dowiedzieć czy dam rade teraz to sam ustawić?
nie, trzeba jechać do warsztatu z przyrzadami do usatwainia geomtrii zawieszenia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ddaaffiidd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 18, 2009 10:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ddaaffiidd » pt maja 14, 2010 14:19

A jaki jest w ogóle koszt takiego ustawienia?



Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » pt maja 14, 2010 14:21

U mnie 60zl nie wiem jak w innych miejscowosciach, dlatego jak sie zmienia sworznie koncowki itp to sie zmienia w parach bo po co placic za pol roku znow 60zl...jak sie rozleci nastepny element


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

ddaaffiidd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 18, 2009 10:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ddaaffiidd » pt maja 14, 2010 14:24

No właśnie też się tak zastanaiwałem i chyb anajpierw wszystko wymienie a potem na zbieżność. Dzięki wielkie.



Awatar użytkownika
nel239
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: wt gru 16, 2008 18:37
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: nel239 » pt maja 14, 2010 18:39

Tylko zeby ta wymiana byla w miare szybko, bo jak tak bedziesz jezdzil na zlej zbierznosci to z opon zostanie Ci nie zbyt wiele..i kolejne koszta.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 280 gości