Strona 1 z 1

Luz na tylnym kole

: pt maja 14, 2010 09:56
autor: hepos
Witam . Mam problem ale nie bardzo umiem to opisać, jednakże sprobuję :)

Otóż na tylnym kole od strony kierowcy jest luz. Kiedy chwytam za oponę i zaczynam szarpać kołem do siebie to wyczuwalny jest luz taki kilka milimetrów no i słychać taki odgłos jakby coś stukało. Kolejny problem jest taki że jak kopne w felgę tak pod kątem, to koło zachowuje się jakby było na jakiejś sprężynie, nie siedzi sztywno tylko minimalnie idzie przód tył, tak jakby drgania. natomiast z drugim kołem jest ok . Jak szarpie, nie ma zadnego luzu, jak kopne to koło sztywno siedzi i ani drgnie.

Próbowałem nakrecić filmik, ale niestety nie widać tego na filmiku, wiec musze polegać na opisie :)

Czy ma ktoś jakiś pomysł co to może byc?

: pt maja 14, 2010 09:59
autor: konradoo
łozysko do wymiany , albo dokrecic jesli jeszcze nie wyje

: pt maja 14, 2010 10:00
autor: świecianin
może tuleje tylnej belki albo coś z łożyskiem

: pt maja 14, 2010 10:01
autor: hepos
łożysko nie wyje, ale czy dokręcenie coś da?

A tuleje belki, mogło by być - jak ze sprawdzeniem/wymianą

: pt maja 14, 2010 10:03
autor: konradoo
dokrec lozysko i sprawdz ..... jesli dalej bedzie luz to tuleja tylnej belki

: pt maja 14, 2010 10:05
autor: świecianin
dokręcenie powinno pomóc a belka jak tuleje powybijane to jak złapiesz za koło tylne jeżeli się nie mylę i polukasz to będziesz widział jaki ma luz

: pt maja 14, 2010 10:09
autor: *adik*
raczej łożysko ..
bo jak belka to jak byś ruszał kołem to cała belka sie ruszała, a tak to samo kolo się rusza?

: pt maja 14, 2010 10:15
autor: jhosef
Luz łożyska jest specyficzny bo można wyczuć ze środek amplitudy drgań jest na czopie belki.

Dokręcenie może spowodować ze łożysko się dokończy tak więc przygotuj się na wymianę. Nie mówię, że tak będzie na 100% ale tak się to często kończy. Oczywiście dokręcenie z głową a nie na pałę to końca.

: pt maja 14, 2010 10:49
autor: Marcin TDI
tuleje na belce mozna latwo sprawdzic. jak uniesiesz tylne kolo to poruszaj nim do przodu i do tylu (zgodnie z kierunkiem jazdy do przodu) i jak sa mocno wytrzaskane to bedzie sie kolo ruszalo w przod i tyl. co do luzu to napewno lozysko jest luzne. jak nie szumi to jeszcze pojezdzisz ale musisz je dokrecic tak aby nie bylo luzu i kolo swobodnie sie obracalo. ale juz zacznij sie za nowym lozyskiem rozgladac bo siadzie po dokreceniu za jakis czas jak kolega jhosef, napisal.