Grzejący się alternator

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

Grzejący się alternator

Post autor: ziiksd » czw maja 13, 2010 21:41

Czesc mam pytanie czy alternator powinien sie grzac jak osstatnio go dotknelem to taki byl goracy a po malym odcinu , Moze cos zle podlaczone jest albo gdzies zwarcie jest spotkaliscie sie z czyms taki ostatnio po wymianie glowicy nie wiem czy koles czegos nie zrobil bo od temperatury na zaplonie miga dioda jak zapale silnik chodzi juz nie myga i czujnik temp padl ;/ moze jakes zwarcie jest KOjazy wam sie cos z tych obiawow a i ostatnio jak przekrecilem kluczyk rozrusznik nawet nie krecil az na biegu pchnelem go kola ie zakrecili oczywiscie na zaplonie to robilem i po tym juz normalnie odpala z kluczyka? Kojazy wam sie cos z tego moze mi elektryka pada aj macie jakes rady z doswiadczenia Bo jak dalej tak bedzie sie dzialo to go sprzedam ;/ Golf 3 1.8 92 r
Ostatnio zmieniony ndz maja 16, 2010 12:39 przez ziiksd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw maja 13, 2010 21:49

Najpierw należy zmierzyć prąd na postoju, czy nie ucieka (tematy na forum i szkoda je powielać). Jeśli Kolega nie czuje się na siłach to zmierzyć - poprosić kogoś kto potrafi - to niewielka robota.
Alternator normalnie się grzeje w czasie pracy; nawet dość mocno gdy ładuje rozładowany akumulator (np. po kilkugodzinnej naprawie z graniem radia), byle nie parzył :bigok:
Mnie to podpadało by to pod zwarcie jednej z diod głównych. Objawem jest wówczas grzanie się alternatora, naprawdę mocne i szybkie rozładowanie akumulatora.



Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: ziiksd » czw maja 13, 2010 21:59

a jakas trudna jest ich wymiana i jaki koszt by sie oplacalo mi go naprawiac . Bo jeszcze musze tuleje wachacza wymienic te czujniki pewnie ten z glowicy od temp. padl i dlatego myga dioda . A gdzie tych diod szukac i jak sprawdzic czy sa sprawne sa na to jakes patety?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw maja 13, 2010 22:16

By wymienić samą uszkodzoną pojedynczą diodę potrzeba sprzętu (mierniki), czasu, roboty i nieco wiedzy... Dużo łatwiej jest wymienić cały "mostek prostowniczy", tak to się nazywa.
Ale z wymianą należy poczekać do zbadania tego prądu na postoju - patrz tematy w stylu "ucieka mi prąd" lub podobne na forum, bo po co ponawiać teksty.



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pt maja 14, 2010 01:12

kolego polecam zapoznać się z tematem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic198538.html


jak już będziesz wiedział czy na pewno to dioda, to podpowiem Ci jak ja wlutować :grin:


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości