Strona 1 z 1

Wymiana płynu hamulcowego w Mk3 GTi

: czw maja 13, 2010 13:21
autor: Gawior
Witam. Poczytałem trochę o płynie hamulcowym na forum i wiem że DOT 4, że 1L.
Wymienić go chcę bo auto mam 8-9 miesięcy ( Mk3 GTi Edition z 2E ) i tego nie robiłem i nie wiem kiedy był wymieniany przez poprzedniego właściciela.
Po drugie to kolega memekk222, z forum podpowiedział mi żebym wymienił płyn w związku z moimi problemami z ABS ( ogólnie to nie działa i wywala błąd bodajże N133 - elektrozawór wyjściowy lewego tylnego koła, czasem ABS działa: np wczoraj cały dzień działał i dopiero wieczorem przy ostatniej podróży wieczorem kontrolka nie zgasła ), żebym odciągnął strzykawką płyn ze zbiorniczka, wlał nowego i pompował/upuszczał stary i dolewał nowego. Może taki zabieg przepchnie syf i ABS zacznie normalnie działać.

Pytanie moje to, czy starczy mi ten 1L płynu ( DOT 4 Jurid mają w moim sklepie po 0.5L - 12.5zł ) na takie "przepychanie" syfu ?

[ Dodano: 13 Maj 2010 13:40 ]
Aha i jeszcze czy muszę mieć przekręcony zapłon w czasie przepompowywania płynu ? Żeby zawory w pompie czy coś innego się otworzyło ? Bo i takie coś na forum znalazłem w jakimś temacie.

: czw maja 13, 2010 13:50
autor: sklejku
Wymiana oleju nie naprawi problemu z ABS, jesli chcesz w taki sposob wymieniac na zasadzie wyciagania plynu strzykawka to sie da bo sam tak robilem ale musisz conajmniej ten cykl 15x powtorzyc (wyciagnieci plynu kilka strzykawek malych bedzie napelnienie nowym i jazda 15min) zeby w miare plyn znalazl sie nowy w przekladni+przewodach

Nie rob tego na zapalonym samochodzie w trakcie jazdy tylko przy kreceniu kierownica plyn sie wymiesza dokladnie

: czw maja 13, 2010 17:46
autor: Gawior
:panna:

Źle przeczytałeś/zrozumiałeś !!!

Chodzi o płyn hamulcowy, a nie o olej przekładniowy we wspomaganiu.

Wyciągnąć ze zbiorniczka płynu hamulcowego ten płyn co jest, żeby w momencie dolewania nie mieszał się stary z nowym.
Pompować: padł hamulca wcisnąć, odkręcić odpowietrznik i niech zejdzie płyn, zakręcić odpowietrznik, puścić pedał hamulca, dolać nowego płynu i tak w kółko, aż nie zacznie lecieć nowy płyn i tak z każdym kołem ( zaczynając od tego które jest najdalej od zbiorniczka płynu/pompy, od tego do którego są najdłuższe przewody hamulcowe ).

: czw maja 13, 2010 17:51
autor: sklejku
Skoro wiesz jak to zrobic to po co pytania :) i wiedz ze jak wymienisz plyn hamulcowy to napewno nie poprawisz zachowania ABS

: czw maja 13, 2010 18:00
autor: Gawior
Różnie to bywa :bajer:
Płyn wymienić i tak by wypadało bo ja trochę nim urzęduję, a Bóg raczy wiedzieć w ogóle kiedy był wymieniany.
Sondę lambda miałem z 1994r ja auto :jezor: ( padła w 1 miesiąc po kupnie auta przeze mnie ).

Pytania po to bo nie wiem ile płynu będzie mi potrzebne na takie "przepłukanie" układu hamulcowego, ale odpowiedzi nie doczekałem się w czasie jaki był mi potrzebny i już kupiłem 1L jak braknie to będzie lipa.
Drugie pytanie jest odnośnie tego że nie wiem jak to jest z ABS-em i nie chciał bym żeby w jakichś tam elektrozaworach, czy gdzie indziej został stary płyn, bo zapłon nie był włączony i się coś nie otworzyło itp.
Dla tego wole najpierw zapytać, niż później żałować że nie zapytałem.

: czw maja 13, 2010 18:04
autor: sklejku
Na 100% 1l wystraczy Ci wchodzi okolo 0.7-0.8l

: czw maja 13, 2010 18:15
autor: tjwasiak
1l na przepłukanie układu? Nigdy w życiu nie starczy jeśli to ma być porządnie zrobione. Normalnie przy przepłukiwaniu i wymianie zużywa się 2 razy tyle ile pojemność nominalna. Jak dużo syfu to więcej - więc bez 2l nie próbowałbym nawet się za to zabierać!

: czw maja 13, 2010 18:38
autor: sklejku
W swoim poscie napisalem ile wchodzi plynu do ukladu, nie mowie tu o przeplukiwaniu

: czw maja 13, 2010 19:10
autor: Paweł Marek
Dodam tylko że zbędna robota to przepłukiwanie. Chyba że się zmieniało pompę hydrauliczną albo ABS. Solidnie odpowietrzyć wszystkie koła dolewając świeży płyn i uważając żeby nie brakło go w zbiorniczku, bo dopiero wówczas może zapowietrzyć się pompa i kłopot. Parametry płynu wystarczająco się poprawia a kolejne odpowietrzanie można zrobić wcześnie.
Ale jak kto chce.
ABS się nie naprawi od tego, może to tylko usterka na kablach czy wtyczkach

: czw maja 13, 2010 19:52
autor: Gawior
"wtyczkach" to nie błąd czujnika przy kole, tylko elektrozaworu wyjściowego w pompie, a wtyczka przy pompie cała ( przypadek z ABS w Fiacie Marea to piny we wtyczce ugniły, dla tego od razu sprawdzałem wtyczkę przy ABS-ie ).
Co do ilości płynu to muszę dokupić minimum jeszcze 0.5L do 1L ( dla tego moje pytanie ).

Z tym przepłukiwaniem to wolę zrobić przy jednej robocie przelać przez układ więcej płynu, bo tylko mogę się domyślać kiedy był wymieniany, bo jak czujnik temp. płynu chłodniczego i sonda lambda ( były oryginalne, te co fabryka wsadziła :jezor: ) to lepiej przepłukać. Teściu sobie po pompuje :) i mam nadzieje że wszystkie odpowietrzniki są całe.

: czw maja 13, 2010 19:54
autor: Paweł Marek
A czy ja pisałem o wtyczkach przy czujnikach? Miałem na myśli wszystkie :)
Gawior pisze:mam nadzieje że wszystkie odpowietrzniki są całe
i o to wznoś modły do swojego Boga, dzień wcześniej zapodaj na odpowietrzniki Cole albo innego dobrego penetratora.

: sob maja 22, 2010 11:43
autor: Gawior
Już po bólu :)
Odpowietrzniki wszystkie były na szczęście całe.
Płyn wymieniony i jaki na razie ABS działa.

Dzięki memekk222