Strona 1 z 1

Przewód, który idzie do maski i karoserii.

: czw maja 13, 2010 10:59
autor: henio8
Mam pytania o przewód masowy, który idzie do maski- szeroki wąski. Po co on jest dodatkowo podłączony do maski jeszcze skoro jest już podłączony do karoserii? U mnie jest on bardzo przetarny na odcinku przy masce- trzyma się gdzieś na połowie włosków czy należy go wymienić czy póki przewodzi to nie trzeba?

: czw maja 13, 2010 11:18
autor: dygac
to jest zabezpieczenie żeby po otwarciu maski przypadkiem nie uszkodzić szyby przedniej i to tyle

PozdroVWienia :bigok:

: czw maja 13, 2010 11:23
autor: djmatys
to jest połączenie z masą... ale po co? wydaje mi się że maska przez smarowane zawiasy maski nie ma dobrej masy..

[ Dodano: 13 Maj 2010 11:25 ]
to jest połączenie z masą... ale po co? wydaje mi się że maska przez smarowane zawiasy maski nie ma dobrej masy.

: czw maja 13, 2010 11:34
autor: henio8
djmatys tak, już znalazłem, jest to jest przewód masy antenty błotnikowej. Obrazek. Tylko czemu on jest jeszcze podłączony do maski, niżej do błotnika, a potem jeszcze do maski na górze...

: czw maja 13, 2010 16:21
autor: rysiektr
henio8 pisze:Tylko czemu on jest jeszcze podłączony do maski, niżej do błotnika, a potem jeszcze do maski na górze...
ekranowanie jest głównym powodem

natomiast jeśli chodzi o antenę to co jeśli ktoś fabrycznie nie ma anteny w błotniku?? :helm:

: czw maja 13, 2010 16:28
autor: Zico63b
Jest t stosowane by wyeliminować możliwe zakłócenia w odbiorze radiowym, i to bardziej dla nadajników profesjonalnych czyli np. policji - i to już VW wstępnie przygotował.
Maska na dziurach może mieć zmienny kontakt z nadwoziem, raz dobry raz gorszy; w chwilach zmian, gromadzące się ładunki elektrostatyczne mogą powodować zakłócenia a jest to bardzo blisko anteny!
Taki nadmiar troskliwości ze strony VW - jak zawsze profesjonalni! :bigok:

: czw maja 13, 2010 17:19
autor: tjwasiak
rysiektr pisze:
henio8 pisze:Tylko czemu on jest jeszcze podłączony do maski, niżej do błotnika, a potem jeszcze do maski na górze...
ekranowanie jest głównym powodem

natomiast jeśli chodzi o antenę to co jeśli ktoś fabrycznie nie ma anteny w błotniku?? :helm:
To kabel i tak jest - przynajmniej u mnie, a auto jak wół ma opcję fabryczną antena na dachu :grin: