do czego jest pompa paliwa w zbiorniku?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- speckom
- Forum Master
- Posty: 1129
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
- Lokalizacja: Ferrara Włochy
- Kontakt:
do czego jest pompa paliwa w zbiorniku?
witam. Do czego jest pompa paliwa w zbiorniku? A w zasadzie kolo.mam mk2 1.6 na gazniku. Niemam pojecia do czego to jest.jakie ma zadanie.jak zaden kabel do tego chyba nie dochodzi? Jak odpale na benz to ma za slabe obroty.a jak juz sie silnik zagrzeje to chodzi normalnie.wydaje mi sie ze ktoras pompka nie podaje paliwa tyle ile potrzebuje.jezdze na gazie ale jak go brak to dojezdzam na stacje na paliwie. Prosze o jakies porady i wyjasnienie jakie ma zadanie ta pompa kolo zbiornika i czy sie to psuje,zapycha? Ciezko to wymienic?
nie ma mnie
Albo miałeś zmieniany silnik albo bak. W gaźnikowcach nie ma pompy w baku lub przy a na bloku lub głowicy.
Co go niskich obrotów to nie przez pompę. Pompa ma za zadanie zalać komorę pływakową z której gaźnik pobiera paliwo do pracy. Jesli tego paliwa by brakowało w skutek wadliwej pracy pompy to py przerywał, gasł itp.
Jeśli chodzi o problemy z Pierburgem na forum znajdziesz multum tematów o tym gaźniku.
Co go niskich obrotów to nie przez pompę. Pompa ma za zadanie zalać komorę pływakową z której gaźnik pobiera paliwo do pracy. Jesli tego paliwa by brakowało w skutek wadliwej pracy pompy to py przerywał, gasł itp.
Jeśli chodzi o problemy z Pierburgem na forum znajdziesz multum tematów o tym gaźniku.
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 09:58 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
tak jak jhosef pisze. W gaxnikach nie ma pompy elektrycznej, ani w baku ani pod podłogą. Jest tylko pompa przeponowa - jak w maluchu - w bloku, napędzana z wałka pośredniego mechanicznie. W gażnikowych mk2 jest jeszcze akumulator paliwa zamocowany na blaszce przykręconej do pokrywy zaworów, z przodu. dochodzą tam 3 wężyki: 1.zasilanie z pompki paliwa, 2.powrót nadmiaru paliwa z akumulatora, 3. przewód do gaźnika.
co do problemów "słabości" na zimnym silniku , to pewnie sprawka jakiegoś elementu układu ssania. Tam jest gaźnik podgrzewany wodą albo elektrycznie i od tej temperatury też zależy cyba skład mieszanki. Poszukaj na forum o Pierburgach 2eX jest sporo.
co do pomp elektrycznych jakie były w mk2 to np w GTI masz pompę w zbiorniku która podaje paliwo, a drugą pod podłogą łącznie z akumulatorem ciśnienia - co jest odpowiedzialne za wytworzenia ciśnienia potrzebnego dla pracy wtrysku. Nie wiem jak jest w NZcie czy jest jedna czy dwie...
co do problemów "słabości" na zimnym silniku , to pewnie sprawka jakiegoś elementu układu ssania. Tam jest gaźnik podgrzewany wodą albo elektrycznie i od tej temperatury też zależy cyba skład mieszanki. Poszukaj na forum o Pierburgach 2eX jest sporo.
co do pomp elektrycznych jakie były w mk2 to np w GTI masz pompę w zbiorniku która podaje paliwo, a drugą pod podłogą łącznie z akumulatorem ciśnienia - co jest odpowiedzialne za wytworzenia ciśnienia potrzebnego dla pracy wtrysku. Nie wiem jak jest w NZcie czy jest jedna czy dwie...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
- speckom
- Forum Master
- Posty: 1129
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 19:35
- Lokalizacja: Ferrara Włochy
- Kontakt:
nie.bo u mnie byl silnik 1.3 chyba na wtrysku.ale gosciu zmienil na ten 1.6.juz mam 3 gaznik i na tym mi pali od 7l gazu w trasie do 9l w miescie. Tyle ze dlugo wlasnie w nim chodzi automatyczne ssanie.moze jakis czujnik temp jest juz zlom.bo na cieplym silniku chodzi cicho ze go prawie nieslychac.a to jest wada ze silnik wogole nie wciaga oleju?
nie ma mnie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
speckom, najpierw dowiedz się jaki to gaźnik. Daj fotki albo wpisz w google Pierburg 2E2 i 2EE i porównaj fotki ze swoim. Inne gaźniki sa bardzo rzadkie.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Czujnik temp w tym gaźniku nie ma nic do gadania jeśli chodzi o ssanie. Bimetal, siłownik podciśnieniowy, itp z resztą na forum o tym multum. A sam Paweł Marek w tym względzie to Guru w przeciwieństwie do mnie:)speckom pisze:ze dlugo wlasnie w nim chodzi automatyczne ssanie.moze jakis czujnik temp jest juz zlom
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości