Strona 1 z 1

[mk3] Silnik ABS, brak wolnych obrotow na ssaniu

: czw sty 12, 2006 14:11
autor: SToRM
Silnik 1.8 ABS, monowtrysk.

W momencie jak auto dluzej postoi (powyzej 6 godzin na mrozie) przy odpalaniu sa niezle klocki :otepienie:
Otoz brakuje wolnych obrotow na benzynie i na gazie - o ile na benzynie jeszcze jakos da sie ratowac pedalem gazu to na gazie spadaja na leb na szyje :ass: W dodatku w poczatkowej fazie na benzolu chodzi na trzy gary :goof:
Oczywiscie jak zgasnie ciezko go odpalic (zalewa go) :crazy:

Jak juz silnik lapnie jakakolwiek temperature (30 stopni) wszystko chodzi OK - trzyma wolne obroty, nie faluje, jezdzi OK - zarowno na gazie jak i na benzynie... (pomijajac czasowe szarpanie na benzynie przy zmianie biegu)

Z gory mowie ze kopulke, palec i kable prosze w to nie mieszac :D Jakies pomysly?

: czw sty 12, 2006 16:08
autor: rooboo
Rozumiem ze auto ma za małe obroty...

Mam ten sam problem tyle ze nie mam instal. LPG.
Po odpaleniu zimnego silnika komputer nie wzbogaca mieszanki(bo ssania tu nie ma)
a co za tym idzie ma za małe obroty.
Jest kilku winowajców za to zjawisko... pierwszy to termostat/jesli sie nie domyka to komputer mysli ze silnik jest ciepły i mamy bigos.
Następny to silnik krokowy/moze sie zdazyc ze się z jakiegoś powodu zatrze i wtedy znowu bigos.
Ostatnim powodem jaki mi przychodzi do głowy to problemik z samym komputerem
mozliwe ze złapał jakieś błędy i teraz kaszani/ prostym rozwiązaniem jest jego reset przez odłączenie klema+ na kilkanaście minut


A jeśli są za wysokie to moze zamarza ci silnik krokowy i zostaje w pozycji ciepłego silnika a jak złapie temp. to jest ok. Wpuść tam WD-40 moze pomoze i przy okazji resecik komputerka...
Powodzenia...

: czw sty 12, 2006 18:44
autor: elpolsa
Hehhh ja tez tak miałem to odpiołem sonde i mam spokójj:P

: czw sty 12, 2006 19:10
autor: czyś
termostat tuż po rozruchu na pewno nie ma nic do rzeczy, jak go odpalasz na zimno to powinien palić, i już, od pierwszej chwili, i trzymać obroty
szybciej to może być czujnik temperatury dający sygnał do kompa,komputer może myśleć, że silnik jest już ciepły i nie wzbogacać mieszanki, dlatego jak się podgrzeje jest lepiej. I cała kupa innych rzeczy, poszperaj szukaczką u ludzi, którzy mieli podobne problemy.

: czw sty 12, 2006 19:10
autor: borys1966
Ciekawe bo u mnie też jest to samo. Silnik 1.6 ABU Auto nie ma gazu jak postoi na mrozie ale takim ok. -10 C tez jest problem z odpalaniem. Przy tem. bliskiej zero i dodatniej pali bez zastrzeżeń. Ostatnio dowiedziałem sie od znajomego że przyczyna tkwi w czujniku temp. cieczy. A taki czujnik podobno nie jest tani ~ 130 zł.

: czw sty 12, 2006 19:14
autor: SToRM
No wiec panowie:

- termostat nie jest podlaczony elektrycznie z komputerem, wiec to nie to :D
- sonda lambda tez nie ma nic do rzeczy bo jej odczyty przy rozruchu oraz do jej rozgrzania sa ignorowane pzrez komputer
- podlaczalem dzis samochod do VAG'a - na benzynie zero bledow, na gazie zwarcie do masy sondy lambda - czyli tak jak ma byc..

: czw sty 12, 2006 20:26
autor: czyś
Oops, brak błędów. Pisałem o czujniku - nie wiem, czy koniecznie przy jego błędnych wskazaniach ECU musi złapać błąd. Poszukaj parametrów opornościowych tego czujnika i przemierz go omomierzem przy różnych temperaturach.