[mk3] Silnik ABS, brak wolnych obrotow na ssaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

[mk3] Silnik ABS, brak wolnych obrotow na ssaniu

Post autor: SToRM » czw sty 12, 2006 14:11

Silnik 1.8 ABS, monowtrysk.

W momencie jak auto dluzej postoi (powyzej 6 godzin na mrozie) przy odpalaniu sa niezle klocki :otepienie:
Otoz brakuje wolnych obrotow na benzynie i na gazie - o ile na benzynie jeszcze jakos da sie ratowac pedalem gazu to na gazie spadaja na leb na szyje :ass: W dodatku w poczatkowej fazie na benzolu chodzi na trzy gary :goof:
Oczywiscie jak zgasnie ciezko go odpalic (zalewa go) :crazy:

Jak juz silnik lapnie jakakolwiek temperature (30 stopni) wszystko chodzi OK - trzyma wolne obroty, nie faluje, jezdzi OK - zarowno na gazie jak i na benzynie... (pomijajac czasowe szarpanie na benzynie przy zmianie biegu)

Z gory mowie ze kopulke, palec i kable prosze w to nie mieszac :D Jakies pomysly?



rooboo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: wt lis 15, 2005 11:38
Lokalizacja: Pilawa
Kontakt:

Post autor: rooboo » czw sty 12, 2006 16:08

Rozumiem ze auto ma za małe obroty...

Mam ten sam problem tyle ze nie mam instal. LPG.
Po odpaleniu zimnego silnika komputer nie wzbogaca mieszanki(bo ssania tu nie ma)
a co za tym idzie ma za małe obroty.
Jest kilku winowajców za to zjawisko... pierwszy to termostat/jesli sie nie domyka to komputer mysli ze silnik jest ciepły i mamy bigos.
Następny to silnik krokowy/moze sie zdazyc ze się z jakiegoś powodu zatrze i wtedy znowu bigos.
Ostatnim powodem jaki mi przychodzi do głowy to problemik z samym komputerem
mozliwe ze złapał jakieś błędy i teraz kaszani/ prostym rozwiązaniem jest jego reset przez odłączenie klema+ na kilkanaście minut


A jeśli są za wysokie to moze zamarza ci silnik krokowy i zostaje w pozycji ciepłego silnika a jak złapie temp. to jest ok. Wpuść tam WD-40 moze pomoze i przy okazji resecik komputerka...
Powodzenia...


++++++++ CB CH.19 ++++++++
PRESIDENT JACKSON

Awatar użytkownika
elpolsa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn gru 19, 2005 17:20
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: elpolsa » czw sty 12, 2006 18:44

Hehhh ja tez tak miałem to odpiołem sonde i mam spokójj:P



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sty 12, 2006 19:10

termostat tuż po rozruchu na pewno nie ma nic do rzeczy, jak go odpalasz na zimno to powinien palić, i już, od pierwszej chwili, i trzymać obroty
szybciej to może być czujnik temperatury dający sygnał do kompa,komputer może myśleć, że silnik jest już ciepły i nie wzbogacać mieszanki, dlatego jak się podgrzeje jest lepiej. I cała kupa innych rzeczy, poszperaj szukaczką u ludzi, którzy mieli podobne problemy.
Ostatnio zmieniony czw sty 12, 2006 19:14 przez czyś, łącznie zmieniany 2 razy.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » czw sty 12, 2006 19:10

Ciekawe bo u mnie też jest to samo. Silnik 1.6 ABU Auto nie ma gazu jak postoi na mrozie ale takim ok. -10 C tez jest problem z odpalaniem. Przy tem. bliskiej zero i dodatniej pali bez zastrzeżeń. Ostatnio dowiedziałem sie od znajomego że przyczyna tkwi w czujniku temp. cieczy. A taki czujnik podobno nie jest tani ~ 130 zł.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » czw sty 12, 2006 19:14

No wiec panowie:

- termostat nie jest podlaczony elektrycznie z komputerem, wiec to nie to :D
- sonda lambda tez nie ma nic do rzeczy bo jej odczyty przy rozruchu oraz do jej rozgrzania sa ignorowane pzrez komputer
- podlaczalem dzis samochod do VAG'a - na benzynie zero bledow, na gazie zwarcie do masy sondy lambda - czyli tak jak ma byc..



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sty 12, 2006 20:26

Oops, brak błędów. Pisałem o czujniku - nie wiem, czy koniecznie przy jego błędnych wskazaniach ECU musi złapać błąd. Poszukaj parametrów opornościowych tego czujnika i przemierz go omomierzem przy różnych temperaturach.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 463 gości