Strona 1 z 1
VR6 przerywa podczas przyśpieszania, jest wykres z hamowni
: czw maja 13, 2010 00:24
autor: noname_conek
Co może być przyczyną [na pewno nie pompa paliwa została podmieniona i dalej to samo]
auto idzie na 1wszym biegu raz ładnie do końca raz w okolicach 4tyś obrotów przerwie i dalej jedzie to samo na innych biegach... czasami jedzie na 1 ładnie a na 2gim biegu przerwie 2 razy :/ znajac życie to jakaś duperela,.. macie jakies pomysły?
aha do kompa nie był podłączony bo nie chciał się skomunikować :/
tu jest wykres:

: czw maja 13, 2010 00:41
autor: sas_gti
ja wiem tyle, że do tego by się też przydało zrobić logi na vagu(jeśli się da w tym vr6 ale chyba się da?). Szkoda, że nie miałeś laptopa na kolanach podczas tego hamowania to byś miał zestaw wykres z hamowni + logi i byłoby najlepiej ale same logi powinny też wystarczyć. W dziale 'diagnostyka' na pewno Ci je zinterpretują. Tam też dowiesz się jak podpiąc się pod kompa i zrobić logi oraz odczytać kody usterek. Mozesz sobie kupic kabelek na allegro albo do kogoś podjechać z swoim regionie.
Bardzo często vag się nie chce łączyć z kompem, trzeba prówbować na różnych softach i pewnie na hamowni mieli jeden który nie podołał albo masz coś nie tak z kabelkami. W kazdym razie dobry elektryk wyprowadzi złącze do vaga bezpośrednio z ECU silnika i nie będzie potrzebne do tego złącze w kabinie.
pozdraVWiam
: czw maja 13, 2010 00:55
autor: noname_conek
dzięki za odp, problem w tym ze ma to być dawca, a ja niestety nie byłem podczas hamowania :/ i nie miałem możliwości go podpiąć... ogólnie wykres jest ładny i wynik również dobry jak na auto 20letnie ;] i nie wiem czy warto to brać bo jest to pewnie jakaś duperela czy sie wstrzymać bo może to być jakaś mina :/ ogólnie auto stało długo boprawie 12 lat u jednego właściciela który prawie nim nie jeździł .. ogólnie silnik ma 160tyś km
: czw maja 13, 2010 01:40
autor: sas_gti
słuchaj to no raczej nie jest usterka mechaniczna, objawy i wykres na to nie wskazują, wieć nie odrzucam był już tego auta.
Problem leży w/g mnie w elektrycznym osprzęcie silnika (przepłwomierz, pompa paliwa itp rzeczy a jest ich sporo) a raczej nie w mechanice.
Dla pewności pomiar kompresji przez zakupem, i jeszcze jedna próba podłączenia się pod vaga, możę się uda. Wykres nie powie nam gdzie szukac choć i vag nie musi. W każdym razie jak vag by nic nie pokazał, kompresja ok to raczej nie jest to nic poważnego. Oczywiscie na odległość nie mogę tego wiedzieć na 100%.
[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 01:43 ]
a czy ten wykres jest ładny? W sumie parę KM brakuje a co do przebiegu wykresu to by musiał rzucić okiem ktoś kto ma porównanie.
: czw maja 13, 2010 09:02
autor: Marioo
sas_gti pisze:a czy ten wykres jest ładny? W sumie parę KM brakuje a co do przebiegu wykresu to by musiał rzucić okiem ktoś kto ma porównanie.
Jeżeli chodzi o km to moim zdaniem jak na 20 letniego vr-a to nic mu nie brakuje, połowa vr na allegro nie osiągnie 150km:D bo są tak zajeżdzone.
Ogólnie fajnie by było jakby się ten silnik udało podłączyć pod vaga i sprawdzić co w nim siedzi.
tak jak napisał
sas_gti, trzeba szukac po elektryce i osprzęcie silnika, może jakiś czujnik czasami strajkuje i ecu głupieje.
: czw maja 13, 2010 09:18
autor: tjwasiak
Jeśli przyczyną są np. problemy z układem zapłonowym, to i tak dobrze że wypluł aż tyle.
Co do przebiegu - wszak to wolnossąca benzyna, czego tutaj się spodziewać?