Strona 1 z 1

EPC + CHECK

: czw maja 13, 2010 00:03
autor: Michau90
Witam ...
jak to jest z tymi kontrolkami EPC + CHECK ... one powinny sie zapalac przy uruchamianiu silnika i zaraz gasnąć? U mnie wogole sie nie świecą. Nawet gdy miałem problemy z przepustnicą zadna z tych kontrolek sie nie swieciła. Teraz mam problemy z Sondą Lambdą i tak samo zero reakcji z ich strony. Wie ktos jaki moze byc tego powod? Moze sie popaliły albo coś? Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi.

A skoro mowa o kontrolkach ... to mam tez widze kontrolke od Pasów Bezpieczenstwa (albo miejsce na ta kontrolke) ... ale jest chyba wyłączona (moze ktos wyłaczył) albo nie ma wogole czujnika od zapinania pasow ... a jest tylko miejsce na kontrolke. Ma ktos tak moze tez? Jak sprawdzic czy to jest i da sie to uruchomic?


Pzdr.

: czw maja 13, 2010 00:18
autor: tjwasiak
Nie ma żadnego czujnika od pasów! Kontrolka zapala się by przypomnieć o ich zapięciu i po kilku sekundach gaśnie. Kontrolkę włącza się przekodowując zestaw wskaźników.

Po włączeniu samego zapłonu powinny zapalić się kontrolki EPC/Check i zgasnąć. Jako kontrolki występują diody, dlatego raczej mała szansa że się spaliły. Może poprzedni właściciel chcąc ukryć niedomagania auta sprawił że się nie zapalają?

: czw maja 13, 2010 00:31
autor: Michau90
tjwasiak pisze: Po włączeniu samego zapłonu powinny zapalić się kontrolki EPC/Check i zgasnąć. Jako kontrolki występują diody, dlatego raczej mała szansa że się spaliły. Może poprzedni właściciel chcąc ukryć niedomagania auta sprawił że się nie zapalają?
Hmmm ... moze moze. A da sie je włączyć, zeby sie paliły? O ile sa wyłączone. A czy wg da sie sprawdzic czy działają?
Vagiem sprawdzam ... to auto nie ma zadnych błędow poza Sondą ... A pozatym gdy np: Gdy sprawdzam Vagiem ABS ... to zapala mi sie kontrolka od ABSu ... tak samo od poduszek gdy je sprawdzam ... Czyli gdy sprawdzam Silnik to nie powinna sie zapalic kontrolka CHECK albo EPC?
tjwasiak pisze: Nie ma żadnego czujnika od pasów! Kontrolka zapala się by przypomnieć o ich zapięciu i po kilku sekundach gaśnie. Kontrolkę włącza się przekodowując zestaw wskaźników.
Aha ... nie no ... bo jechałem kiedys Oplem to tam pikało ze pasy sa nie zapięte ... to sadziłem ze tutaj tez cos takiego jest.
Kontrolkę włącza się przekodowując zestaw wskaźników. - duzo z tym roboty jest, by ją uaktywnic?

: czw maja 13, 2010 00:44
autor: tjwasiak
Michau90 pisze:(...) Hmmm ... moze moze. A da sie je włączyć, zeby sie paliły? O ile sa wyłączone. A czy wg da sie sprawdzic czy działają?
Vagiem sprawdzam ... to auto nie ma zadnych błędow poza Sondą ... A pozatym gdy np: Gdy sprawdzam Vagiem ABS ... to zapala mi sie kontrolka od ABSu ... tak samo od poduszek gdy je sprawdzam ... Czyli gdy sprawdzam Silnik to nie powinna sie zapalic kontrolka CHECK albo EPC?
Musiały zostać uszkodzone połączenia (któraś nóżka diody) raczej. Choć prawda jest taka że różne zestawy wskaźników różnie się zachowują (doliczając do tego liczbę możliwych sterowników silników powstaje niezliczona ilość kombinacji). Zasadniczo jednak błędy natury ekologicznej - takie jak sonda lambda powinny nawet w starszych autach powodować zapalenie check'a.
Michau90 pisze:
tjwasiak pisze:Nie ma żadnego czujnika od pasów! Kontrolka zapala się by przypomnieć o ich zapięciu i po kilku sekundach gaśnie. Kontrolkę włącza się przekodowując zestaw wskaźników.
Aha ... nie no ... bo jechałem kiedys Oplem to tam pikało ze pasy sa nie zapięte ... to sadziłem ze tutaj tez cos takiego jest.
Kontrolkę włącza się przekodowując zestaw wskaźników. - duzo z tym roboty jest, by ją uaktywnic?
W wersjach na rynki Ameryki północnej było troszkę inaczej. W Europejskich brzęczyka nie uświadczysz. Samo przekodowanie - jeśli masz VAGa to wliczając podłączenie i odłączenie będzie z minutka - wchodzisz w zestaw wskaźników, soft coding i dalej VAG podpowie Ci co dodać do 2 pierwszych cyfr żeby uzyskać porządany efekt.