Strona 1 z 1

Brakujące wtyczki

: śr maja 12, 2010 19:06
autor: Cybus18
Witam.
Wczoraj zacząłem zakładać wtrysk do mojego golfa (mk II, 1.6 RF, 1990 rok). Prawie wszystko zamontowane, zostaje tylko elektryka. Jednopunkt jak i cały osprzęt mam od silnika 1.8 AAM z passata, a wiazke elektryczną z golfa III GT z silnikim ABS. Podczas demontarzu instalacji w mk III robiłem zdjęcia poszczególnych wtyczek. Niestety awaria karty mnie ich pozbawiła. Częściowo podłączyłem instalacje przy silniku. zrobiłem zdjęcia wtyczek co do których nie mam pomysłu na podłączenie . Będe wdzięczny za opis jaka wtyczka do czego lub schemat instalacji elektrycznej golfa. Z góry dziekuje za pomoc
Obrazek
Wtyczki po prawej stroni komory silnika, idące w jednej wiązce do sondy lambda.
Czarna wtyczka z kablami: biało-brązowy i biało-czerwony.
Niebieska wtyczka z kablami czerwony i zielony; czerwony kabel był przecięty.
Wtyczki z kabiny:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

I jeszcze ostatnia wtyczka od wiązki wyczieraczek, czarna wtyyczka z biało-czarnym i brązowym kablem. Spryskiwacz?

Obrazek

Będe wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam

: śr maja 12, 2010 21:41
autor: Przemo440
I jeszcze ostatnia wtyczka od wiązki wyczieraczek, czarna wtyyczka z biało-czarnym i brązowym kablem. Spryskiwacz?
czarna wtyczka podgrzewanie dysz spryskiwaczy, biała wtyczka silniczek wycieraczek

[ Dodano: Sro Maj 12, 2010 21:42 ]
Niebieska wtyczka z kablami czerwony i zielony; czerwony kabel był przecięty
ta do zaworka węgla aktywnego

: śr maja 12, 2010 21:43
autor: Cybus18
Czyli czarna jest zbędna. Białą wiedziałem bo jest taka sama jak w mk II :bigok:
W moim golfiku węgiel aktywny nie ma żdnej wtyczki więc ta też może sobie wisieć Dzieki za odpowiedź

: śr maja 12, 2010 21:45
autor: Przemo440
Czyli czarna jest zbędna
dokładnie, zawsze była dawana mimo że auto nie miało podgrzewanych dysz

: czw maja 13, 2010 11:05
autor: Lipek81
na fot 2 są kabelki do kumunikacji z ECU - poprzez panel szły one do złącza diagnostycznego.

[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 11:56 ]
Na fot 3 jak dobrze pamiętam, to jest sygnał od czujnika prędkości - sprawdź, czy wtyczka od czujnika prędkości też ma przewód niebiesko - biały.

Następna fotka - biało - fioletowy - zasilanie wtrysku (sprawdź czy przy wtrysku też masz taki kabelek), a ta wtyczka obok to nie wiem

: czw maja 13, 2010 12:20
autor: Cybus18
Dzięki za odpowiedź :kufel:
Znalazłem w siecie pinout mojego ECU i przestrzeliłem wszysykie wtyczki.
Więc tak:
brazowa wtyczka, kable żółty i szary są od diagnostyki.
Kabel niebiesko-biały jest opisany jako speed (czyli czujnik prędkości, jak napisał kolega Lipek81).
Zielona wtyczka według opisu jest od klimatyzacji.

Podpiąłem wszystko do skrzynki przekaźników, a tamte wtyczki jeszcze nie wiem gdzie wpiąć. Czy może mi ktoś powiedzieć gdzię podpiąć zasilanie wtrysku i czujnik prędkości? Czujnik prędkości czyli impulsator w szkrzyni? dobrze rozumiem? Ja licznik mam na linke :grin:
Pozdrawiam

: czw maja 13, 2010 12:21
autor: tjwasiak
W przypadku licznika na linkę nie wpinasz nic związanego z prędkością i koniec.

: czw maja 13, 2010 12:25
autor: Cybus18
fioletowa wtyczka wychodzi z 27 pinu ECU i opisana jest jako Status signal fuel consumption. Wszysyko jasne. Pin 27 jest do MFA, znalazłem to czytając post o instalacji MFA w golfie III 1.8 :bigok: :bigok:
Pozdrawiam

: czw maja 13, 2010 14:39
autor: Lipek81
Tą biało-fioletową podłączasz pod +12V po zapłonie. Tylko, o ile dobrze pamiętam, to w mkII był dodatkowy przekaźnik na to - czyli wtrysk zasilany był po stacyjce, ale przez przekaźnik.

: czw maja 13, 2010 16:25
autor: Cybus18
Wiec tak, ja korzystam z tego schematu podłączenia do ECU:
http://volkswagen.msk.ru/injector/mono- ... 45_int.pdf
Są tam oznaczenia wszystkich pinów sygnałowych we wtyczce, według tego schematu pin 27 (który mnie najbardziej interesuje) jest oznaczony: Computer. Więć u mnie może leżeć niepodłączony. Poprawcie mnie jeśli się myle. Niedługo złoże wszysko do kupy i zobaczę co i jak. 3majcie kciuki. Pozdrawiam

Wszystko złożone do kupy. Niestety, rozrusznik kręci ale nie chodzi pompa paliwa w baku i brak zasialnia w ECU, czyli na pinie 21, ten kabel był przecięty więc go złączyłem. Czy potrzebuje jeszcze jakieś dodatkowe przekaźniki? Od pompy paliwa jest przekaźnik w pozycji 12 numer 167 lub 80. Czy w pozycji 3 też muszę mieć przekaźnik? Niepamiętam czy w tamty golfie był. Wszystkie bezpieczniki całe. Co to może być? Pozdrawiam

[ Dodano: 14 Maj 2010 12:54 ]
Nikt nie wie? Dzisiaj zrobiłem tes, pod pin 21 podpiąłem + z akumulatora. Po przekręceniu kluczyka samochód odpalił, ale strasznie strzela. Więc wychodzi na to że musze poszukać przekaźnika i ustawić zapłon.