Strona 1 z 2

Ciśnienie sprężania

: śr maja 12, 2010 14:01
autor: jawirax
Szykie pytanko, zafundowałem sobie miernik do mierzenia sprężania w cylindrach i zrobiłem dziś z kumplem pomiar i nasz każdym z cylindrów wyszło równo po 10.5 , mam pytanie czy to jest w miarę dobrze bo na forum poczytałem ze to jest za mało , dodam też ze mierzyłem na silniku słabo rozgrzanym tzn, był zimny pojechałem do kumpla i zmierzyłem nawet silnik nie zdążył złapać temp roboczej i się zagrzać troszkę czy to też ma jakieś znaczenie ? A moze lipny barometr ? kupilem taki okazyjnie za 15 zl od kumpla :Motor 1.8 AAM , przebieg auta 255 tys.km

http://www.narzedzia-prof.pl/Miernik_ci ... 3&prd=1069


Obrazek

: śr maja 12, 2010 15:37
autor: rysiektr
mierzyliście na otwartej przepustnicy??

: śr maja 12, 2010 15:41
autor: jawirax
Deptałem w podłoge pedał.

: śr maja 12, 2010 15:49
autor: rysiektr
wg mnie jest dobrze nie ma jakichś wahań między poszczególnymi cylindrami tylko jest równo a i ciśnienie nie jest takie małe, dla każdego silnika są jakieś widełka w których powinien się mieścić silnik a AAM nie jest jakoś szczególnie doprężony więc pomiar 10.5 uważałbym za udany w kilkunastoletnim aucie

: śr maja 12, 2010 16:00
autor: gateway1
silnik ma byc rozgrzany do temperatury roboczej , czyli gdzies 80 c

: śr maja 12, 2010 16:04
autor: jawirax
Z tego co mi dzis mowil pewien mechanik to nie ma to roznicy czy na zimno czy na ciepło wiec sam juz nie wiem w co wierzyć , powiedzial ze 10.5 to za mało ze powinno być 12 , na chłopski rozum moj to powinno sie mierzyć przy temp roboczej, wtedy jest prawidłowe sprezanie i pomiar miarodajny?

: śr maja 12, 2010 16:09
autor: rysiektr
a ile serwisówka przewiduje dla AAMa??

: śr maja 12, 2010 16:30
autor: gateway1
tak slyszalem nie jeden raz ze tak zwani mechanicy mierza cisnienie na zimnym silniku , co daje zafalszowane cisnienie , zawsze bedzie wyższe olej jest gesty .
po drugie zrob test , zmierz na zimnym a potem na goracym , kazda ksiazka która przeczytałam na temat silnikow podaje ze cisnienie mierzy sie na rozgrzanym silniku , oraz znajomi mechanicy tez to mówia
olej zimny uszczelnia

: śr maja 12, 2010 16:56
autor: jawirax
Ja na dnaich zmierze jesczez na ciepłym 80 stopni roboczej, ale z tego co piszecie jezeli na zimnym olej jest gęsty i uszczelnia i mam po 10.5 na akzdym więc na rzadkim powinienem mieć jeszcze mniej , tylko to dla mnie dziwne, bo auto chdzi bardzo dobrze woje 168 pujdzie ,oleju nie bierze ani grama.

: śr maja 12, 2010 17:20
autor: rysiektr
dlatego sprawdź w jakiejś mądrej książce ile powinno być fabrycznie

: śr maja 12, 2010 17:30
autor: jawirax
Znalazłem coś takiego:

Silnik AAM
Średnica cylindra: 81 mm
Skok tłoka: 86,4 mm
Pojemność skokowa: 1781 cm3
Stopień sprężania: 9,0 ± 0,7
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 0,9...1,2 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM)
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej:5000 obr/min
Moment maksymalny:140 N×m
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego:2500 obr/min

Czy cos z tego mozna rozszyfrowac

: śr maja 12, 2010 18:03
autor: RasPL
prawidłowe 9-12 bar minimalne 7 bar

: śr maja 12, 2010 18:05
autor: jawirax
Czyli jak na 255 Tysięcznego gofra to chyba w normie , w dodatku równe na każdym cylindrze.

: śr maja 12, 2010 18:08
autor: rysiektr
jak najbardziej w normie :bigok: nie masz się czym przejmować, masz też kolejny dowód na to żeby nie ufać mechanikom :bajer: