Strona 1 z 2

szum po wcisnieciu ustaje zmieniona skrzynia co to moze byc

: wt maja 11, 2010 23:33
autor: MaRo1705
witam otoz jetta jak zwykle strzela fochy:/ otoz jak odpale auto cos stuka i szumi wciskam sprzeglo jest ok cisza puszcze to szumi, jade tez szumi dzisiaj zmienilem skrzynie i tarcze sprzegla i nadal to samo tzn
dalej szumi tarcza nowa , stara byla peknieta tzn Obrazek jak zaznaczylem na czerwono ten kawalek blschy odpadl ale sprzeglo do konca dzialo tarcza byla dobra zmienilem skrzynie watpie zeby 2 skrzynie mialy to samo uszkodzenie??
poprzednia 4s
teraz 4t
silnik 1.6rf
czy moze byc to wina docisku niemam juz sil do tego
kolejna sprawa zmienialem tuleje stabilizatora i koncowki stabilizatora i sciaga mi auto czy mozliwe ze przestawila mi sie geometria od opuszczenia sanek???

: śr maja 12, 2010 08:38
autor: wyglenda.k
Jesli ci go sciąga to geometria jest przestawiona sanki mają minimalną regulacje ale powodem przestawienia mogło byc także cos innego jak np odkreciłes amory od zwrotnicy to ci sie mogl kat przestawic wazne ze musisz geometrie na nowo ustawic

a co do szumu to jesli nic nie szumi po wcisnieciu sprzegła to napewno nie łozysko oporowe jesle jest to inna szkrzynia to wątpie ze mieles na tyle szczescia ze w obu skrzyniach lożyska są do wymiany co nie mozna nigdy wykluczyc ale docisk zeby wydawal taki dzwiek to mało prawdo podobne

[ Dodano: 12 Maj 2010 08:39 ]
naj prawdopodoniej są łozyska w skrzyni do wymiany

: śr maja 12, 2010 08:54
autor: MaRo1705
wyglenda.k pisze:Jesli ci go sciąga to geometria jest przestawiona sanki mają minimalną regulacje ale powodem przestawienia mogło byc także cos innego jak np odkreciłes amory od zwrotnicy to ci sie mogl kat przestawic wazne ze musisz geometrie na nowo ustawic
amorow nie odkrecalem zeby wyjac skrzynie wyjolem sworzen i odsunolem amortyzator .
wyglenda.k pisze:a co do szumu to jesli nic nie szumi po wcisnieciu sprzegła to napewno nie łozysko oporowe jesle jest to inna szkrzynia to wątpie ze mieles na tyle szczescia ze w obu skrzyniach lożyska są do wymiany co nie mozna nigdy wykluczyc ale docisk zeby wydawal taki dzwiek to mało prawdo podobne
docisku nie zmienialem, ale wysoko mi sprzeglo bierze

: śr maja 12, 2010 09:22
autor: wyglenda.k
no co do tej geometrii napewno jest do korekty jak ci go sciaga a to ze wysoko bierze to tylko kwestia regulacji na lince a co do tego to ja mialem ostatnio przypadek ze do zacisku w miedzy te sprezyny odpowiedzialne za wysprzeglenie wpadla malucienka blaszka i spowodowala ze nie dalo sie wysprzeglic po wcisnieciu dalej jechał ale watpie ze tam cos jest co powoduje ten szum teraz moje pytanie czy skrzynia ktorą zalozyles pochodzi z pewnych rąk i czy nie jechala jakis czas bez oleju bo jesli wcisnies sprzeglo to skrzynia przestaje praktycznie sie krecic jesli puscisz obojetnie czy wluzie czy w biegu kreca sie zebatki i cale wnetrze najprawdopodobniej moze to bedzie tylko łozysko na walku wychodzacym z skrzyni do sprzegla

[ Dodano: 12 Maj 2010 09:23 ]
jesli niejest to wielki problem to wymien jeszcze ten zacisk lozysko oporowe i sproboj jesli bedzie dalej szym to wiesz ze lozyska tak na przyszlosc także do innych jak ja wymieniam gdziesz sprzegło to zaraz komplet tarcza zacisk lozysko oporowe

: śr maja 12, 2010 09:33
autor: MaRo1705
wyglenda.k pisze:no co do tej geometrii napewno jest do korekty jak ci go sciaga a to ze wysoko bierze to tylko kwestia regulacji na lince a co do tego to ja mialem ostatnio przypadek ze do zacisku w miedzy te sprezyny odpowiedzialne za wysprzeglenie wpadla malucienka blaszka i spowodowala ze nie dalo sie wysprzeglic po wcisnieciu dalej jechał ale watpie ze tam cos jest co powoduje ten szum teraz moje pytanie czy skrzynia ktorą zalozyles pochodzi z pewnych rąk i czy nie jechala jakis czas bez oleju bo jesli wcisnies sprzeglo to skrzynia przestaje praktycznie sie krecic jesli puscisz obojetnie czy wluzie czy w biegu kreca sie zebatki i cale wnetrze najprawdopodobniej moze to bedzie tylko łozysko na walku wychodzacym z skrzyni do sprzegla
powiem ci tak linka jest wyregulowana popuszcze to mam luzny pedal podciagne bedzie slizgac, tarcze sprzegla mam nowa wiec powinno byc ok co do skrzyni hmm powiem ci tak bralem ja od kolegi forumowicza i raczej powinna byc pewna bralem od niego silnik i wlasnie skrzynia z tego silnika pochodzi silnik igielka po remoncie takze skrzynia powinna byc ok
wyglenda.k pisze:[ Dodano: 12 Maj 2010 09:23 ]
jesli niejest to wielki problem to wymien jeszcze ten zacisk lozysko oporowe i sproboj jesli bedzie dalej szym to wiesz ze lozyska tak na przyszlosc także do innych jak ja wymieniam gdziesz sprzegło to zaraz komplet tarcza zacisk lozysko oporowe
a ja niemam lozyska oporowego jest tarcza wyciskowa

: śr maja 12, 2010 09:43
autor: wyglenda.k
sory za pomylka teraz wiem wiem moja gupo bo tam jest ten bolec co idze przez cała skrzynie a mysle ze chyba si nie obejdziesz tak bez demontazu skrzyni troche ciezko tak na odleglosc to co kolwiek doradzac dziwne takze ze to wysokie branie sprzegla i slizganie przy malej regulacju juz jest

: śr maja 12, 2010 09:47
autor: Paweł Marek
MaRo1705, mogłeś mieć pecha, poczytaj o tzw łożysku "igielkowym". Weryfikacja mozliwa po wyjeciu skrzyni tylko. I dlatego czasem lepiej naprawiać co sie ma a nie szukać nowej skrzyni, bo potroiłeś koszty.

: śr maja 12, 2010 11:02
autor: MaRo1705
juz sam nie wiem co robic szczezemowiac zalamalem sie

: śr maja 12, 2010 12:04
autor: zioleks
Firmy zajmujące się sprzedażą używanych skrzyń biegów skupują zużyte. Może sprzedając jedną z tych ktore posiadasz odzyskasz trochę kasy na naprawę drugiej... Trzeba walczyć do końca!

: śr maja 12, 2010 12:23
autor: kurczepieczone
MaRo1705 pisze:amorow nie odkrecalem zeby wyjac skrzynie wyjolem sworzen i odsunolem amortyzator .
Jeśli sworzeń wyjąłeś odkręcając trzy śrubki przy wahaczu to przestawiłeś geometrię. A co do skrzynie biegów i sprzęgła, to tak jak wyglenda.k napisał, zawsze zmieniać cały komplet (sprzęgło z dociskiem). Łapie ci wysoko prawdopodobnie dlatego, że docisk niewystarczająco dociska ;) Poza tym jak kupujesz używaną skrzynię to przed założeniem sprawdź jak wchodzą biegi i czy nie szumią łożyska. To, że skrzynia pochodzi z auta po remoncie silnika też wcale nie musi znaczyć, że jest w idealnym stanie. Częściej jest wręcz odwrotnie. Mój poprzedni Golf miał silnik po remoncie, a skrzynia posypała się bardzo szybko :)

: śr maja 12, 2010 13:03
autor: MaRo1705
kurczepieczone pisze:Jeśli sworzeń wyjąłeś odkręcając trzy śrubki przy wahaczu to przestawiłeś geometrię. A co do skrzynie biegów i sprzęgła, to tak jak wyglenda.k napisał, zawsze zmieniać cały komplet (sprzęgło z dociskiem). Łapie ci wysoko prawdopodobnie dlatego, że docisk niewystarczająco dociska Poza tym jak kupujesz używaną skrzynię to przed założeniem sprawdź jak wchodzą biegi i czy nie szumią łożyska. To, że skrzynia pochodzi z auta po remoncie silnika też wcale nie musi znaczyć, że jest w idealnym stanie. Częściej jest wręcz odwrotnie. Mój poprzedni Golf miał silnik po remoncie, a skrzynia posypała się bardzo szybko
swozen zdiolem z zwrotnicy a nie z wachacza a co do skrzyni jak uszkodzona to jz zwróce

: śr maja 12, 2010 13:33
autor: Paweł Marek
MaRo1705 pisze:juz sam nie wiem co robic szczezemowiac zalamalem sie
masz tą stara skrzynię - to daj ją do naprawy, za naprawę wymontowanej już dużo nie zapłacisz, a na obecnej jeździj az padnie - czasem z takimi hałasami mozna 100 tysięcy zrobić. Inna rzecz że z taką usterką jechac np na dalekie wakacje to duże ryzyko.

: śr maja 12, 2010 14:48
autor: MaRo1705
Paweł Marek, no wlasnie wakacje sie zblizaja a wkuzaja mnie te szumy

: śr maja 12, 2010 15:38
autor: konradoo
mam sam probem MK III ......... szumialo juz jak kupilem , zrobilem ponad 40 tys km i dalej jezdze i sobie szumi ...... czekam az cos sie rozleci i wtedy wezme sie za naprawe :)