Strona 1 z 2

MK III - ADY 2.0 praca na wolnych - czujnik temperatury

: śr sty 11, 2006 19:29
autor: jizu
witajcie
mam problem moje mk3 nie pracuje rowno na wolnych obrotach
minimalnie faluja lub moze jakby wypadal zaplon
sprawdzalem i wymienialem wszystko kopulka,swiece,palec,kable
poradzcie czy moze byc walniety ktorys z czujnikow temperatury
i daje zle dane do kompa a on zle steruje obrotami

: ndz sty 15, 2006 16:29
autor: regitmc
Może być to czujnik temperatury cieczy chłodzącej. On jest odpowiedzialny w dużej mierze za poprawną prace silnika. Może być to też wina przepustnicy, którą trzeba przeczyścić. Te dwa elementy sprawdziłbym najpierw. Czujnik możesz poprostu odłączyć i sprawdzić na postoju jak auto reaguje bez niego. Z przepustnicą to wyższa filozofia niestety-mechanik.Możesz tez miec zanieczyszczony filtr paliwa i na wolnych obrotach pompa ma problemy z dostarczeniem odpowiedniej dawki paliwa. Rozwiazan moze byc tu wiele, ale najpierw sprawdzilbym te dwa pierwsze.

: ndz sty 15, 2006 16:53
autor: Adamtd
Jeszcze trzy rzeczy możliwe : silnik krokowy, przepływomierz, czujnik temp. powietrza

: ndz sty 15, 2006 17:20
autor: regitmc
Popieram wypowiedź kolegi również. Tak jak pisałem, przyczyn Twojego problemu może być wiele. Niestety ....... :kac:

: ndz sty 15, 2006 17:51
autor: qra
Adamtd pisze:Jeszcze trzy rzeczy możliwe : silnik krokowy, przepływomierz, czujnik temp. powietrza
ADY nie posiada silnika krokowego.
jesli obroty skacza ci +/- 50 to jest wszystko w normie, ady tak ma. ja mam ady i faluje +/- 50 , kubi ma tak samo, inni nie wiem, ale 2E ma podobnie..

: ndz sty 15, 2006 18:40
autor: Adamtd
qra pisze:
Adamtd pisze:Jeszcze trzy rzeczy możliwe : silnik krokowy, przepływomierz, czujnik temp. powietrza
ADY nie posiada silnika krokowego.
jesli obroty skacza ci +/- 50 to jest wszystko w normie, ady tak ma. ja mam ady i faluje +/- 50 , kubi ma tak samo, inni nie wiem, ale 2E ma podobnie..
eeee no jak nie ma jak pisze że ma (bo według mnie nie ma prawa nie mieć, ale może sie myle
więc załączam rys. poz. 17 idle speed control...

: ndz sty 15, 2006 21:44
autor: ku_bi
w tamtym miejscu a ADY jest przepustnica. a obrotami bezpośrednio steruje ECU, tak pisze w książce od mk3 i tak też mi mówili w autoryzowanym serwisie boscha. :wink:

: ndz sty 15, 2006 22:13
autor: Paweł Marek
No ADY to inny wtrysk. Simos a nie Digifant jak w 2E. Ale regulator obrotów biegu jałowego owszem jest. Gdzieś tam w śrosku schowany z tego co wiem. ECU steruje każdym regulatorem. I w Digifancie i w Simosie. Tylko lokalizacja inna, ale główna zasada podobna.

[ Dodano: Nie Sty 15, 2006 9:15 pm ]
I umówmy sie wreszcie że regulator czy stabilizator zawiera silnik krokowy w związku z tym znaczy to to samo. I chyba zrozumiałe jest że silnik krokowy nie musi mieć niczego co się kręci w środku.

: ndz sty 15, 2006 22:15
autor: Adamtd
ku_bi pisze:w tamtym miejscu a ADY jest przepustnica. a obrotami bezpośrednio steruje ECU, tak pisze w książce od mk3 i tak też mi mówili w autoryzowanym serwisie boscha. :wink:
No wiecie rozumiecie, jeszcze troszkę sie porozglądałem po książkach itp i fakty są takie:
- na oczy ADY nie widziałem, a to Ty masz ten silnik więc powinieneś wiedzieć lepiej;
- moja autodata twierdzi, że obok przepustnicy jest silnik krokowy;
- moja książka jest za młoda na ADY, jest tam tylko 2E a tam jest silnik krokowy tylko tam jest układ digifant, a ADY ma simosa (jak sie nie mylę) więc może być inaczej;
I sam już nic nie wiem... więc się chyba spać udam :grin:

: ndz sty 15, 2006 22:21
autor: Paweł Marek
Adamtd pisze:więc się chyba spać udam
no coś ty! młoda godzina :)

: ndz sty 15, 2006 22:26
autor: Adamtd
a jednak sie kręci :-k ..... a nie to chyba powiedział jakis astronom po procesie inkwizycyjnym, a ja miałem na mysli, ze jednak ma silnik krokowy... :pub:

: ndz sty 15, 2006 22:27
autor: ku_bi
Paweł Marek pisze:No ADY to inny wtrysk. Simos a nie Digifant jak w 2E. Ale regulator obrotów biegu jałowego owszem jest. Gdzieś tam w śrosku schowany z tego co wiem. ECU steruje każdym regulatorem. I w Digifancie i w Simosie. Tylko lokalizacja inna, ale główna zasada podobna.

[ Dodano: Nie Sty 15, 2006 9:15 pm ]
I umówmy sie wreszcie że regulator czy stabilizator zawiera silnik krokowy w związku z tym znaczy to to samo. I chyba zrozumiałe jest że silnik krokowy nie musi mieć niczego co się kręci w środku.
Tak cos takiego jak regulator to chyba jest, ale jest to zintegrowane z przepustnicą, rozbierałem to u siebie trzeba wyjąc przepustnicę, tylko niebardzo wiem co ma się tam zepsuć, bo to jest idealnie uszczelnione, że żaden brud tam niewejdzie, np. smar w środku na elementach był jak nowy. a chyba czesto jest tak ze wolne obroty wariuja bo silnik krokowy jest brudny itp.

: ndz sty 15, 2006 22:31
autor: Adamtd
Ale mógł paść poprostu elektrycznie, albo kabelek nie styka itp. itd, ale fakt, że jizu nie napisał jakie ma te wahania obrotów

: ndz sty 15, 2006 22:35
autor: jizu
Witajcie
jak odlaczam przeplywomierz to jest duzo lepiej
nie tak super na 100% ale lepiej nawet jezdzi
sie chyba lepiej wiec to chyba on

nie wiem czy caly do wymiany czy tylko elektronika ?
moze cos o nim wiecie

nie wierze ze ADY ma miec nierowne obroty tak fabryka
nie wypuszczala napewno tych silnikow i znam przypadki
gdzie pracowaly rowno

pozdr