Strona 1 z 1

jazda na wstecznym

: śr sty 11, 2006 17:11
autor: MarcinM
Czy to prawda, ze przy jezdzie do tylu nie powinno sie nigdy miec maksymalnie skreconych kol, bo to bardzo szkodzi pompie wspomagania kierownicy?

: śr sty 11, 2006 17:35
autor: misiek
przecież pompa pracuje w tą samą stronę co przy jeżdzie do przodu, tak wię nie ma to żadnego wpływu czy jedziesz do tyłu czy do przodu ze skreconymi kołami, pompie to nie zaszkodzi

: śr sty 11, 2006 17:38
autor: lolo_golf
Nie wiem jak jest na wstecznym ale wiem ze na maxymalnie skreconych kolach nie mozna dawac buta czy tam ruszac z pisku bo to katorga dla przegubów :helm:

: śr sty 11, 2006 17:41
autor: misiek
lolo_golf pisze:Nie wiem jak jest na wstecznym ale wiem ze na maxymalnie skreconych kolach nie mozna dawac buta czy tam ruszac z pisku bo to katorga dla przegubów
tak to sie zgadza, ale co to ma do pompy??nic prawda?

: śr sty 11, 2006 17:47
autor: lolo_golf
No raczej nie bo tak jak mowisz-ona chodzi w dwuch stałych kierunkach :chytry: Co to za roznica czy do tylu czy do przodu

: śr sty 11, 2006 17:52
autor: homsky
MarcinM pisze:Czy to prawda, ze przy jezdzie do tylu nie powinno sie nigdy miec maksymalnie skreconych kol, bo to bardzo szkodzi pompie wspomagania kierownicy?
a co ma pompa wspomagania do jazdy na wstecznym??? pompa jest napędzana silnikiem , a ten cały czas sie kręci tak samo czy jedziemy do przodu czy do tyłu. Co za gamoń wymyslił taka chorą teorię - nie mówie w tym momencie o tobie MarcinM tylko o "fachowcu" co plecie takie głupoty, bo coś takiego musiałeś od kogoś usłyszec!

: śr sty 11, 2006 18:08
autor: sas_gti
jest takie cos ze jak skrecisz kiere na maska w jedna ze stron to pompa zaczyna hałasować....Dlatego lepiej nie dokrecac tych ostanich 5 cm , bo koła i tak już sie bardziej nie skręcą a pompa sie meczy....NIe ma tu nic do rzeczy czy jedziemy do przodu czy do tyłu....
Jest to najlepiej wyczuwlne jak auto stoi....
To halasowanie slychac tylko jak dociagniesz reką kierownice do maksymalnego polozenia,
Jak kierownice puscisz to wroci ona o te 5 cm i pompa przestaje hałasować....

Co do przegubów to należy pamietac o 2 rzeczach, ze zużuwa sie on tym mocniej:
- im mocniej skrecimy koła
- im wiecej momentu musi on przekazac
wynika to z jego budowy, jak kola sa skrecone to mniejsza czesc przegubu przenosi momeny i zuuzywa sie on przez to bardziej...pozdro :pub:

[ Dodano: Sro Sty 11, 2006 17:12 ]
MarcinM pisze:Czy to prawda, ze przy jezdzie do tylu nie powinno sie nigdy miec maksymalnie skreconych kol, bo to bardzo szkodzi pompie wspomagania kierownicy?
pedzej rzekłbym ze nigdy nie powinno sie skrecac kól na maksa ( mowie o tych ostanich kilku cm) bo pompa wyrażnie sie meczy co przeciez slychac.....

: czw sty 12, 2006 08:52
autor: Rafaello27
Oczywiście.

Nie ma różnicy przy jeździe do przodu, czy do tyłu.

Jedynie nie należy trzymać skręconego koła kierownicy do oporu i dociskać.
Słychać wowczas jak bardzo się męczy pompa wspomagania.
Widać to na obrotomierzu - obroty spadają.