Strona 1 z 1

Problem z felgami (ET) tylne zawieszeniu-utwardzenie

: ndz maja 09, 2010 13:05
autor: Johnatan
Witam. Jestem posiadaczem MK2 z oryginalnym zawieszeniem. Moim problemem jest przycieranie felg o nadkola. Problem zaczął sie gdy kupiłem ATS Cup 15" 7Jx15. 195/50 przód i 195/55 tył. Zazwyczaj widze golfy z takimi felgami to moślałem że u mnie też przypasują, jednak ET jest złe. Są to sprawy milimetrowe.. włożyłem w spręzyny gumy i nic. Co poradzicie? Wolałbym nie zmieniać felg. Jakie oznaczenie spręzyn dam mi nieco twardsze zawieszenie. Czy moge stoczyć felge przy piaście o 0,5cm?

Obrazek

Obrazek

: ndz maja 09, 2010 13:15
autor: Qto
myślałeś o klepaniu rantów ?? bo to się chyba najczęściej stosuje

: ndz maja 09, 2010 13:37
autor: Johnatan
Nie słyszałem. Nie chciałbym ingerować w kaste lub we felgi poza toczeniem.

: ndz maja 09, 2010 13:54
autor: 89Bartezz
Załóż sprężyny z golfa 3. Ja mam takie i nawet w 5 osób i pełnym bagażnikiem jeszcze nigdy koło mi się nie schowało w błotnik

: ndz maja 09, 2010 13:56
autor: Johnatan
a masz kolego takie laczki jak ja ?

: ndz maja 09, 2010 13:59
autor: 89Bartezz
inne ale też 15 calowe felgi o profilu opony 55 i szerokości 245 z tyłu więc wystają nawet poza obrys pojazdu

: ndz maja 09, 2010 20:16
autor: stopczyk26
Ja jak kiedys jezdzilem na 15 to nigdy mi nic nie obtarlo. Pozniej zmienilem na 16 i tu sie zaczely problemy z obcieraniem po pewnym czasie. Z tylu mialem felge 9'' et 20 i opona 215/40/16. Problemem okazaly sie wybite sprezyny. Duzo osob wymienia tylko same amory nie myslac o tym ze sprezyny tez sie zuzywaja. Wiec jesli przy 15 u ciebie trze to obstawialbym sprezyny do wymiany

spręzyny

: ndz maja 09, 2010 22:09
autor: Johnatan
Oki obstawmy że spręzyny które maja 23lata są wtywalone. I tu pytania - jakie? od mk3? jaki typ? zwęzone na obydwu końcach czy tylko z jednej strony? czy idzie założyć te i te na obojętnie jaki amor?

: ndz maja 09, 2010 22:37
autor: marcinek84
Po pierwsze opona 195/55 jest wyższa o 10mm od 195/50. Od mk III nie wiem jak sprężyna, można kupić wzmocnione do golfa (ale to będzie około 150zl za sztukę) ewentualnie zwykłe od Passata b2 chyba, mi mechanik zamawiał. Ale może być jednak za wysoko troszkę (sprężyny mają 2 lub 3 zwoje więcej) bo miałem je, ale w zimę było za twardo. Możliwe że wystarczy wymiana sprężyn na nowe i opon z mniejszym profilem.

: ndz maja 09, 2010 23:21
autor: Johnatan
Nie śpie na pieniadzach żeby wymieniać opony :P wolałbym taki koszt co by sie w 100zł zamknął.. założyłem 2x gumy na jednąspręzyne i jest lepiej... Jutro kupio odpowiednie gomy bo te były od spręzyn przednich.. założe 4x odpowiednie gumy na tylną oś.. moze sie problem rozwiąże. Jeszcze takie pytanie. Czy przestawiająć gumy blizej osi czy bliżej kielicha w zwojach spręzyn ma jakąś różnice?