Strona 1 z 2

klocki hamulcowe - mk3

: śr sty 11, 2006 13:01
autor: zulik
hej
moge kupic klocki BOSH'a za 150 zł
albo takie za 90 zł

jakie kupic ??
jest sens kupic takie za 150 zł ??? robie 2800 km/miesiacznie

: śr sty 11, 2006 13:15
autor: MarcinM
Moim zdaniem nie ma. Lepiej kupic jakies Valeo czy cos podobnego. Nie sadze, zeby BOSCHa dluzej wytrzymaly. Byle nie jakies takie calkiem najtansze, bo moga piszczec.

: śr sty 11, 2006 13:47
autor: misiek
patrz też na klasę ścieralniści, każde klocki mają różne klasy scieralności - jak miękkie to lepsze hamowanie ale krótsza żywotność, jak twardzsze to trochę gorsze hamowanie ale dłuższa zywotność( więcej hamuj silnikiem to nie będziesz musiał często wymieniać klocków)

: śr sty 11, 2006 13:59
autor: Bondas
ja tylko polecam ATE i zadne inne no jeszcze Ferrodo ujda

na przod kosztuje 100zeta w detalu a Ate to orginal taki zaklada VW
tyl niestety kosztuje 120 zeta

pozdrawiam

i pamietaj zeby tarcze nie mialy rantow - warto przetoczyc jak jest z czego a jak nie to nowe tarcze

: śr sty 11, 2006 14:03
autor: misiek
Bondas pisze:i pamietaj zeby tarcze nie mialy rantow - warto przetoczyc jak jest z czego a jak nie to nowe tarcze
ja zanim wymieniłem tarcze to robiłem tak: brałem klocek i pilnikiem fazowałem krawędzie tak żeby klocek od razu przylegał całą powierzchnią do tarczy

: czw sty 12, 2006 09:21
autor: Rafaello27
Ja polecam klocki Lucas (TRW) - koszt do ABU to 65zł.
Mają wiele zalet: są trwałe (wytrzymały w Uno 72 000km), nie piszczą i co ważne nie kosztują dużo.

A ranty w tarczy zawsze spiłowuję pilnikiem.

: czw sty 12, 2006 09:30
autor: Gitner
Bondas pisze:ja tylko polecam ATE i zadne inne no jeszcze Ferrodo ujda
na przod kosztuje 100zeta w detalu a Ate to orginal taki zaklada VW
tyl niestety kosztuje 120 zeta
VW w fabrykach Lukas'a tez wklada / al, cena tez cos kolo 120..

Pozdro
Gitner

: czw sty 12, 2006 09:39
autor: zex
ja se kupiłem klocki za 49zeta w sklepie i nie mam ani jednego problemu do narzekania więc nie sądze aby cena powinna być kryterium. <peace>

: czw sty 12, 2006 09:48
autor: Gitner
zex pisze:ja se kupiłem klocki za 49zeta w sklepie i nie mam ani jednego problemu do narzekania więc nie sądze aby cena powinna być kryterium. <peace>
Narzekac nie bedziesz ale chcialbym zobaczyc ile m potrzebujesz na wyhamowanie, a ile m zajmie to dobrym klockom..

Pozdro
Gitner

: czw sty 12, 2006 09:49
autor: zex
nie sądze aby była to duża różnica

: czw sty 12, 2006 09:54
autor: Gitner
zex pisze:nie sądze aby była to duża różnica
Od sadzenia sa sady :jezor: EOT

Pozdro
Gitner

: czw sty 12, 2006 09:56
autor: zex
może tak a może nie a kto to wie kto powie i wytłumaczy mi...

:P Pozdro

: czw sty 12, 2006 11:40
autor: SimonVW
tez polecam ATE - sa dobre i niedrogie. TRW/Lukas też są dobre.A Bosch - nie mam zaufania.Lepiej sfazować klocki pilnikiem niż ranty tarcz.A klocki za 50 zeta są dobre do trabantów.

: czw sty 12, 2006 12:36
autor: micab
zex, między dobrym klockiem a takim tanim jest duża różnica..oczywiście podczas jazdy po mieście tego nie zauważysz, ale jak będziesz musiał wyhamować na trasie z dużej prędkości to zrozumiesz o co chodzi....tanie klocki mają często tragiczną odporność na fading :/

ogólnie to właśnie klocki a nie tarcze mają największy wpływ na jakość hamowania ;)