Strona 1 z 2

Błędnie wskazujacy komputer (spalania)

: pt maja 07, 2010 20:03
autor: sklejku
Witam wszystkich mam taki maly problem... mianowicie koputer pokazuje mi zanizone spalanie conajmniej o 2-2.5l czym to moze byc spowodowane i czy da sie to w jakis sposob naprawic? Pozdrawiam

: pt maja 07, 2010 20:59
autor: tjwasiak
Który rok auta, jakie zegary, czy samochód jest seryjny, czy coś było modyfikowane, przy jakim spalaniu tak fałszuje?

: pn maja 10, 2010 07:49
autor: sklejku
Witam rok 2000 nic nie bylo w zegarach ruszane... :/

: pn maja 10, 2010 08:09
autor: tjwasiak
Jest możliwość adaptacji wskazań spalania w tych zegarach. Jest to któraś z wartości adaptacji, ale z głowy nie podpowiem która.

: pn maja 10, 2010 08:11
autor: sklejku
Czyli Vagiem dalo by sie cos zrobic?

: pn maja 10, 2010 08:30
autor: tjwasiak
Tak dokładnie - wchodzimy w 17 (zestaw wskaźników), a następnie 10 (adaptacje) i szukamy...

: pn maja 10, 2010 08:36
autor: sklejku
Ok dzieki bede probowal , jeszcze jedno skad bede wiedzial jaka wartosc bedzie prawidlowa dla ustawien? :hmm:

: pn maja 10, 2010 09:08
autor: tjwasiak
Metodą prób i błędów...

: pn maja 10, 2010 12:20
autor: zq_lbn
tjwasiak pisze:Metodą prób i błędów...
ale dlaczego metodą prób i błędów??
Sprawdź, ile pali Ci faktycznie, porównaj z tym, co pokaże komputer i będziesz wiedział, jaką korektę wprowadzić.
Jest tylko jeden problem - jeśli różnica wynosi aż 2,0 - 2,5 l/100km to możesz nie zmieścić się w widełkach, bo tam masz tylko możliwość korekty w zakresie 85% - 115% (skok co 5%)


a i jeszcze jedno - jak będziesz wprowadzał korektę to od razu po zapisaniu na FISie będziesz miał wartość po korekcie.

17 Instrument -> 10 Adaptation
jest to kanał 03

: pn maja 10, 2010 15:19
autor: tjwasiak
zq_lbn pisze:
tjwasiak pisze:Metodą prób i błędów...
ale dlaczego metodą prób i błędów?? (...) tam masz tylko możliwość korekty w zakresie 85% - 115% (skok co 5%)
Dlatego bo z doświadczenia wiem, że ta korekcja potrafi być bardzo nieliniowa.

Czy to auto nie ma jakiegoś powerbox'a, opornika, chipa, czy zmienionych wtryskiwaczy? Bo taka różnica we wskazaniach ewidentnie na to wskazuje...

: wt maja 11, 2010 09:19
autor: sklejku
No wlasnie ono chyba ma chipa juz takiego kupilem.. kolega ma 90 konna jednostke i jedzie slabiej.. dlatego wnioskuje ze cos bylo chyba wlozone to co moge z tym zrobic?? Dodam ze bestia spalanie ma ostre jak ciagne juz powyzej 3,5 tys czasem to naprawde wskazowka w oczach ucieka :panna: nie wiem wlasnie co do konca go boli :| wtryski sa chyba z AHF

: wt maja 11, 2010 16:14
autor: tjwasiak
Jeśli auto ma zmiany mechaniczne układu paliwowego, to nie ma szansy żeby licznik mógł poprawnie pokazywać spalanie bez zmiany oprogramowania komputera silnika.

: wt maja 11, 2010 16:32
autor: sklejku
Czyli nici z tego... dzieki za odpowiedz Pozdrawiam :)

: wt maja 11, 2010 16:39
autor: tjwasiak
Zmiana oprogramowania przyniosła by też szereg innych korzyści... jak choćby zmniejszenie spalania przy poprawie osiągów.