Strona 1 z 2

Ile oleju jest w stanie wziąć silnik przez piercienie?

: pt maja 07, 2010 18:40
autor: gademajster
Witam, mam pytanko czy możliwe jest żeby silnik 1.6 AEA 75KM przerobił 1l oleju na 250km, czyli 4l/1000 :?:
Góra silnika była robiona, uszczelniacze założone przez "specjalistów", więc zostają pierścienie lub pęknięty blok :panna: Po wykręceniu świec widać że na 2gim i 3cim cylindrze bierze. Oczywiście jeździć się nie da bo zarzuca świece. Pomożecie :?:

: pt maja 07, 2010 18:56
autor: jhosef
A sprawdzałeś w nim kompresję przez robotą góry?

: pt maja 07, 2010 19:30
autor: gademajster
jhosef pisze:A sprawdzałeś w nim kompresję przez robotą góry?
Nie sprawdzałem, ale były wymienione prowadnice, dotarte zawory i wymienione uszczelniacze w "profesjonalnym zakładzie". Czy jeśli teraz zrobiłbym próbę olejową to wykaże też uszkodzone pierścienie olejowe, czy tylko pierścienie odpowiedzialne za sprężanie :?:

: pt maja 07, 2010 20:14
autor: husik
podepne sie pod temat, bo akurat mam ten sam silnik, i ten sam problem, tylko tyle ze mi bierze litr na 500km,i moje pytanko, czy jakby byly walniete tylko uszczelniacze zaworow to bralby tyle oleju?? czy najprawdopodobniej pierscionki do wymiany??, kompresji nie mierzylem jak narazie, chce tylko sie dowiedziec jaka najprawdopodobniej jest przyczyna, czy gora, czy dol, z gory dziekuje za odp;PP

: pt maja 07, 2010 23:21
autor: adario38
Same uszczelniacze jak sa za luzne,to trzeba obserwowac czy zadymi na chwile,zaraz po uruchomieniu po dluzszym postoju.Jesli tak-uszczelniacze do wymiany,jesli nie-nie.Chodzi o to,ze po dluzszym postoju olej splywa przez nieszczelne uszczelniacze do cylindra i stad te zadymienie zaraz po odpaleniu spowodowane nagromadzeniem oliwy w cylindrze.Jesli dymi lub bierze szczegolnie duzo oleju po dobrym przegonieniu po pedale gazu - raczej pierscienie.Blok raczej nie-ubywaloby chlodziwa,widac by bylo wyciek pod autem jak postoi.Tak na moj gust-oczywiscie,uszczelniacze wcale nie sa takie drogie z wymiana-proponowalbym od zrobienia najpierw tego

: sob maja 08, 2010 23:03
autor: gademajster
Właśnie raczej nie dymi po odpaleniu, zazwyczaj jak jest zimny to chodzi w miarę dobrze, a jak złapie ok. 90 stopni to zarzuca świece i chodzi na 3ch cylindrach :(

: sob maja 08, 2010 23:11
autor: grandi
Czyli zrobiłeś góre na tip top a dół nie wytrzymał i wszystko ucieka dołem

: sob maja 08, 2010 23:39
autor: gademajster
grandi pisze:Czyli zrobiłeś góre na tip top a dół nie wytrzymał i wszystko ucieka dołem
Na to wygląda, tylko dziwi mnie ta ilość oleju jaką silnik "przerabia" niby przez te pierścienie. Czy miał ktoś może podobny problem :?: W poniedziałek robię próbę olejową.

: sob maja 08, 2010 23:54
autor: grandi
gademajster pisze:Na to wygląda, tylko dziwi mnie ta ilość oleju jaką silnik "przerabia" niby przez te pierścienie. Czy miał ktoś może podobny problem :?: W poniedziałek robię próbę olejową.
Tak kolega identyczny przypadek w 1.8 po remoncie głowicy

: ndz maja 09, 2010 12:13
autor: gademajster
Wielkie dzięki grandi, mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć czy wymieniając pierścienie honować cylindry :?:

: ndz maja 09, 2010 13:22
autor: grandi
gademajster pisze:Wielkie dzięki grandi, mógłbyś mi jeszcze podpowiedzieć czy wymieniając pierścienie honować cylindry :?:
Wszystko wyjdzie po rozebraniu dołu

Na jkim oleju śmigasz.

Ja wszystkim polecam Gulfa amerykański olej rozlewany w Holandii , takiej samej klasy jak castrol tyklko tu nie ma reklam itp. cena powiedzmy 65 zł za półsynetyk , bardzo sobie chwale już 310 tys .

: sob maja 15, 2010 21:08
autor: gademajster
grandi pisze:Na jkim oleju śmigasz.
Na Mobilu 10W40 :chytry:


Kompresja zmierzona; na pierwszym i trzecim cylindrze 14,5 Bara, na drugim i czwartym 13,5 Bara. Różnica ciśnień nie jest zbyt duża więc próby olejowej nie robiłem.
Mają koledzy jakieś sugestie :?: :chytry:

Jeszcze takie pytanie:
Czy teoretycznie możliwe jest żeby taka ilość poszła przez odmę :?:

: sob maja 15, 2010 21:27
autor: piteR-ek
Ty go czasem nie przegrzałeś ?

: sob maja 15, 2010 22:15
autor: gademajster
piteR-ek pisze:Ty go czasem nie przegrzałeś ?
Ja nie, ale niewykluczone, że poprzedni właściciel przegrzał :crazy:
Mam rozumieć, że ww objawy na to wskazują :?: :bajer: