Akumulator wykipiał pod maską

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ZeeWolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 06, 2006 17:14
Lokalizacja: Zgierz

Akumulator wykipiał pod maską

Post autor: ZeeWolf » pt maja 07, 2010 16:04

Dziś spotkał mnie następujący problem. Posiadam Golfa II 1.3 benzyna (najniższa wersja), rocznik '85.
Podczas ruszania z postoju nagle wszystko zgasło (silnik, kontrolki - wszystko). Po chwili spod maski uleciał też niewielki obłoczek białawego dymu. Od tej pory prądu w samochodzie brak. Sprawdziłem bezpieczniki w kabinie, wszystkie "zwykłe" w porządku, nie wiem jak sprawdzić te duże w kształcie kostki.
Po odholowaniu do domu od razu sprawdziłem miernikiem akumulator (jeszcze podpięty do instalacji samochodu) - 1,8 V. Widać też na nim niewielkie ślady białawego osadu - czyli białawy dymek to prawdopodobnie była odparowana zawartość akumulatora, która wystrzeliła przez boczne otworki odpowietrzające. Odłączyłem akumulator - zmierzyłem jeszcze raz kilkukrotnie - napięcie pomału stopniowo wzrasta (obecnie 6,15 V). Akumulator stoi teraz w pomieszczeniu, jest wyraźnie ciepły w dotyku, czyli zakładam że płyn w nim zaczął wrzeć?
I teraz mam dylemat - czy mogę bezpiecznie naładować prostownikiem ten akumulator, a co najważniejsze - co mogło być przyczyną takiego zdarzenia? Dodam, że wcześniej samochód zachowywał się normalnie, silnik zapalał bez większych problemów. Akumulator standardowy "kwasowy" bezołowiowy, ma około 1,5 roku.
Ostatnio zmieniony pt maja 07, 2010 16:11 przez ZeeWolf, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marcin TDI
-Diesel Power-
-Diesel Power-
Posty: 886
Rejestracja: pn wrz 07, 2009 02:45
Lokalizacja: okolice dabrowy gorniczej
Kontakt:

Post autor: Marcin TDI » pt maja 07, 2010 16:10

moze masz za maly akumulator w aucie. podmien od kogos i zobacz co sie bedzie dzialo wyczysc klemy od aku i mase


MK4 Variant viewtopic.php?f=89&t=562077" onclick="window.open(this.href);return false;

ZeeWolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 06, 2006 17:14
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: ZeeWolf » pt maja 07, 2010 16:13

Chwilowo nie bardzo mam możliwość podmiany, ale będę się mocno starał. Akumulator ma 50 Ah 420A - sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym zalecił mi właśnie taki do tego Golfa. Akumulator jest jeszcze na gwarancji.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt maja 07, 2010 16:25

Trzeba sprawdzić napięcie ładowania,jak jest za duże,to mogło spowodować takie zdarzenie.



Awatar użytkownika
zioleks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 01:08
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zioleks » pt maja 07, 2010 16:27

Ja u siebie w 1.3 mam 46 albo 48 Ah i jeżdżę z nim już ponad 1.5 roku bez problemów, także nie jest to przyczyna za małej pojemności akumulatora. Prawdopodobnie jakieś zwarcie miałeś. A jakim prądem ładuje alternator, sprawdzałeś?



enesen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 15:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: enesen » pt maja 07, 2010 16:34

zwarcie cel?



ZeeWolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 06, 2006 17:14
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: ZeeWolf » pt maja 07, 2010 16:50

Nie bardzo wiem jak sprawdzić prąd ładowania alternatora, ani też jak określić, czy cele w akumulatorze mają zwarcie?



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt maja 07, 2010 16:56

musisz uruchomić auto, wziąć miernik w łapkę i zmierzyć napięcie na klemach podczas pracującego silnika powinno być w granicach 13-14V jeśli będzie za duże to masz uszkodzony regulator napięcia, który znajduje się w alternatorze.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 07, 2010 21:04

Ten akumulator choć może i "na sucho" pokazywać 18V nie będzie miał pojemności więc nie naładujesz go wcale. Jest śmieciem. Sprawdź ładowanie na samochodzie i jeśli jest w porządku to nie daj się zwodzić że to wina auta. Dziś nie łatwo o uznanie reklamacji na jakikolwiek akumulator.



ZeeWolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob maja 06, 2006 17:14
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: ZeeWolf » pt maja 07, 2010 21:32

Problem rozwiązany.
Zgodnie z sugestiami Kolegów naładowałem akumulator (nie pękł, płynu prawie nie ubyło, płyn nadal jest klarowny i nie zażółcony), żeby sprawdzić prądy w instalacji samochodowej.
Podłączyłem "-" do akumulatora, a między "+" i klemę dałem żarówkę jako impedancję. Silnik i wszystkie inne odbiorniki prądu wyłączone. Wynik: żarówka świeci pięknie i jasno jak 100-watówka w domu ;). Czyli - zwarcie. Dedukując dalej wymyśliłem, że skoro żaden bezpiecznik nie poleciał, to zwarcie musi być "na krótko", czyli gdzieś przy akumulatorze. Szukałem i znalazłem - przewód od jednej z klem dotykał do silnika i izolacja przepaliła się. Przewód porządnie zaizolowałem, poprzypinałem tak, aby omijał gorące części z daleka, a w przyszłym tygodniu wymienię go na nowy.
Teraz wszystko działa jak powinno - akumulator w pełni sprawny pod obciążeniem i bez. Dziękuję zatem serdecznie wszystkim forumowiczom, którzy wykazali chęć pomocy i proszę o zamknięcie tematu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 367 gości