Licznik z mkIII do mkII SWap

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bartekch2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 09:54
Lokalizacja: JawVWorzno
Kontakt:

Licznik z mkIII do mkII SWap

Post autor: bartekch2 » czw maja 06, 2010 20:58

Siema
Tak jak w temacie
robię swapa u siebie w mkII na VR6 i mam całą skrzynkę liczniki i wiązki z mkIII i w liczniku działa tylko przebieg i zegarek, nie działa manetka MFA ani obrotomierz i kontrolki
macie jakieś pomysły co to może być
pozdro



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » czw maja 06, 2010 21:51

Wszystko poprzekładałeś? Masy wszystkie zapięte? Masz możliwość komunikacji ze sterownikiem silnika?



bartekch2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 09:54
Lokalizacja: JawVWorzno
Kontakt:

Post autor: bartekch2 » pt maja 07, 2010 14:27

tjwasiak, wtyczka od skrzynki do licznika jest oki masa jest jedynie na skrzynce jedna, niestety nie mam możliwości podpięcia vaga



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 07, 2010 21:15

Podaję Ci rozpiskę pinów licznika (1 wtyczka):
1 - Czujnik temperatury zewnętrznej, masa
2 - Kontrolka poziomu płynu chłodzącego
3 - Masa
4 - Przełącznik reset od MFA
5 - Masa
6 - Przełącznik pamięci MFA
7 - Wyjście sygnału prędkości
8 - Czujnik ciśnienia oleju (wysokie ciśnienie)
9 - Czujnik ciśnienia oleju (niskie ciśnienie)
10 - Zacisk 1 (W)
11 - Stały +
12 - Podświetlenie (zacisk 58b)
13 - + po zapłonie
14 - pusty
15 - Przełącznik funkcji MFA
16 - Lampka alternatora (zacisk 61)
17 - Czujnik temperatury oleju
18 - Dwufunkcyjna lampka hamulca ręcznego
19 - Czujnik temperatury zewnętrznej
20 - Check engine / kontrolka świec żarowych
21 - Wskaźnik paliwa
22 - Kontrolka lewego kierunkowskazu
23 - Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej
24 - Kontrolka prawego kierunkowskazu
25 - Kontrolka świateł długich
26 - Sygnał spalania (MFA)
27 - Sygnał prędkości (wejście)
28 - Sygnał wybranego biegu dla aut ze skrzynią automatyczną



bartekch2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 09:54
Lokalizacja: JawVWorzno
Kontakt:

Post autor: bartekch2 » pt maja 07, 2010 22:26

tjwasiak, tzn. że przewody z pinów 3,5 powinny iść do masy auta np.
11, do aku czy gdzie?
13. gdzie?
z góry dzięki



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 07, 2010 22:34

Podaj dokładnie z jakiego auta masz te graty to podrzucę Ci schemat dokładny co gdzie i jak powinno być wpięte.



bartekch2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 09:54
Lokalizacja: JawVWorzno
Kontakt:

Post autor: bartekch2 » pt maja 07, 2010 22:36

tjwasiak, Golf III VR6 1992r.



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt maja 07, 2010 23:25

No to pochwaliłem się za wcześnie :(
Do tak starego auta nie mam danych. Mogę podratować opisem do auta młodszego, ale nie mam pewności że wszystko będzie się zgadzać.



Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » sob maja 08, 2010 00:08

bartekch2 pisze:przewody z pinów 3,5 powinny iść do masy auta np.
Jest opcja,że któryś pin będziesz miał pusty fabrycznie,ale masa to masa
bartekch2 pisze:11, do aku czy gdzie?
Poszukaj gdzie masz + na stałe nie koniecznie musi być to główny prądowy
13. gdzie?
to jest + po stacyjce,czyli jak przekręcisz kluczyk taki idzie np do podświetlenia włącznika świateł


Obrazek

bartekch2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 09:54
Lokalizacja: JawVWorzno
Kontakt:

Post autor: bartekch2 » ndz maja 09, 2010 14:39

żadne przewody nie idą osobno :/ wszystko idzie od wtyczki przy liczniku do wtyczki przy skrzynce jedyne to nie wiem czy jest oki i to przewody od licznika
Obrazek



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz maja 09, 2010 16:39

No to masz coś nie tak. Oddzielnie idą z pewnością kontrolki kierunkowskazów i sygnał spalania dla MFA (piny 22, 24 i 26 wtyczki licznika).



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr maja 12, 2010 15:24

i jak uporałeś sie z problemem ? ja podpinam licznik z mk3 gti 16V do mk2 i na wyświetlaczach pokazuje cuda, podświetlanie działa, ładowanie działa paliwo i temp działa

nie działa obrotomierz, prędkościomierz, kontrolka cisnienia oleju i kontrolka temp. płynu chłodniczego + całe mfa :crazy:

skrzynkę mam z mk2, wiązka licznika jest z mk2 gti + przeróbka kierunkowskazów dorobiony kabel do impulsatora i spalania

[ Dodano: 12 Maj 2010 18:01 ]
dobra ja problem rozwiązałem okazało się że choć pin 5 jest podpięty w wiązce przewodem brązowo białym nie ma w nim masy po podpięciu licznik działa prawidłowo.

Obroty pokazuje ~2000 a powinno być 1200 napewno to sprawa podpięcia obrotomierza pod cewkę zapłonową (przepięcia) teraz pytania przepiąć przewod pod wyjście czujnika halla czy pod wyjście z modułu zapłonowego do ECU

[ Dodano: 12 Maj 2010 18:58 ]
bez róźnicy, już jest ok
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 18:58 przez RasPL, łącznie zmieniany 3 razy.


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

bartekch2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 09:54
Lokalizacja: JawVWorzno
Kontakt:

Post autor: bartekch2 » pt maja 28, 2010 06:46

RasPL, To ile przewodów ci szło do masy?
miałeś jakieś luźne przewody. masowe czy rozlutowywałeś i lutowałeś do masy w podszybiu wewnętrz?
u mnie ogólnie się coś po***ało w ogóle nie działa mi ani przebnieg ani godzina.
macie jakieś pomysły



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pt maja 28, 2010 17:53

ja w wiązce miałem przewody teoretycznie masowe na pinie 3 i 5 lecz w skrzynce nic do wtyku dla pinu 5 nie było podpięte więc nie było na nim masy, zrobiłem przewód od pinu 5 do pinu 3 i licznik zaczął działać normalnie


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 187 gości