Strona 1 z 1

Przewód hamulcowy tylny - czy nad zaciskiem jest uszczelka?

: śr maja 05, 2010 16:58
autor: HMP
Leciało mi z tylnego zacisku, a dokładnie z łączenia zacisku z przewodem. Dokręciłem śrubę, która była lekko lużna - przestało leciec, ale wciąż kapie. Czy pod śrubą znajduje się jakaś uszczelka lub podkładka, która mogła się wyrobić? Czy po prostu uszkodziła się końcówka przewodu, pod śrubą?

: śr maja 05, 2010 17:20
autor: spawacz
Nie ma to jest na stozku, ale ze cieknie jest taka opcje ze gwint sie zabardzo porzecieral .

: śr maja 05, 2010 17:30
autor: sas_gti
spawacz pisze:Nie ma to jest na stozku, ale ze cieknie jest taka opcje ze gwint sie zabardzo porzecieral .
za przeproszeniem mówiąc delikatnie mijasz się z prawdą :)
Kolega ma golfa 4, a tam zakończenie przewodu wygląda tak
Obrazek

I jak widać jest tam miedziana podkładka. To inny typ mocowania w stosunku do tradycyjnego grzybka docisanego to stożkowego gniazda(o którym mówisz). Zresztą w obudwu rozwiązaniach to nie gwint jest elementem trzymającym szczelność połaczenia i wcale nie musi być idealny. Po gwincie kazdym płyn przecieknie bo tak już jest skonstruowany gwint :).
W zaciksach od mk4 podkładka odpowiada za szczelność a w zaciskach gdzie przewód jest ze spęcznieniem typu grzybek (mk2, mk3) za szczelność odpowiada właśnie ten grzybek i stan stożkowego gniazda . Gwint w otworze nie odpowiada bezpośrednio za szczelność połączenia, wystarczy, że dobrze dociska grzybek do stożkowego gniazda albo podkładkę w zależności które zaciski omawiamy, ale zaczynam trochę odbiegać od tematu wiec na tym zakonczę. pzdr

: śr maja 05, 2010 19:21
autor: HMP
O super odpowiedź, dziękuje kolego. Pochwała dla Ciebie zasłużona. Niby pierdoła, ale nie chciałem się na marnie bawić w rozbieranie i następnie odpowietrzanie układu.

A nie wiesz przypadkiem jakie wymiary mają te podkładki?

: śr maja 05, 2010 19:25
autor: sas_gti
średnica śruby to 12mm zatem o takiej śrernicy wewnętrzej potrzebujesz podkładkę.