Strona 1 z 1

pobór ok 5A golf 4 110tdi

: śr maja 05, 2010 12:24
autor: kamilo22
witam borykam się od kilku miesięcu z padającym aku aż wkońcu coś znalazłem elektrycy rozkładali ręce, ale do sedna sprawy jak jest mokro tzn wilgotno to aku padał okazało się że wentylator powoli przecinał kable jeden przeciął całkowicie a dwa pozostałe uszkodził izolacje i troche je naderwał zrobiłem to podpiołem miernik i dalej pobór ten sam:/ moze ciut mniejszy. I moje pytanie od czego dokładnie jest bezpiecznik nr 16 autko z 98 a i jak jest podpiety bezpiecznik to słychać tak jakby coś zazębiało się z lewej strony dodam również że jak wkładam bezpiecznik i iskrzy co świadczy o dużym prądzie (4,5 -5,3A) póki co wyciągłem go ale on jest od (wentylatora i jakiegoś sprzęgła magnetycznego - czyżby to się zazębiało że próbie podłączenia klemy do plusa?? )

: śr maja 05, 2010 13:28
autor: greg
kamilo22 pisze:I moje pytanie od czego dokładnie jest bezpiecznik nr 16 autko z 98
od sterownika wentylatorów klimy

: śr maja 05, 2010 22:39
autor: kamilo22
a co to bedzie tak jakby robi cyk albo zazebiało się jest to gdzies w okolicach alternatora

: śr maja 05, 2010 22:48
autor: greg
kamilo22 pisze:a co to bedzie tak jakby robi cyk albo zazebiało się jest to gdzies w okolicach alternatora
sprzęgiełko kompresora klimy

: śr maja 05, 2010 23:19
autor: kamilo22
a to się da naprawić czy tylko wymiana mnie czeka

: czw maja 06, 2010 11:14
autor: greg
najpierw trzeba ustalić czy to wina sprzęgiełka czy też sterownik wentylatorów podaje ciągłe impulsy

: czw maja 06, 2010 22:58
autor: kamilo22
no dobra a jak można wykluczyć jedno albo drugie z tego co widziałem to sprzęglo klimatyzacji "elektromagnetyczne" ma chyba wtyczke jeżeli się nie myle ?? ( gdzie dokładnie jest ) a jak sprawdzić ten sterownik - chodzi ci o ten sterownik co jest pod aku ?? (jezeli tak to z tego co słyszałem one same od siebie nie padają no chyba ze auto miało dzwona i obudowa jest pęknieta)

: czw maja 06, 2010 23:40
autor: greg
kamilo22 pisze:sprzęglo klimatyzacji "elektromagnetyczne" ma chyba wtyczkę jeżeli się nie myle ??
tak wystarczy ja rozpiąć i podłączyć nawet miernik - jeśli będą impulsy a nie stałe napięcie (po włączeniu silnika) to znaczy że wina nie sprzęgiełka tylko sterownika. I odwrotnie - jeśli dasz na sprzęgiełko napięcie i nie będzie terkotać tylko kompresor chodzi załączony to win ana pewno nie sprzęgiełka

: pt maja 07, 2010 22:35
autor: kamilo22
sprzegło rozpiete i brak poboru jest w normie (ok 0,04A) czyli na sto procent to wina sprzegła??

: sob maja 08, 2010 12:34
autor: greg
kamilo22 pisze:czyli na sto procent to wina sprzegła??
a na wtyczce kompresora po włączeniu zapłonu masz ciągle napięcie? Bo powinno się pojawić dopiero po załączeniu silnika

: sob maja 08, 2010 18:58
autor: kamilo22
greg pisze:a na wtyczce kompresora po włączeniu zapłonu masz ciągle napięcie?
a jeżeli mam tzn że sprzegło jest dobre a kompresor wali w kocioł

: sob maja 08, 2010 23:31
autor: greg
kamilo22 pisze:a jeżeli mam tzn że sprzegło jest dobre a kompresor wali w kocioł
nie tylko wtey sterownik wentylatorów masz zwarciei cały czas podaje na kompresor sygnał załączania

: pn maja 10, 2010 16:56
autor: kamilo22
hmm to można wykluczyć chyba, gdyż po wypnięciu sprzęgła i włożeniu bezpiecznika zwarcia nie robi a sterownik jest odpowiedzialny za obydwa wentylatory przecież

: pn maja 10, 2010 20:10
autor: greg
hmm to można wykluczyć chyba, gdyż po wypnięciu sprzęgła i włożeniu bezpiecznika zwarcia nie robi a sterownik jest odpowiedzialny za obydwa wentylatory przecież
ty wogóle czytasz to co piszę? Sterownik wentylatorów steruje i wentylatorami i kompresorem klimy (to ze wentylatory stoją to nie znaczy ze nie ma zwarcia i nie daje sygnału na kompresor). Sprawdza się wszystkie elementy a nie próbuje jedno i czeka na dalsze podpowiedzi. Nie masz ochoty naprawić to odstaw do serwisu