Strona 1 z 1

Napinacz paska wielorowkowego TDI 90PS

: śr maja 05, 2010 10:23
autor: diegoo1
Witam szanownych forumowiczów,

proszę o odpowiedź na pytanie:

Czy podczas wymiany napinacza jest potrzeba demontaży paska?

Jak sprawdzić stan sprzęgiełka alternatora?

Dzięki za odpowiedzi!

: śr maja 05, 2010 10:42
autor: katerpi
diegoo1 pisze: Czy podczas wymiany napinacza jest potrzeba demontaży paska?
Napinacz trzyma się na 3 śrubach i przyciska pasek. Żeby go wymontować wystarczy odkręcić te śrubki, nie trzeba ściągać paska. Z pomocą kumpla wymieniliśmy o 12 w nocy do lampki taki napinacz :grin:

: śr maja 05, 2010 10:43
autor: FURMAN TDI
Jaki to silnik kolego(oznaczenie)?

[ Dodano: 05 Maj 2010 10:48 ]
tzn. tak różnie z tym bywa, całkowity demontaż paska nie jest konieczny ale jak zrucisz z koła alternatora będzie ci wygodniej odkręcić inaczej musiałbyś go odciągać od paska. Co do sprzęgła alternatora to zdejmij pasek z koła i zakręć energicznie i będziesz widział :bajer:

: śr maja 05, 2010 11:07
autor: katerpi
FURMAN TDI, to pewnie ALH :helm:

: śr maja 05, 2010 11:19
autor: diegoo1
Tak, tak ALH

: śr maja 05, 2010 11:23
autor: Progresywny
Nie wiem dokladnie jak ten napinacz wyglada, ale mysle ze bedzie podobnie czyli montowany na 3 sruby-odkrecasz i masz go juz w łapie :)

Obrazek

: śr maja 05, 2010 11:40
autor: katerpi
Bolson Tdi to jest dokładnie to co pokazałeś na zdjęciu :grin:
Dobra 13- grzechotka lub łamaniec, zgrabne ręce i do roboty :helm:

: śr maja 05, 2010 18:37
autor: diegoo1
napinacz wymieniony, lecz podczas pracy są zauważalne drgania rolki.

czy to normalne

i druga sprawa:

pytanie odnośnie rolki alternatora tzn.

można nią lekko obracać w lewo i w prawo,

czy powinno tak być??