Strona 1 z 1

[MkIV] faluja wolne obroty

: wt sty 10, 2006 15:39
autor: waldekkkkk
rok prod 2001 benzyna 1,6 z gazem sekwencyjnym. Po założeniu gazu wszystko było ok. przejechałem ok 12 000km. zaczeły dziwnie falowac obroty tak na gazie jak i na benzynie najgorsze to ze nie zawsze mogłem jeżdzic cały dzien i było ok ale nagle jak zaczeły falowac to nawet od 600 do 1200 i nawet gasł. gazownik stwierdził ze gaz ustawiony jest dobrze tylko ze obroty wolne mam za niskie bo 700 ale tak były od nowosci bo jestem pierwszym włascicielem. czysciłem przepustnice powietrza i robiłem jej adaptacje tak ze to juz jest ok. miałem strzelony czujnik temp. cieczy chłodzacej wymieniłem i juz dobrze wskazuje ale cuz auto dalej faluje i to jest duzy problem a ma dopiero przejechane 70 000km. prosze o pomoc.

: wt sty 10, 2006 17:24
autor: pewex.olek
to jest jednopunktowy wtrysk?
jeśli tak to sprawdz podstawe monowtrysku

: wt sty 10, 2006 17:28
autor: waldekkkkk
to jest wielopunktowy wtrysk, 16V jest tam elektroniczna przepustnica powietrza.

: wt sty 10, 2006 17:33
autor: pewex.olek
możesz sprawdzić przepływomierz ale najlepiej było by go podłączyć pod komputer. koszt 50-100 zł ale bedziesz wiedział od razu bez zgadywania.

: wt sty 10, 2006 17:45
autor: waldekkkkk
a gdzie znajduje sie ten przepływomierz i jak wygląda ??

[ Dodano: Wto Sty 10, 2006 16:47 ]
jesli chdzi o podpiecie do komutera to podejrzewam ze nic nie wyjdzie bo usterka musiała by sie dziac w chwili sprawdzania a ja niekiedy zrobie 200 km i jest wszystko ok a jest tak ze cały czas tak sie dzieje.

: sob sty 14, 2006 18:13
autor: regitmc
Pisałeś że czyściłeś przepustnicę, z tego co wiem to właśnie przepustnica jest odpowiedzialna za tego typu objawy i że częśto trzeba ją czyścić. Średnio co około 30 000 km podobno. Ja miałem podobny problem z obrotami i wszystko ustało po wymianie walniętego czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Możesz mieć również problem z czujnikiem położenia przepustnicy, byc może też wymaga przeczyszczenia.

: sob sty 14, 2006 22:56
autor: Maćko1979
No więc.... Dzisiaj właśnie czyściłem przepustnice ponieważ miałem taki sam problem z falowaniem obrotów i wygląda to następująco (przynajmniej w moim aucie) - przepustnica już założona... adaptacja VAG'iem a po odpaleniu wolne obroty 1200 - 1300 rpm; sprawdzenie VAG'iem na odpalonym silniku a tu problem wywala błąd przpustnicy a właściwie silnika krokowego. Jeszcze jedno czyszczenie i adaptacja... jest OK ale w MK4 to niestety standard... trzeba się do tego przyzwyczaić. Życzę powodzenia w czyszczeniu. Acha i mała wskazówka jest domowy sposób po czyszczeniu przepustnicy na adaptację jej w systemie mianowicie zdjęcie klem z akumulatora i zetknięcie na krótką chwilę. To powoduje przywrócenie ustawień fabrycznych w kompie :). Jednak kto ma możliwość to bardziej polecam diagnostykę VAG'iem...Pozdro

: pn lut 13, 2006 17:21
autor: pszczyna
panowie gdze ten przepywomież i silnik krokowy?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

: pn lut 13, 2006 17:50
autor: Rej
pszczyna pisze:panowie gdze ten przepywomież i silnik krokowy?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Jeśli auto jest pow 2000 ja mam np 2001 tam nie ma wogłule przepływomierza i filtr powietrza masz w pokrywie plastikowej na silniku i bezpośrednio idzie na przepustnice .

: pn lut 13, 2006 19:49
autor: AUTOVAG
WYCZYSC PRZEPUSTNICE POMOZE