VW Golf III - gaśnie, problemy z niskimi obrotami
: wt maja 04, 2010 21:12
Witam
Od pewnego czasu męczymy się bratem nad jego Golfikiem:
VW Golf III 1997 1.4 + LPG
Wszystko zaczęło się dawno temu, za górami, za lasami kiedy to Golfik zaczął gasnąć.
Znajomy mechanik, do którego pojechaliśmy, po jedym odpaleniu (i zgaśnięciu), odłączył czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i zalecił jego wymianę. Sytuacja drastycznie się poprawiła - gaśnięcie ustało, jednakże czas dążenia silnika z wysokich do niskich, ustalonych obrotów znacznie wzrósł.
Czujnik był odłączony po dziś dzień, kiedy to postanowiliśmy go zakupić. Po wymianie nastąpiła poprawa (w porównaniu do starego czujnika gaśnięcie występowało już tylko sporadycznie) jednakże niskie obroty przypominają sinusoidę o średniej wartości, na której powinny się ustalić.
Próbowaliśmy przestawić odrobinę zapłon, jednakże pogorszyło to sprawę i ostatecznie cofnęło nas do punktu sprzed wymiany czujnika.
Tak, wiem powinienem użyć wyszukiwarki i znaleźć problem, jednakże jedyne co mi się pod kursor podsuwa to czyszczenie silniczka krokowego.
Chciałem zatem zapytać: Jaka może być przyczyna zaistniałej sytuacji i czy faktycznie wyczyszczenie owego silniczka jest rozwiązaniem naszego problemu?
Od pewnego czasu męczymy się bratem nad jego Golfikiem:
VW Golf III 1997 1.4 + LPG
Wszystko zaczęło się dawno temu, za górami, za lasami kiedy to Golfik zaczął gasnąć.
Znajomy mechanik, do którego pojechaliśmy, po jedym odpaleniu (i zgaśnięciu), odłączył czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i zalecił jego wymianę. Sytuacja drastycznie się poprawiła - gaśnięcie ustało, jednakże czas dążenia silnika z wysokich do niskich, ustalonych obrotów znacznie wzrósł.
Czujnik był odłączony po dziś dzień, kiedy to postanowiliśmy go zakupić. Po wymianie nastąpiła poprawa (w porównaniu do starego czujnika gaśnięcie występowało już tylko sporadycznie) jednakże niskie obroty przypominają sinusoidę o średniej wartości, na której powinny się ustalić.
Próbowaliśmy przestawić odrobinę zapłon, jednakże pogorszyło to sprawę i ostatecznie cofnęło nas do punktu sprzed wymiany czujnika.
Tak, wiem powinienem użyć wyszukiwarki i znaleźć problem, jednakże jedyne co mi się pod kursor podsuwa to czyszczenie silniczka krokowego.
Chciałem zatem zapytać: Jaka może być przyczyna zaistniałej sytuacji i czy faktycznie wyczyszczenie owego silniczka jest rozwiązaniem naszego problemu?