Strona 1 z 1

Uszkodzony AAM :( swap czy naprawa ?

: wt maja 04, 2010 21:12
autor: masiov
Witam.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że szukałem podobnych tematów jednak nie dały mi odpowiedzi na wszystkie moje pytania/problemy, dlatego bardzo proszę o pomoc.
Jestem właścicielem ukochanego golfika mk3 z silnikiem AAM. Niestety wracając z majówkowego wypadu za miasto przydarzyła nam się niemiła przygoda. Jadąc ok. 140 km/h nagle z silnika dobiegły moim uszom głośne stuki silnika, nie tak jak w innych tematach "nieprzyjemny stukot" tylko głośne stukanie narastające wraz z rosnącymi obrotami. Już na parkingu gdzie się zatrzymaliśmy "miejscowi mechanicy" stwierdzili, że to nie panewki tylko coś z rozrządem, pęknięty wałek ? Zaznaczam, że samochód nie ma problemu z zakręceniem silnikiem i praca, jednak strasznie klekocze i można odczuć znaczny spadek mocy. Może ktoś z Was ma inne sugestie ? Samochód niestety jeszcze nie dotarł do mechanika, gdyż pracuje w godzinach, które uniemożliwiają mi zaholowanie go do warsztatu, dopiero za dwa dni ktoś na niego żuci okiem.
Pytanie pierwsze brzmi: jeśli ktoś mógłby podpowiedzieć z jakimi możliwymi kosztami w przypadku naprawy mogę się liczyć. Pytanie drugie: jeśli zdecydowałbym się go nie naprawiać, lub naprawa mogłaby być nieopłacalna to na jakie silniki (oczywiście mocniejsze) mogę zamienić wysłużonego AAM-a ? W przypadku których silników ABS, 2E, ABF koszta i ilość części które trzeba wymienić będzie najmniej ? i na którego najlepiej waszym zdaniem zamienić biorąc pod uwagę cenę silnika, ekonomikę itd. ?

Re: Uszkodzony AAM :( swap czy naprawa ?

: wt maja 04, 2010 21:24
autor: DariuszK
masiov pisze:"miejscowi mechanicy" stwierdzili, że to nie panewki tylko coś z rozrządem, pęknięty wałek ?
jakby ci wałek pękł to na pewno byś go nie odpalił, bez rozebrania trudno cokolwiek wyceniać, może samo zdjęcie pokrywki da jakieś rezultaty? może zawór się wypiął? albo coś z hydropopychaczami?

: wt maja 04, 2010 21:27
autor: mishabest
hmm, wprawdzie w innym aucie i silniku, ale przeskoczył mi kiedyś rozrząd i auto straciło moc a klekot był niemiłosierny tak jak opisujesz, narastał z obrotami (mechanior stwierdził, że tłoki waliły po zaworach). Może warto sprawdzić ?

: wt maja 04, 2010 21:36
autor: masiov
Z pewnością sprawdzi się wszystkie ewentualności i otwarcie silnika sporo wyjaśni. Korzystając jednak z tej niemiłej sytuacji zacząłem rozważać kwestie swapu i chyba tutaj forumowicze będą mieli większe pole do popisu niż przy diagnostyce na podstawie relacji laika :)

: wt maja 04, 2010 21:52
autor: Paweł Marek
masiov, z tym że nie szukałeś, wyszukiwarka jest u dołu strony, a tematów o swapie silników jest ogromna ilość. Najłatwiej na taki sam, wówczas na silnik goły wystarczy 500-700 zeta plus robocizna. W każdym innym wypadku ilość dodatkowych elementów osprzętu do wymiany narasta. Poszukaj sobie pod hasłem zamiana AAM na ABS - to byłby jeden z najprstszych swapów, tylko czy warto dla 15 koni - sam oceń.