Strona 1 z 1

[Mk IV] Wydech - zgłupiałem

: wt sty 10, 2006 11:24
autor: Mosart
Ostatnio coś trzaska mi się w podwoziu. Wiachałem na kanał, i okazało się że jest urwany zaczep od tłumika środkowego i coś tłucze się w środku trzeciej bańki od końca. Co to jest?
Katalizator? Ile tłumików ma golf IV 1,4, 2 czy 3?

A zgłupiałem dlatego:

http://allegro.pl/show_item.php?item=79324471 - to jest katalizator,

i to tez jest katalizator:)
http://allegro.pl/show_item.php?item=79154122

Co ja tak naprawdę mam zepsute???

Pozdrawiam

: wt sty 10, 2006 11:28
autor: moment
nie pamietam stronki ale ostatnio znalazłem w necie układy wydechowe wszystkich mk. tam napewno bys znalazł wpisałem co prawda golf III ale były tam układy wszystkich pozdro

: wt sty 10, 2006 12:51
autor: Bondas
skorzystaj z etki bo te na allegro to to i to katalizator ale wszystko zalezy od rocznika i rodzaju silnika a katalizator zawsze jest pierwszy od kolektora wydechowego - jesli jest

pozdrawiam

: wt sty 10, 2006 13:17
autor: czyś
Na oko to te katalizatory z allegro są razem w jednym kawałku z kolektorem wydechowym, tylko od różnych wersji.
Pierwszy do 1.4 16V (przynajmniej tak pisze ten co wystawia)
Drugi od 1.8 20V 125 KM, 1.8 20V turbo 150 KM??? Tylko V5 wpisał, więc czy na pewno chodzi o 5 zaworów na cylinder?
Trzeba sprawdzić, co siedzi w aucie, musi mieć wytłoczone numery katalogowe, porównać z etką i tym co na aukcji.

: wt sty 10, 2006 16:24
autor: waldekkkkk
tez tak miałem poprosu pusciły spawy i trzesie sie tłumnik pospawaj i nie przejmuj sie ze cos w srodku sie tłucze bedzie ok te typy tak maja jeszcze wiele niespodzianek cie spotka z ta niemiecka technologia. pozdrawiam

: czw sty 12, 2006 03:51
autor: ksionc
Mosart pisze:Ile tłumików ma golf IV 1,4, 2 czy 3?
w mądrej książce wyczytałem że trzecia bańka od końca to katalizator. druga od końca to tłumik pośredni a ostatnia tłumik końcowy tyle tylko że to dotyczyło silnika 1.6 ale u ciebie bedzie chyba tak samo.

: czw sty 12, 2006 09:12
autor: Rafaello27
Ale zauważcie, że w puszce pokazanej w pierwszym linku jest miejsce na sondę lambda, w drugiej również jest sonda lambda.

Wniosek - samochód ma ma 2 katalizatory i 2 sondy lambda. Jeden jest wstępny drugi docelowy. Ma to na pewno za zadanie maxymalne oczyszczenie spalin :):)

: wt sty 17, 2006 14:23
autor: Mosart
ksionc pisze:w mądrej książce wyczytałem że trzecia bańka od końca to katalizator. druga od końca to tłumik pośredni a ostatnia tłumik końcowy tyle tylko że to dotyczyło silnika 1.6 ale u ciebie bedzie chyba tak samo
jest dokładnie tak samo tzn. idąc od końca dwa tłumiki, katalizator i kolektor.
waldekkkkk pisze:tez tak miałem poprosu pusciły spawy i trzesie sie tłumnik
niestety nie były to puszczone spawy tłumika tylko pęknięta ceramika katalizatora.
Po wymianie kata jest cichutko i przyjemnie.
Rafaello27 pisze:Ale zauważcie, że w puszce pokazanej w pierwszym linku jest miejsce na sondę lambda, w drugiej również jest sonda lambda.

Wniosek - samochód ma ma 2 katalizatory i 2 sondy lambda. Jeden jest wstępny drugi docelowy. Ma to na pewno za zadanie maxymalne oczyszczenie spalin
Z tego co mówił gościu od tłumików, to druga sonda jest wtedy, jak na pokładzie jest komputer. Wtedy w razie jakichś usterek katalizatora komputerek pokazuje błędy.

Dzięki wszystkim z podpowiedzi i pozdrawiam.

: wt sty 17, 2006 18:00
autor: MrSalieri
Katalizator jest zawsze zaraz po kolektorze z przyczyn technicznych a dokladnie ze wzgledu na temperature spalin ktore dalej nie sa juz na tyle gorace aby katalizator mogl spelniac swoja role czyli dopalac spaliny ze wzgledu na to ze bylby za malo ogrzewany.
Skoro napisales ze tlucze ci sie cos w trzeciej bance od konca tzn ze masz od konca tlumik koncowy tlumik srodkowy i katalizator a tlucze sie pewnie dlatego ze porcelana z kata sie rozleciala i zrobila sie grzechotka ktora przy pewnych obrotach daje znac o sobie. Znam to bo przerabialem ten temat u siebie.

Kurcze teraz zauwazylem ze juz rozwiazales problem a mialem pisac dalej :P

: wt sty 17, 2006 18:45
autor: marceli3
wystarczy przyspawac mocowanie uchwytu środkowego tłumika. To normalna przypadłośc Golfów IV i Audi A3 mnie to kosztowało 20 czy 30 zł.

: pn lut 13, 2006 16:25
autor: pszczyna
mk lv 16/16v 2000r aus też są dwie sądy

: wt lut 14, 2006 15:28
autor: Mosart
marceli3 pisze:wystarczy przyspawac mocowanie uchwytu środkowego tłumika
na początku też myślałem, że to tylko to mocowanie, ale po jego przyspawaniu odgłos pozostał. Brzęczenie, jak się okazało, było winą rozwalonego kata.

: śr mar 24, 2010 21:46
autor: rolmik
czyś pisze:Drugi od 1.8 20V 125 KM, 1.8 20V turbo 150 KM??? Tylko V5 wpisał, więc czy na pewno chodzi o 5 zaworów na cylinder?
kolego ucze się mechaniki i nie słyszałem zy któraś firma stworzyła silnik o 5 zaworach V5 to oznacza 5 cylindrów a 20V 20zaworów tak dla sprostowania

: sob mar 27, 2010 00:08
autor: HMP
Odkryłeś Amerykę brawo.