Strona 1 z 1

brak ogrzewania

: wt sty 10, 2006 10:36
autor: nmaniek
Ostatnio zablokowały mi się hamulce (cylinderek się zaciął) i mocno się podgrzał i wywaliło mi płynu. Uzupełniłem płyn ale szlka trafił teraz ogrzewanie! Po jeździe ponad godzinę nic nie dmucha ciepłem. Może układ jest zapowietrzony? Wiem ze ma się on sam odpowietrzyć ale może powiecie mi jak to zrobić ręcznie. A jeszcze od początku mam problemy z chłodzeniem a mianowicie na postoju jest wszystko książkowo a podczas jazdy nie puszcza pełnego obiegu i temperatura w granicach 100 stopni (korek nowy, termostat nowy, głowic i uszczelka sprawdzone).

: wt sty 10, 2006 11:03
autor: misiek
nowy termostat tez może żle działać, co do otpowietrzania ukł. chłodzenia to: otwóż korek na zbiorniku i pogazuj trochę silnikiem, dobrze jest jeszcze zrobić coś takiego jak pościskać grube węże co idą do chłodnicy, sprawdz jeszcze czy na wężach co idą do nagrzewnicy nie ma termostatu( ja miałem i jak się zepsuł to mi wogle nie grzało w samochodzie)

: wt sty 10, 2006 13:01
autor: Bondas
ten uklad sam sie odpowietrza lejesz plyn na max a jak otworzy sie termostat to wszystko samo sie odpowietrzy a potem jak ostygnie tylko uzupelniamy plyn na stan i po wszystkim

a na odkreconym korku to dopiero go zapowietrzysz ze az ci wode wyrzuci jak sie zagrzeje bo w glowicy zrobi sie poduszka powietrzna i plyn sie zagotuje- to jest uklad zamkniety cisnieniowy i korek musi byc zamkniety zeby sprawnie funkcjonowal

a za klopot obarczyl bym termostat a ile pokazuje ci temp jak jedziesz - do ilu sie rozgrzewa

: wt sty 10, 2006 13:36
autor: nmaniek
Temperaturę mam w granicach 89-95 stopni.

: wt sty 10, 2006 13:53
autor: Bondas
a sprawdz czy przy nagrzewnicy masz cieple przewody - wchodzacy i wychodzacy widac je pod maska

jak oba sa cieple to pewnie spadlo ci ciegno serujace cieplo zimno albo masz zamulona nagrzewnice

: wt sty 10, 2006 15:17
autor: misiek
Bondas pisze:a na odkreconym korku to dopiero go zapowietrzysz --- bzdura,
on go nie ma zagrzać na otwartym korku tylko na zimnym silniku otworzyć korek i pogazować chwilę, a przy zamkniętym korku to dopiero mu się zrobi poduszka bo powietrze nie będzie miało ujścia(odpowietrzenie w korku działa dopiero przy jakimś ciśnieniu)
Bondas pisze:to jest uklad zamkniety cisnieniowy i korek musi byc zamkniety zeby sprawnie funkcjonowal
z tym się zgodzę ale w przypadku dobrze odpowietrzonego układu

: wt sty 10, 2006 22:19
autor: Tomasz Żaguń
Wlewasz płyn zakręcasz korek, odpalasz autko i gazujesz do 3000 obr az się wentylator włączy potem idziesz spać.Rano odkręcasz korek i dolewasz płynu i po temacie.Nic więcej .Możliwe że masz padniętą nagrzewnicę poprostu jej wydajność jest za mała , ma już swoje lata i wszystko.

: śr sty 11, 2006 00:40
autor: Bondas