co myślicie o chipach do tdi???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
co myślicie o chipach do tdi???
mam mk III tdi, co myślicie o chipach, które mozna znaleźć na allegro za ok 400 zł. może ktoś ma jakieś doświadczenie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Re: co myślicie o chipach do tdi???
Porzadny chiptuning przeprowadzony przez speca kosztuje 1,5k. Na takie samorobki z allegro nawet nie patrze..Piotr_Gd pisze:mam mk III tdi, co myślicie o chipach, które mozna znaleźć na allegro za ok 400 zł. może ktoś ma jakieś doświadczenie?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
-
- Ma gadane
- Posty: 185
- Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
- Lokalizacja: Rabka Zdrój
to jest artykół z "Auto Świat"
Chiptuning możliwy jest wyłącznie w samochodach, w których za sterowanie pracą silnika odpowiada elektronika. Można go wykonać w każdym rodzaju jednostki napędowej: zasilanej benzyną, gazem czy olejem napędowym. Jednak najłatwiej udaje się tuning w przypadku doładowanych silników Diesla, które mają największą rezerwę wytrzymałości.
Tuning elektroniczny można wykonać na różne sposoby. Wystarczy zmienić oprogramowanie w kości pamięci w sterowniku lub wymontować seryjny sterownik i użyć innego, którego parametry pozwalają na zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika. Jeszcze inną metodą na poprawienie parametrów jednostki napędowej przy pomocy elektroniki jest montaż dodatkowej centralki sterującej, która wpływa bezpośrednio na macierzystą centralkę, "oszukuje ją" i wykorzystuje stałe wartości oprogramowania producenta.
Chcąc uniknąć nadmiernego zużycia silnika oraz usterek, nie powinno się zbyt drastycznie zwiększać mocy. Nie należy poprawiać parametrów silnika o więcej niż ok. 20 proc. Należy jednak pamiętać, że nawet w tym przypadku margines wytrzymałości zostaje zlikwidowany i trzeba jeszcze bardziej dbać o silnik. Nie można się spóźniać z wymianą płynów i filtrów, a nawet lepiej je wykonywać częściej, niż zaleca producent w przypadku seryjnego silnika.
Zaawansowane wzmocnienie powoduje, że bezpieczna i bezawaryjna jazda może wymagać bardziej wydajnych hamulców lub innego sprzęgła. Konieczna może być też mechaniczna ingerencja w silniku i wymiana korbowodów czy tłoków.
Jazda samochodem po chiptuningu nie musi wcale oznaczać podwyższonego spalania. W turbodieslu uzyskuje się lepsze parametry przy tych samych obrotach co wcześniej. Dzięki temu można dynamicznie przyspieszać bez używania górnego zakresu obrotów. Poza tym wprowadzanie silnika na wysokie obroty jest niepotrzebne, bo wcale nie poprawia osiągów. Jazda na niskich obrotach sprzyja zmniejszeniu zużycia zarówno silnika, jak i paliwa. W silnikach benzynowych z turbosprężarką jest inaczej - po tuningu spalanie znacznie wzrasta.
Gdzie tuningować i ile to kosztuje?
Na rynku działa kilkadziesiąt firm zajmujących się wzmacnianiem jednostek napędowych. Koszt zależny jest od rodzaju silnika, pojemności skokowej i zastosowanego chipu. W firmie Chojnacki Motor System tuning silników wolnossących kosztuje około 1000 zł, a doładowanych ok. 1600 zł. W firmie Upsolute w silnikach starszego typu kosztuje to 1700 zł, a w jednostkach wyprodukowanych po 2003 r. - 2000 zł. Tuning Tech Center tuninguje silniki benzynowe wolnossące za kwotę od 1000 do 1800 zł, a doładowane benzynowe za 3000 zł. Tuning turbodiesli kosztuje od 1800 do 2500 zł.
Więcej powietrza
Jak to się dzieje, że dzięki zmianie oprogramowania silnika da się bez problemu "wycisnąć" dodatkowe 20 proc. momentu obrotowego, a nawet więcej? Otóż w silnikach z turbosprężarką wystarczy, gdy sterownik wyda polecenie wtryśnięcia większej dawki paliwa do cylindrów i odpowiedniego zwiększenia ciśnienia doładowania, aby dostarczyć wystarczającą ilość powietrza do spalenia paliwa, by wzrosły osiągi. W silnikach wolnossących nie można łatwo zwiększyć dawki powietrza, a więc i efekty chiptuningu są mniejsze.
Zanieczyszczenie spalin
Prawidłowo przeprowadzony chiptuning nie powinien powodować wzrostu zanieczyszczenia spalin - stosunek powietrza do paliwa powinien być stale utrzymywany na prawidłowym poziomie. W praktyce jednak bywa inaczej. Wysokoprężne jednostki napędowe - szczególnie brutalnie traktowane przez kierowcę - często dymią na czarno. Jest to spowodowane podwyższoną dawką paliwa dostarczanego do silnika.
Styl jazdy
Chiptuning w niektórych przypadkach wymusza zmianę stylu jazdy. W turbodieslach dobre przyspieszenie można uzyskiwać już przy niskim poziomie obrotów silnika. W wolnossących silnikach benzynowych także po wzmocnieniu jednostki napędowej dynamiczna jazda wymaga "kręcenia" silnika na wysokich obrotach.
Samochody po chiptuningu wykonanym w autoryzowanym serwisie
Większość firm samochodowych nie montuje żadnych chipów tuningowych w swoich modelach. Nie pozwala także na ich montaż poza serwisem autoryzowanym pod groźbą utraty gwarancji, jeżeli okazałoby się, że tuning miał wpływ na ewentualną usterkę jakiegokolwiek elementu samochodu. Są jednak nieliczne wyjątki. W serwisach Seata można zamówić chipy zwiększające moc wybranych silników o około 30 KM. Koszt takiego tuningu wynosi dla jednostek wysokoprężnych 1.4 TDI - 2500 zł, 1.9 SDI - 1000 zł, 1.9 TDI bez pompowtryskiwaczy - 2200 zł, 1.9 TDI z pompowtryskiwaczami - 2500 zł, 2.0 TDI - 3000 zł, a w benzynowym modelu 1.8T 20V - 2500 zł. Fabryczny tuning dostępny jest trównież dla wybranych modeli Mitsubishi. W pikapie L200 oraz w terenowym modelu Pajero Sport w 115-konnych jednostkach wysokoprężnych można zwiększyć moc do 136 KM. Koszt takiej modyfikacji wynosi 4000 zł.
Nieprawidłowy tuning grozi awarią
Świecąca kontrolka silnika podczas jazdy może świadczyć o jego awarii. Nieprawidłowy chiptuning potrafi doprowadzić do uszkodzenia układu korbowego, wypalenia się uszczelki pod głowicą, przegrzania, a tym samym awarii turbosprężarki, mogą się również zdarzyć wypalenia gniazd zaworowych.
MontaŻ samemu?
Jacek Chojnacki, właściciel firmy tuningowej
- Chiptuning nie powinien zaszkodzić silnikowi, jeżeli został przeprowadzony w profesjonalny sposób w wyspecjalizowanym warsztacie. Nie polecam kupowania tanich chipów i montowania ich samemu. Nieprawidłowy montaż grozi awarią silnika oraz kosztowną naprawą.

Chiptuning możliwy jest wyłącznie w samochodach, w których za sterowanie pracą silnika odpowiada elektronika. Można go wykonać w każdym rodzaju jednostki napędowej: zasilanej benzyną, gazem czy olejem napędowym. Jednak najłatwiej udaje się tuning w przypadku doładowanych silników Diesla, które mają największą rezerwę wytrzymałości.
Tuning elektroniczny można wykonać na różne sposoby. Wystarczy zmienić oprogramowanie w kości pamięci w sterowniku lub wymontować seryjny sterownik i użyć innego, którego parametry pozwalają na zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika. Jeszcze inną metodą na poprawienie parametrów jednostki napędowej przy pomocy elektroniki jest montaż dodatkowej centralki sterującej, która wpływa bezpośrednio na macierzystą centralkę, "oszukuje ją" i wykorzystuje stałe wartości oprogramowania producenta.
Chcąc uniknąć nadmiernego zużycia silnika oraz usterek, nie powinno się zbyt drastycznie zwiększać mocy. Nie należy poprawiać parametrów silnika o więcej niż ok. 20 proc. Należy jednak pamiętać, że nawet w tym przypadku margines wytrzymałości zostaje zlikwidowany i trzeba jeszcze bardziej dbać o silnik. Nie można się spóźniać z wymianą płynów i filtrów, a nawet lepiej je wykonywać częściej, niż zaleca producent w przypadku seryjnego silnika.
Zaawansowane wzmocnienie powoduje, że bezpieczna i bezawaryjna jazda może wymagać bardziej wydajnych hamulców lub innego sprzęgła. Konieczna może być też mechaniczna ingerencja w silniku i wymiana korbowodów czy tłoków.
Jazda samochodem po chiptuningu nie musi wcale oznaczać podwyższonego spalania. W turbodieslu uzyskuje się lepsze parametry przy tych samych obrotach co wcześniej. Dzięki temu można dynamicznie przyspieszać bez używania górnego zakresu obrotów. Poza tym wprowadzanie silnika na wysokie obroty jest niepotrzebne, bo wcale nie poprawia osiągów. Jazda na niskich obrotach sprzyja zmniejszeniu zużycia zarówno silnika, jak i paliwa. W silnikach benzynowych z turbosprężarką jest inaczej - po tuningu spalanie znacznie wzrasta.
Gdzie tuningować i ile to kosztuje?
Na rynku działa kilkadziesiąt firm zajmujących się wzmacnianiem jednostek napędowych. Koszt zależny jest od rodzaju silnika, pojemności skokowej i zastosowanego chipu. W firmie Chojnacki Motor System tuning silników wolnossących kosztuje około 1000 zł, a doładowanych ok. 1600 zł. W firmie Upsolute w silnikach starszego typu kosztuje to 1700 zł, a w jednostkach wyprodukowanych po 2003 r. - 2000 zł. Tuning Tech Center tuninguje silniki benzynowe wolnossące za kwotę od 1000 do 1800 zł, a doładowane benzynowe za 3000 zł. Tuning turbodiesli kosztuje od 1800 do 2500 zł.
Więcej powietrza
Jak to się dzieje, że dzięki zmianie oprogramowania silnika da się bez problemu "wycisnąć" dodatkowe 20 proc. momentu obrotowego, a nawet więcej? Otóż w silnikach z turbosprężarką wystarczy, gdy sterownik wyda polecenie wtryśnięcia większej dawki paliwa do cylindrów i odpowiedniego zwiększenia ciśnienia doładowania, aby dostarczyć wystarczającą ilość powietrza do spalenia paliwa, by wzrosły osiągi. W silnikach wolnossących nie można łatwo zwiększyć dawki powietrza, a więc i efekty chiptuningu są mniejsze.
Zanieczyszczenie spalin
Prawidłowo przeprowadzony chiptuning nie powinien powodować wzrostu zanieczyszczenia spalin - stosunek powietrza do paliwa powinien być stale utrzymywany na prawidłowym poziomie. W praktyce jednak bywa inaczej. Wysokoprężne jednostki napędowe - szczególnie brutalnie traktowane przez kierowcę - często dymią na czarno. Jest to spowodowane podwyższoną dawką paliwa dostarczanego do silnika.
Styl jazdy
Chiptuning w niektórych przypadkach wymusza zmianę stylu jazdy. W turbodieslach dobre przyspieszenie można uzyskiwać już przy niskim poziomie obrotów silnika. W wolnossących silnikach benzynowych także po wzmocnieniu jednostki napędowej dynamiczna jazda wymaga "kręcenia" silnika na wysokich obrotach.
Samochody po chiptuningu wykonanym w autoryzowanym serwisie
Większość firm samochodowych nie montuje żadnych chipów tuningowych w swoich modelach. Nie pozwala także na ich montaż poza serwisem autoryzowanym pod groźbą utraty gwarancji, jeżeli okazałoby się, że tuning miał wpływ na ewentualną usterkę jakiegokolwiek elementu samochodu. Są jednak nieliczne wyjątki. W serwisach Seata można zamówić chipy zwiększające moc wybranych silników o około 30 KM. Koszt takiego tuningu wynosi dla jednostek wysokoprężnych 1.4 TDI - 2500 zł, 1.9 SDI - 1000 zł, 1.9 TDI bez pompowtryskiwaczy - 2200 zł, 1.9 TDI z pompowtryskiwaczami - 2500 zł, 2.0 TDI - 3000 zł, a w benzynowym modelu 1.8T 20V - 2500 zł. Fabryczny tuning dostępny jest trównież dla wybranych modeli Mitsubishi. W pikapie L200 oraz w terenowym modelu Pajero Sport w 115-konnych jednostkach wysokoprężnych można zwiększyć moc do 136 KM. Koszt takiej modyfikacji wynosi 4000 zł.
Nieprawidłowy tuning grozi awarią
Świecąca kontrolka silnika podczas jazdy może świadczyć o jego awarii. Nieprawidłowy chiptuning potrafi doprowadzić do uszkodzenia układu korbowego, wypalenia się uszczelki pod głowicą, przegrzania, a tym samym awarii turbosprężarki, mogą się również zdarzyć wypalenia gniazd zaworowych.
MontaŻ samemu?
Jacek Chojnacki, właściciel firmy tuningowej
- Chiptuning nie powinien zaszkodzić silnikowi, jeżeli został przeprowadzony w profesjonalny sposób w wyspecjalizowanym warsztacie. Nie polecam kupowania tanich chipów i montowania ich samemu. Nieprawidłowy montaż grozi awarią silnika oraz kosztowną naprawą.



[img]http://img453.imageshack.us/img453/9449/kutno2ex6.jpg[/img]
Mecenas dzięki za fachową literaturę... myślę, nad zwiększeniem mocy w swym tdi 90kM, tak do 110 kM i chcę to zrobić w profesjonalny=bezpieczny dla silnika sposób... ale te 2,5 tysiąca mnie blokuje :niewiem:
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images2.fotosik.pl/90/8a4a88a5043736fd.jpg[/img][/url]
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Upgrade 1Z kosztuje 1,5k u Mastersa z hamownia przed i po operacji. Te 2,5k to dla nowych wozkow.. wiec 1k masz w kieszeni na wtryski z AFN a te z 10KM dodatkowo ci dadza.. wiec 120 sie zrobisys pisze:Mecenas dzięki za fachową literaturę... myślę, nad zwiększeniem mocy w swym tdi 90kM, tak do 110 kM i chcę to zrobić w profesjonalny=bezpieczny dla silnika sposób... ale te 2,5 tysiąca mnie blokuje :niewiem:

Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
120KM to ponad 30% softem, to chyba za duzo jak na auto tyluletnie. Pojsc pojdzie ale ma sluzyc jakis czas.. Ja osobiscie jestem za 20% soft i reszta wtryski, turbo, itp..Corvax pisze:115-120 to sie zrobi samym softem jesli silnik jeszcze dycha, z wtryskami mozna się pokusic o 130-140psGitner pisze:wiec 120 sie zrobi
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Jest jedna bardzo ważna sprawa o ktorej sie nie wspomina, mianowicie przebieg mocy i momentu obrotowego. Nie chodzi o to że będzie te 20 czy 30 koni wiecej ale w jakich obrotach one są dostępne. Po chipie jazda to niebo a ziemia, seryjny samochod ma mocnego buta zazwyczaj w waskim zakresie obrotów, po chipie but jest w dużo większym zakresie obrotów a jaki to ma wpływ na jazde to chyba juz nie musze tlumaczyc 
Moim zdaniem jesli sie odpowiednio uzytkuje samochod to takie przyrosty sa praktycznie nieszkodliwe, jak sie zle obchodzi z samochodem to seryjny mozna tak samo szybko zajezdzic.

Moim zdaniem jesli sie odpowiednio uzytkuje samochod to takie przyrosty sa praktycznie nieszkodliwe, jak sie zle obchodzi z samochodem to seryjny mozna tak samo szybko zajezdzic.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
tak naprawdę to w tdi z charakterystyka momentu sie za bardzo nie zawalczy - owszem bedze wyższy ale nie tak płaski jak w benzynie - dlatego z moca mozna sobie poszaleć bo uzywa jej sie żadko - momentem sie jeździ i tu juz kłania się stan silnika.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Czy ja wiem, zazwyczaj na wykresie seria ma taka górke momentu (nawet nie trzeba wykresu, wystarczy sie przejechac) a po chipie ta górka sporo pozniej zaczyna opadac. Odczuwa sie to bardzo podczas jazdy. ps. moc tez ma znaczenie, mimo wszystko
ogolnie w poprzednim poscie chcialem przekazac, ze nie ma co sie podniecac samymi cyferkami, auto bedzie nieporównywalnie lepiej (inaczej) jeździło po chipie
ogolnie w poprzednim poscie chcialem przekazac, ze nie ma co sie podniecac samymi cyferkami, auto bedzie nieporównywalnie lepiej (inaczej) jeździło po chipie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości